Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا هاشمیان فوق تخصص مراقبت‌های ویژه گفت: تعداد بیماران بدحال کوویدـ۱۹ در شهر تهران به شدت افزایش یافته است. همه تخت‌های آی‌سی‌یو در بیمارستان‌های دولتی پر است و امروز حتی اگر به این بیماری مبتلا شوم، تخت آی‌سی‌یو برای من که سال‌ها در بخش آی‌سی‌یو کار کرده‌ام وجود ندارد، اکثر بیمارستان‌های خصوصی نیز اجازه پذیرش بیماران کرونا را ندارند یا تمایلی به پذیرش این بیماران ندارند به خصوص اینکه داروهای مورد نیاز برای درمان بیماران کرونا را به بیمارستان‌های خصوصی نمی‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: تعداد بیماران کرونای نیازمند مراقبت‌های ویژه و تخت آی‌سی‌یو افزایش یافته، هیچ مدیریت و امکانی برای اینکه بدانیم در کدام بیمارستان تهران می‌توان تخت آی‌سی‌یو پیدا کرد وجود ندارد و اگر بیمار بدحال داشته باشیم باید بیمارستان به بیمارستان تلفن بزنیم و بپرسیم که آیا یک تخت آی‌سی‌یو خالی دارید که معمولا هم پاسخ منفی است. امتیازدهی مناسبی هم برای پذیرش بیماران بدحال در آی‌سی‌یوها وجود ندارد.

رمدسیویر ایرانی در بازار آزاد ۸ میلیون تومان

هاشمیان گفت: مدیریت توزیع دارو نیز بسیار اشکال دارند، اکنون در بیمارستان‌های دولتی فقط یک یا دو پزشک اجازه امضا برای تجویز رمدسیویر را دارند به همین علت اکثر بیماران کرونا که به این دارو نیاز دارند برای تهیه دارو به خارج از بیمارستان و بازار آزاد مراجعه می‌کنند و رمدسیویر با برند ایرانی که در بیمارستان دولتی بین ۷۰۰ هزار تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود، در بازار آزاد به قیمت ۸ میلیون تومان به دست بیماران می‌رسد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی توضیح داد: واقعا نمی‌دانیم چطور داروی رمدسیویر از بازار آزاد سر درمی‌آورد و چرا این دارو در داروخانه‌ها و شبکه رسمی توزیع نمی‌شود، می‌گویند داروی رمدسیویر در بازار آزاد تقلبی است اما تاکنون رمدسیویر تقلبی ندیده‌ام.

وی افزود: اطلاع‌رسانی و خبررسانی در مورد وضعیت کرونا، تخت‌های خالی آی‌سی‌یو، بستری و پذیرش در اورژانس‌ها بسیار ضعیف و متناقض است و واقعا مردم سرگردان هستند. ترافیک سنگینی برای پذیرش بیماران در بیمارستان‌ها به وجود آمده و همکاران ما در بیمارستان‌های دولتی هیچ اطلاعی از وضعیت تخت‌های خالی در بیمارستان‌های دیگر در بخش دولتی، خصوصی و خیریه ندارند.

به گفته هاشمیان، به علت تاخیر در پذیرش بیماران و مراجعه دیرهنگام بیماران بدحال به بخش‌های آی‌سی‌یو، میزان مرگ‌ومیر بیماران کرونا در بخش‌های آی‌سی‌یو بالا رفته است. نمی‌توان گفت چند درصد بیماران کرونا در بخش‌های آی‌سی‌یو فوت می‌کنند، زیرا در بیمارستان‌های اصلی کرونا بیماران بدحال‌تری بستری می‌شوند و بیمارستان‌های سطوح پایین‌تر ممکن است بیماران بدحال کمتر باشند. شاخص کشوری در این مورد ندارم اما به طور کلی بین ۵ تا ۷ درصد بیماران کرونا فوت می‌کنند.

وی ادامه داد: توزیع داروی رمدسیویر برای بیماران کرونا مشکلات زیادی دارد، سرنوشت داروی فاویپیراویر ایرانی هم معلوم نیست و در این مورد اطلاع‌رسانی رسمی انجام نشده است. این دارو در بسیاری از کشورها مثل روسیه، ترکیه، ژاپن، فیلیپین و مصر برای کمک به درمان بیماران کرونا استفاده می‌شود و در صورت استفاده از این دارو در مراحل اولیه بیماری در بسیاری از بیماران موثر بوده است زیرا تعداد ویروس را کم می‌کند البته کووید۱۹ هنوز هیچ داروی اختصاصی ندارد. معمولا یک دارو برای بیماران استفاده نمی‌شود و در کنار فاویپیراویر یا رمدسیویر، دگزامتازون یا اینترفرون هم استفاده می‌شود.

درمان کرونا در منزل با قیمت‌های نجومی

این فوق تخصص مراقبت‌های ویژه گفت: در شرایطی که بیمارستان‌ها پر هستند و امکان پذیرش بیماران کرونا را ندارند، بازار جدیدی به عنوان بستری در منزل ایجاد شده و بیماران کرونا با قیمت‌های نجومی در منزل خدمات درمانی می‌گیرند، یک پزشک عمومی برای ویزیت بیمار در منزل ۷۰۰ هزار تومان دریافت می‌کند و مراقبت ۲۴ ساعته پرستار در منزل بین یک تا دو میلیون تومان هزینه دارد، بازار سیاه دارو نیز فشار مضاعفی بر خانواده‌های بیماران وارد کرده و معلوم نیست این داروها از کجا تهیه می‌شوند و چرا این داروها به جای زیرپله و بازار سیاه در داروخانه‌ها توزیع نمی‌شود.

