Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی وزارت علوم بر لزوم انتقال تجربیات فاخر و نقش‌آفرینی شهدای دانشجو در دوران دفاع مقدس به نسل جدید تاکید کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از وزارت علوم، غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در آیین رونمایی از گنجینه اطلاعات شهدای دانشجو تاکید کرد: انتقال تجربیات فاخر، ایثارگری‌ها و نقش آفرینی‌های موثر شهدای دانشجو در دوران دفاع مقدس، می‌تواند نقش موثری در تربیت و سازندگی نسل جوان کنونی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


غفاری با گرامی داشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا و ایثارگران این دوران اظهار داشت: در آیین امروز از گنجینه اطلاعات شهدای دانشجو رونمایی می‌شود که عرصه مهمی برای پژوهش، تحقیق و تولید آثار فاخر فرهنگی است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با بیان اینکه یکی از تاثیرگذارترین کار‌ها در فضای دانشگاهی، پاسداشت شهدا، کنگره ملی شهدا، کاروان‌های راهیان نوردانشجویی و راهپیمایی اربعین است، گفت: برنامه‌هایی تدارک دیده شده که جایگزین راهپیمایی اربعین دانشجویی امسال شود، چراکه امسال شاهد این راهپیمایی باشکوه به دلیل شیوع ویروس کرونا نیستیم وخدا را شاکریم که هماهنگی‌های خوبی در این خصوص در دانشگاه‌ها صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه اگر امروز امنیت و اقتدار در جمهوری اسلامی داریم مدیون شهدا و جانبازان و خانواده‌های آنان هستیم، افزود: ما نقش‌آفرینی و اثرگذاری ایثارگران دانشجو را گرامی می‌داریم و می‌خواهیم به نسل جدید معرفی کنیم تا تجربه گرانقدری برای آنان باشد. در این تجربه، ایثار و فداکاری و تلاش و دوراندیشی داشته و می‌توانند درس‌های فراوانی برای نسل دانشگاهی داشته باشند.

غفاری در ادامه از رئیس سازمان بسیج دانشجویی به عنوان متولی برنامه رونمایی از گنجینه اطلاعات شهدای دانشجو تشکر کرد و گفت: گنجینه اطلاعات شهدای دانشجو ذخیره بسیار مهمی برای عرصه پژوهش و تولیدات فرهنگی است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پایان یاد و خاطره شهیدان جهان آرا، فلاحی، فکوری، نامجو و کلاهدوز فرماندهان دفاع مقدس را که در ۷ مهرماه سال ۱۳۶۰ به شهادت رسیدند، گرامی داشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: غفاری معاون فرهنگی وزارت علوم گنجینه شهدای دانشجو بسیج دانشجویی گنجینه اطلاعات شهدای دانشجو معاون فرهنگی وزارت علوم دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۵۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماموریت باغ موزه دفاع مقدس فرهنگی است نه عمرانی

مهدی رجحانی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین در بازدید از روند ساخت باغ موزه دفاع مقدس استان گفت: ساخت باغ موزه دفاع مقدس سال‌هاست آغاز شده، اما همچنان شاهد پیشرفت چشمگیری در ساخت این پروژه نیستیم، طبق زمان بندی امیدواریم فاز اول این مجموعه در نیمه اول سال جدید به بهره‌برداری برسد که می‌تواند روند ساخت فاز‌های تکمیلی را هم افزایش بدهد. 

وی ضمن تاکید بر اهمیت هویت‌سازی و ضرورت وجود المان‌های دفاع مقدس در ساخت موزه بیان کرد: باغ موزه دفاع مقدس باید با محوطه‌سازی همراه باشد به طوری که در جای جای آن نماد‌های دفاع مقدس را مشاهده و با حضور در آن احساس کنیم که در دروان دفاع مقدس قدم می‌زنیم، در همین راستا باید محوطه سازی مناسب صورت بگیرد و ادوات مربوطه به دفاع مقدس در سکو‌های طراحی شده به نمایش گذاشته شود. 

این مسئول افزود: حتی در ساختمان اداری که از قبل در این مجموعه ساخته شده نیز می‌شد از نماد‌ها و آثار دفاع مقدس استفاده شود تا با سایر فضا‌های شهری و اداری موجود تفاوت داشته باشد.

رجحانی تاکید کرد: منابع ساخت محدود است بنابراین باید در چنین پروژه‌هایی هویت سازی و پرداختن به ماهیت کار بیش از هر پروژه دیگری مورد توجه قرار گیرد به شکلی که به خصوص نسل جوان با حضور در این مجموعه حال و هوای دفاع مقدس را احساس کند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران
  • گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست
  • بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های دفاع مقدس در جنوب غرب خوزستان
  • مأموریت باغ موزه دفاع مقدس فرهنگی است
  • ماموریت باغ موزه دفاع مقدس فرهنگی است نه عمرانی
  • ساخت بیش از دو هزار برنامه فرهنگی و هنری ذیل کنگره ملی شهدای کهگیلویه و بویراحمد
  • ساخت بیش از دو هزار برنامه فرهنگی و هنری ذیل کنگره ملی شهدای استان
  • ارسال اثر به دبیرخانه جشنواره تولیدات فضای مجازی همدان
  • ارسال اثر به دبیرخانه جشنواره تولیدات فضای مجازی همدان