Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-03-29@12:03:16 GMT

الناز شاکردوست به ژاپن رفت

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۶۵۳۸۵

الناز شاکردوست به ژاپن رفت

در هجدهمین جشنواره جهانی فیلم‌های معلولین در صربستان، مستندهای «همزیستی» به کارگردانی کمیل سهیلی و «گاندو» به کارگردانی تیمور قادری به نمایش درآمدند و «همزیستی» جایزه بهترین فیلم را دریافت کرد. ناطقان:  فیلم سینمایی «تی‌تی» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی آیدا پناهنده در اولین حضور جهانی خود در سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو به نمایش در می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جشنواره به صورت فیزیکی همراه با اکران‌های عمومی در سینماهای توکیو، البته با محدودیت‌های کرونایی برگزار می‌شود.




«تی‌تی» چهارمین ساخته سینمایی آیدا پناهنده است و در آن پارسا پیروزفر، الناز شاکردوست و هوتن شکیبا ایفای نقش کرده‌اند.

همچنین به دلیل شرایط ویژۀ امسال، فستیوال فیلم توکیو بخش جدیدی را به نام Tokyo Premiere 2020 ابداع کرده که شامل حدود ۳۰ فیلم است و ترکیبی خواهد بود از بخش‌های مسابقه، چشم‌انداز آسیا و سینمای ژاپن که در سال‌های گذشته به تفکیک برگزار می‌شدند. و به جای جوایز مرسوم همه ساله، قرار است تنها جایزۀ ویژۀ تماشاگران به یک فیلم اهدا شود.

 

* «همزیستی» ایرانی بهترین فیلم صربستان شد

هجدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های مستند کوتاه (SEIZE FILM 2020) شهر نووی‌ساد در استان ویوودینا ـ صربستان با رعایت ضوابط و نکات ایمنی وزارت بهداشت و درمان کشور در شرایط بحرانی شیوع ویروس کرونا در حضور حداقل ممکن تماشاچیان، با موضوع «زندگی، فعالیت‌ها و دستاوردهای افراد معلول» در سالن سینمای فرهنگسرای شهر افتتاح شد.

این جشنواره با نمایش ۴۱ فیلم مستند منتخب از میان ۴۱۷ فیلم رسیده از سرتاسر جهان، به روابط انسانی پرداخت که در این میان دو اثر ایرانی هم با عناوین «همزیستی» به کارگردانی کمیل سهیلی و «گاندو» به کارگردانی تیمور قادری موفق به حضور در بخش رقابتی شدند که فیلم «همزیستی» با رأی متفق داوران جایزه بهترین فیلم مستند جشنواره امسال را به خود اختصاص داد.

در این برنامه، مهدی شیرازی، رایزن فرهنگی کشورمان در صربستان نیز حضور داشت که لوح تقدیر برترین فیلم جشنواره برای فیلم «همزیستی» به وی تحویل شد.

هجدهمین جشنواره جهانی فیلم‌های معلولین Seize the film صربستان ۲۳ تا ۲۷ سپتامبر برگزار شد و در حاشیه آن مقرر شد تا در سال ۲۰۲۱ با همکاری مشترک رایزنی فرهنگی کشورمان جشنواره‌ فیلم‌های مستند ایرانی در بلگراد برگزار شود.

 

 

 

* تهیه زیرنویس ژاپنی برای «۱۸ درصد»

فیلم مستند «۱۸ درصد» به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس از سوی رایزنی فرهنگی سفارت ایران در ژاپن و با همکاری اداره کل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به زبان ژاپنی ترجمه و زیرنویس شد.

ای مستند به تهیه کنندگی و کارگردانی «مصطفی شبان»، روایت سفر و اعزام ۵ جانباز و مجروح شیمیایی برای درمان به ژاپن است.

در این «۱۸ درصد»، یک فروند هواپیمای خطوط هوایی ایران در ۱۴ فروردین سال ۱۳۶۷ وارد فرودگاه ناریتای ژاپن شد در میان جانبازان شیمیایی، وضعیت «علی جلالی» جانباز شیمیایی با تنها ۱۸ درصد ریه سالم باقیمانده از سایرین وخیم‌تر بود و تیم پزشکی به سرپرستی دکتر ناکاتانی درمان او را عهده‌دار شدند و دقیقا ۱۰۰ روز پس از این تاریخ و ناامیدی دکتر ناکاتانی از درمان وی، خواستار بازگشت او به ایران شد تا آخرین روزهای زندگی را در کنار خانواده اش سپری کند.

این جانباز شیمیایی با تلاش کادر پزشکی ایرانی در کشور و ادامه رود درمانی ژاپنی‌ها، بهبود می یابد و به زندگی باز می گردد، او پس از ۱۷ سال مجددا به دعوت انجمن مردم نهاد «موست» به ریاست دکتر تسویا در مراسم سالگرد حمله اتمی آمریکا به هیروشیما به همراه جمعی از هنرمندان و جانبازان شرکت کرد و در جریان این سفر با دکتر ناکاتانی ملاقات کرد.