هاشمیان افزود: در مجموع تعداد بیماران کرونا در شهر تهران بسیار بالا رفته و باید هرچه زودتر این شهر به حالت قرنطینه برود، بیمارستان‌ها باید اطلاعات لازم را در مورد تخت‌های خالی در شبکه رسمی در اختیار یکدیگر بگذارند و داروی فاویپیراویر و رمدسیویر هم باید در داروخانه‌ها با قیمت مصوب در اختیار بیماران قرار بگیرد و جلوی توزیع قاچاق و غیرقانونی این داروها در بازار آزاد گرفته شود.

کد خبر 553268 برچسب‌ها كرونا در ايران بیماری - بیمارستان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران بیماری بیمارستان بیمارستان ها بیماران بدحال پذیرش بیماران بیماران کرونا بازار آزاد میلیون تومان تخت آی سی یو آی سی یو وجود ندارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۵۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین قیمت فروش آپارتمان در مناطق 22گانه تهران (+عکس)

بازار عرضه «فایل فروش آپارتمان» در شروع ماه دوم از سال 1403، با یک تغییر محسوس نسبت به فروردین روبه‌رو شده است؛ افزایش نسبی فروشنده‌‌‌ها.

به گزارش دنیای اقتصاد، نتایج تحقیقات میدانی دنیای‌اقتصاد از بازارهای آنلاین معاملات مسکن در شهر تهران حاکی است، برخلاف هفته‌‌‌های ابتدای سال‌جاری که در برخی از محله‌‌‌های انتخابی متقاضیان خرید آپارتمان، فایل عرضه وجود نداشت و در دیگر محله‌‌‌ها، تعداد فایل‌‌‌ها بسیار ناچیز بود، در حال حاضر نبض عرضه تغییر کرده است.

بازار مسکن به شکل سنتی در شروع هر سال با کاهش شدید عرضه فایل روبه‌رو می‌شود به‌طوری که مالکانی که قصد فروش آپارتمان دارند منتظر رصد چشم‌‌‌انداز قیمت‌ها و متغیرهای موثر بر نبض مسکن می‌‌‌مانند و در میانه بهار به تدریج وارد بازار می‌‌‌شوند. امسال اما علاوه بر این رفتار سنتی، دو متغیر بیرونی بسیار موثر بر نبض قیمت مسکن، در وضعیت بسیار خاص قرار گرفت.

این دو متغیر شامل ریسک‌‌‌ غیراقتصادی مرتبط با اوضاع منطقه –تنش‌‌‌های سیاسی حوزه بین‌الملل همچون جنگ- و همچنین نوسانات نرخ دلار بود.

بازار مسکن طی ۶سال گذشته همواره تحت‌تاثیر متغیرهای بیرونی بوده و تغییر جهت وضعیت این متغیرها یا تشدید نوسانات آنها، ابتدا روی رفتار تقاضای سرمایه‌‌‌ای ملک و سپس روی سمت عرضه و قیمت مسکن تاثیرگذار بوده است.

 از وضعیت کنونی فایل‌‌‌های فروش آپارتمان در ۲۲ منطقه تهران و بیش از ۱۰۰محله شهر حاکی است، در حال حاضر میانگین قیمت پیشنهادی فروشنده‌‌‌ها برای واحدهای مسکونی با میانگین مساحت ۸۰ مترمربع و عمربنای ۸ سال، رقمی معادل ۸۶ میلیون و ۹۰۰‌هزار تومان در هر مترمربع است.

در اولین هفته‌‌‌کاری بازار مسکن ۱۴۰۳، در همین ستون، گزارشی از وضعیت فایل‌‌‌های فروش آپارتمان در محله‌‌‌های منتخب ۲۲ منطقه تهران به چاپ رسید که در آن زمان، میانگین قیمت پیشنهادی در فایل‌‌‌های آپارتمانی، ۸۴ میلیون تومان در مترمربع برآورده شده بود.

به این ترتیب تورم در فایل‌‌‌های فروش آپارتمان طی این مدت حدود ۳‌درصد است.

با این حال، برحسب حجم عرضه و مقایسه آن با حجم تقاضای خرید در بازار فروردین، «قیمت قطعی در معاملات انجام شده»، احتمال خیلی زیاد با «قیمت پیشنهادی» تفاوت داشته است و حتی تورم مسکن نیز نرخ دیگری می‌تواند باشد.

هنوز بانک مرکزی گزارش معاملات مسکن فروردین که «قیمت قطعی» از آن استخراج می‌شود را منتشر نکرده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ◄ بازار چای بحرانی و کار قاچاقچیان چای سکه می شود!
  • جزییات آتش سوزی در انبار بیمارستان امام حسین
  • جزییات آتش‌سوزی در انبار بیمارستان امام حسین
  • آتش‌سوزی در بیمارستان امام حسین تهران
  • جزییات حادثه حریق در انبار دارویی بیمارستان امام حسین (ع) تهران
  • علت آتش‌سوزی در انبار بیمارستان امام حسین چه بود؟/ عکس
  • کلاهبرداری مرگبار با داروی آلزایمر
  • کلاهبرداری مرگ‌آلود با داروی درمان آلزایمر
  • جدیدترین قیمت فروش آپارتمان در مناطق 22گانه تهران (+عکس)
  • کلاهبرداری با داروی مرگ