Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام و المسلمین حمید شهریاری دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در نشست بین‌المللی بررسی ابعاد شخصیتی و اندیشه‌های آیت‌الله تسخیری که پیش از ظهر امروز در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد،  اظهار داشت:آیت الله تسخیری زمانی که در دفتر  رهبر معظم انقلاب و زمانی که  در مجمع جهانی اهل بیت(ع) و مجمع تقریب مذاهب اسلامی حضور داشت، داعیه دار تقریب بود و  از میان برداشتن اختلافات  بین مذاهب اسلامی و جریانهای فکری و مذهبی و سیاسی هم و غم ایشان بود؛ کمتر جایی بود که سخنرانی کند و از وحدت سخن به میان نیاورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: آیت الله تسخیری از تعصب های قبلیه ای و هر آنچه که صف وحدت و تقریب را بهم بزند، بر حذر میداشت؛ به اهداف بزرگی که خداوند در زمینه عدل و مساوات و رفتن به سوی کمال برای انسان ترسیم کرده ایمان داشت و در این مسیر تلاش زیادی کرد.

حجت الاسلام و المسلمین شهریاری گفت: آیت الله تسخیری به احترام به دیگران در گفت‌وگو بسیار حساس بود و دائما به سخن خداوند و رسول خدا (ص) در این زمینه اشاره می کرد.

وی افزود: آیت الله تسخیری در طول عمر خود در صدها محفل و کنفرانس مرتبط با موضوع وحدت و تقریب شرکت کرد و در مجمع فقه اسلامی در جده صاحب نظر بود و مسائل اختلافی بین شیعه و اهل سنت و مشترکات بین آنها را بیان می کرد؛ اهتمام ایشان به کلیه طرحها و راهبردهای تقریبی در جهان نمایان بود.

حجت الاسلام و المسلمین شهریاری ادامه داد: آیت الله تسخیری پرورش یافته مدرسه شهید صدر بود و وی را الگوی خود در همه زمینه ها قرار داده بود؛افراط و تفریط را نمی پذیرفت و پیوسته به اعتدال دعوت می کرد.

وی تصریح کرد: رهبر انقلاب اسلامی از ایشان به عنوان عالم مجاهد و زبان گویای اسلام یاد کرد و باید گفت، آیت الله تسخیری حقیقتا در خدمت به اسلام خستگی نمیشناخت.

دبیر کل مجمع تقریب افزود: خداوند ایشان را شامل رحمت واسعه خود کند و به ما در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی کمک کند تا ادامه دهنده راه ایشان باشیم.

انتهای پیام/
 
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: آیت الله تسخیری آیت الله تسخیری مذاهب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۵۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: امنیت پاکستان را امنیت خود می‌دانیم

رئیس جمهور با بیان اینکه ایران اسلامی امنیت پاکستان را امنیت خود می داند، بر لزوم بهره گیری از ظرفیت و فرصت مرزهای مشترک میان دو کشور در جهت انتفاع دو ملت تاکید کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر خود به پاکستان عصر دوشنبه در دیدار «آصف علی زرداری» رئیس جمهور این کشور، اشتراکات مذهبی، فرهنگی و تمدنی دو ملت ایران و پاکستان را از جمله عوامل مهم در تحکیم پیوندها و زمینه‌ساز توسعه و تعمیق روابط میان دو کشور عنوان کرد.

رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر عزم مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان بر توسعه و ارتقای سطح روابط تجاری و اقتصادی، حفظ ثبات و امنیت پایدار را از جمله زمینه‌ها و ملزومات تحقق اهداف اقتصادی عنوان کرد و با بیان اینکه ایران اسلامی امنیت پاکستان را امنیت خود می داند، بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت و فرصت مرزهای مشترک میان دو کشور در جهت انتفاع دو ملت تاکید کرد.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله فلسطین به‌عنوان مسئله اول جهان اسلام که اکنون مسئله نخست جهان بشریت شده اشاره کرد و گفت: امروز آرمان بلند امام خمینی (ره) مبنی بر آزادسازی قدس شریف به مطالبه همه ملت‌های مسلمان و آزاده تبدیل شده و همه دولت‌های اسلامی باید به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

آصف علی زرداری رئیس جمهور پاکستان نیز در این دیدار عشق و دلدادگی دو ملت ایران و پاکستان به اهل بیت علیهم‌السلام به‌ویژه حضرت رضا (ع) را موجب تعمیق برادری میان دو کشور دانست و با تاکید بر علاقمندی کشورش به توسعه و ارتقای روابط با جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌ها، بر اراده مسئولان پاکستان برای گشودن فصل جدیدی از روابط با ایران در این راستا تاکید کرد.

رئیس جمهور پاکستان همچنین ضمن محکومیت جنایات رژیم غاصب صهیونیستی بر علیه مردم بی‌دفاع غزه، بر مخالفت دولت پاکستان نسبت به هرگونه دخالت خارجی در منطقه تاکید کرد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • برنامه‌ریزی‌ها به سمت ایجاد هماهنگی میان فعالان اجتماعی پیش رود
  • صیانت از شوراهای اسلامی شهر از وظایف اصلی است
  • آیت‌الله مدرسی یزدی: شورای نگهبان در بررسی مصوبات، به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند
  • اسناد همکاری میان ایران و سریلانکا به امضا رسید
  • رئیس دیوان عالی کشور: حجاب در جمهوری اسلامی قانون است، همه پیروی کنند | دست اجانب دنبال برداشتن حجاب است
  • دشمنان وحدت و تقریب امت اسلامی را هدف گرفته اند
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ لزوم وحدت و تقریب بین همه ادیان و مذاهب
  • مجمع استادیاران صالحین در بوشهر تشکیل شد
  • بودجه ستاد امر به معروف در سال گذشته چقدر بود؟
  • رئیسی: امنیت پاکستان را امنیت خود می‌دانیم