رایزنی فرهنگی ایران از سال ۱۳۹۷ تاکنون سه هفته فیلم را در توکیو برگزار کرده و برای ۱۰ فیلم مختلف بادیگارد، ویلائی‌ها، طعم شیرین خیال، حوض نقاشی، رخ دیوانه، خیلی دور خیلی نزدیک، مستند شام آخر، مادری، ۱۸ درصد و آذر زیرنویس تهیه کرده است.
منبع: فارس برچسب ها: شاکردوست ، ناطقان ، ژاپن ، جشنواره

منبع: ناطقان

کلیدواژه: شاکردوست ناطقان ژاپن جشنواره ۱۸ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۵۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین جشنواره فرهنگی و هنری «آبادان» برگزار می‌شود

ایسنا/خوزستان نخستین جشنواره فرهنگی و هنری «آبادان» در بخش‌های عکس، روایت، بازیگری و شعر و ترانه برگزار می‌شود.

در بخش «جونم برات بگه» یا روایت این جشنواره علاقه‌مندان می‌توانند داستان کوتاه، خاطره، یادداشت، دلنوشته و یا هر نثر دارای خیالی را که آبادان و آبادانی را در خود داشته باشد به این رویداد ارسال کنند.

به گزارش ایسنا، نوشته باید متعلق به خود فرد باشد و تا سقف هزار کلمه امکان ارسال وجود دارد.

هر فرد می‌تواند سه نوشته ارسال کند.

در بخش فرتور چهار راه‌هامون (عکس) این رویداد نیز افراد با انتخاب سوژه‌ها که الزاما باید از یکی از چهارراه‌های خیابان‌های امیری، یک احمدآباد و ته‌لنجی آبادان باشد می‌توانند در رقابت حاضر شوند.

هر شرکت‌کننده امکان ارسال حداکثر پنج فریم عکس به صورت سیاه و سفید یا رنگی را دارد و عکس‌های موبایلی نیز پذیرفته خواهند شد.

عکس‌ها باید با فرمت JPG و حداکثر حجم هر فایل حداکثر ۲ مگابایت باشد و امکان اصلاح کادر و رنگ نیز وجود دارد.

در بخش چکامه‌ لین‌ها (شعر و ترانه) شعرها و ترانه‌ها باید به آبادان و محلات و شخصیت‌های آن اشاره کرده باشند.

هر فرد می‌تواند حداکثر سه قطعه شعر یا سه ترانه را برای جشنواره ارسال کند و سبک انتخابی آزاد است.

و بالاخره در بخش سوگنامه‌ چارلی‌ها (بازیگری) علاقمندان می‌توانند از فیلم‌ها، سریال‌ها و تئاترهایی که با مضمون آبادان هستند الهام گرفته یا خودشان مولد یک موضوع از این شهر باشند.

سقف فیلم ارسالی بازی متقاضیان شش دقیقه است و علاقمندان می‌توانند بازی تک‌نفره یا گروهی داشته باشند.

هر متقاضی امکان ارسال سه فیلم از بازیگری را دارا است و فیلم‌ها باید افقی و با فرمت mp۴ و حداکثر حجم ۶۰ مگابایت باشند.

علاقمندان آثار خود را به نشانی ایمیل Abadanartisticfestival@gmail.com یا در پیام‌رسان‌های فراگیر به شماره ۰۹۳۰۰۴۷۱۸۷۲ ارسال کنند و به پیوست مشخصات خود شامل نام و نام‌خانوادگی و نشانی را نیز به آدرس و یا شماره همراه یاد شده (در پیام‌رسان‌های فراگیر) بفرستند.

مهلت ارسال آثار تا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تعیین شده و ۲۶ و ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ نیز داوری نهایی به صورت حضوری محقق خواهد شد.

آیین پایانی و معرفی برگزیدگان نیز ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ شکل اجرایی به خود می‌گیرد.

داوران این رویداد را عبدالرضا سواعدی، عبدالرضا نصاری، بهزاد وزیری، امین جوکار، میلاد اتنا، سعید باجووند، کورش سنایی، احمد دریس، مجید عیدان، محمودرضا ثانی، عبدالرضا ثامری و ایمان مصطفایی تشکیل می‌دهند.

همچنین شبنم زیرک‌قشقایی، محمدرضا قاسمی، محسن نکویی، بهنام کاوه، مانا مداح، شیوا میرزاخانی، جمشید عبودزاده، احمد شابونی، ایمان برغشی، منتصر درویشی، ناصر ندیمی و مسعود رمضانی در هیات انتخاب جشنواره حضور دارند.

فرشید قنبری به عنوان دبیر و سهراب منصوری‌زاده به عنوان دبیر اجرایی نخستین جشنواره فرهنگی و هنری آبادان حضور خواهند داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • (عکس) تیپ دهه شصتی الناز شاکردوست و سروش صحت در کنارهم
  • جشنواره‌ هنرهای نوری مشهد تا پس از پایان شب‌های قدر تعطیل می‌شود
  • عکس‌های دیدنی الناز شاکردوست در بیستون با تیپ متفاوت
  • ادامه جشنواره نوروزی تلویزیون با «تنگه ابوقریب»
  • درخشش یک مازندرانی در جشنواره ملی کتاب و رسانه
  • تمرکز برنامه های فرهنگی روی قرآن باشد
  • راهیابی آثار ۵ سینماگر ایرانی به جشنواره هات داکس
  • نخستین جشنواره فرهنگی و هنری «آبادان» برگزار می‌شود
  • آخرین روز جشنواره بزرگ بیدمشک در ارومیه
  • آیین گرگیعان به شکل جشنواره برگزار شود