Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@07:48:03 GMT

افت شاخص بورس ادامه‌دار شد

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۶۵۳۴۹

افت شاخص بورس ادامه‌دار شد

براساس معاملات امروز بیش از ۹ میلیارد و ۵۸۰ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۸۶ هزار و ۸۳۶ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با سه هزار و ۸۶۳ واحد کاهش به ۳۹۸ هزار و ۳۹۹ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با دو هزار و ۵۳۱ واحد افت به ۲۶۱ هزار و ۶۵ واحد رسیدند.

شاخص بازار اول ۲۷ هزار و ۱۵۴ واحد و شاخص بازار دوم پنج هزار و ۷۷ واحد کاهش داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) با دو هزار و ۱۰۴ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با یک هزار و ۴۱ واحد، پتروشیمی جم (جم) با ۴۵۹ واحد، فولاد کاوه جنوب کیش (کاوه) با ۴۰۷ واحد، پتروشیمی فناوران (شفن) با ۳۸۵ واحد، گروه صنعتی پاکشو (پاکشو) با ۳۳۷ واحد، خدمات انفورماتیک (رانفور) با ۲۱۹ واحد، پلی پروبلین جم (جم پیلن) با ۲۱۶ واحد، پتروشیمی شازند (شاراک) با ۲۱۴ واحد، بانک خاورمیانه (وخاور) با ۱۹۹ واحد، مبین انرژی خلیج فارس (مبین) با ۱۸۲ واحد، فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش (افق) با ۱۶۲ واحد، پتروشیمی نوری (نوری) با ۱۴۶ واحد، صنایع پتروشیمی کرمانشاه ( کرماشا) با ۱۲۶ واحد و گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان (پترول) با ۱۲۶ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل نماد ملی صنایع مس ایران (فملی) با دو هزار و ۷۲۶ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با دو هزار و ۵۲۱ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با دو هزار و ۳۹۲ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با یک هزار و ۷۲۴ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با یک هزار و ۴۷۴ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با یک هزار و ۲۱۴ واحد، توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با یک هزار و ۵۲ واحد، ایران خودرو (خودرو) با ۹۶۳ واحد، شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه) با ۹۰۴ واحد، بانک پارسیان (وپارس) با ۷۴۹ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۷۱۶ واحد، بانک تجارت (وتجارت) با ۷۱۵ واحد و بانک پاسارگاد (وپاسار) با ۷۱۵ واحد، سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با ۶۹۰ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۶۳۶ واحد، سایپا (خساپا) با ۵۷۲ واحد، فولاد خوزستان (فخوز) با ۵۵۷ واحد با تاثیر منفی بر شاخص همراه بودند.

برپایه این گزارش، امروز نماد بانک ملت، فولاد مبارکه اصفهان، ایران خودرو، پالایش نفت اصفهان، ملی صنایع مس ایران، گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان و بانک تجارت در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه فلزات اساسی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۷۰۶ میلیون و ۲۰۳ هزار برگه سهم به ارزش ۱۶ هزار و ۲۹۴ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز ۱۰۸ واحد کاهش داشت و بر روی کانال ۱۷ هزار و ۴۵۳ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار دو میلیارد ۳۰۵ هزار برگه سهم به ارزش ۴۷ هزار و ۸۳۵ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای پتروشیمی مارون (مارون)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، فولاد مرمزگان جنوب (هرمز)، سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، موسسه اعتباری ملل (وملل)، پتروشیمی غدیر (شغدیر)، تهیه توزیع غذای دنا آفرین فدک (گدنا)، بهمن دیزل (خدیزل)، توکاریل (توریل)، شهرسازی و خانه سازی باغمیشه (ثباغ)، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا) با تاثیر مثبت بر شاخص این بازار همراه بودند.

همچنین نماد بیمه پاسارگاد (بپاس)، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، سرمایه‌گذاری صبا تامین (صبا)، بانک دی (دی)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، فرابورس ایران (فرابورس)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع) و پالایش نفت لاوان (شاوان) تاثیر منفی بر شاخص این بازار را داشتند.

برچسب‌ها فرابورس بورس سازمان بورس و اوراق بهادار بازار سرمایه پروندهٔ خبری بازار بورس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرابورس بورس سازمان بورس و اوراق بهادار بازار سرمایه فرابورس بورس سازمان بورس و اوراق بهادار بازار سرمایه اخبار کنکور سرمایه گذاری دو هزار یک هزار پالایش نفت بر شاخص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۵۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص بورس ۶ هزار واحد رشد کرد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (چهارشنبه، ۲۹ فروردین‌ماه) با ۶ هزار و ۲۳۲ واحد افزایش در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۰۸ هزار و ۲۱۴ واحدی قرار گرفت.

شاخص هم‌وزن امروز با ۳۷۹ واحد افزایش به ۷۲۳ هزار و ۵۶۶ واحد و شاخص قیمت با ۲۱۲ واحد افزایش به ۴۰۵ هزار و ۴۷۲ واحد رسید.

معامله‌گران در روز جاری در بورس تهران نزدیک به ۵ میلیارد و ۲۹۵ میلیون سهم و اوراق مالی را به ارزش ۳۰ هزار میلیارد ریال با انجام ۱۷۶ هزار معامله دادوستد کردند.

نماد‌های فملی، فولاد، فارس، شپنا، شستا و نوری بیشترین اثر مثبت را بر شاخص بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس ایران در معاملات امروز با ۱۲ واحد رشد، به ۲۴ هزار و ۶۱۵ واحد رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شاخص بورس ۶ هزار واحد رشد کرد
  • بورس فروردین را با سبزپوشی به پایان رساند
  • ارزش آفرینی رویکرد مهم در مشتری محوری بانک صنعت و معدن
  • بازار سرمایه منفی شد | برای بازگشت دامنه نوسان امروز تصمیم گیری می شود
  • برگشت بورس به مدار نزولی؛ شاخص کل هم‌وزن ریخت
  • سرمایه‌داران بزرگ برای خرید استقلال پیشقدم شدند؛ خریداران استقلال چه شرکت‌هایی هستند؟
  • فخاس اسفند خوبی را پشت سر گذاشت
  • ورق بازار سرمایه برگشت | افزایش ۱۰ هزار و ۱۴۰ واحدی شاخص کل
  • ورق بازار سرمایه برگشت
  • بورس ۱۰ هزار واحد مثبت شد