Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان مردم در خانه ملت با کلیات طرح تامین کالا‌های اساسی موافقت کردند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح یک فوریتی تامین کالا‌های اساسی، کلیات این طرح را با ۲۱۳ رأی موافق، ۵ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۲ نماینده حاضر در صحن به تصویب رساندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در جریان بررسی کلیات این طرح، محمدمهدی مفتح به عنوان سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس درتشریح گزارش این کمیسیون در رابطه با طرح مذکور گفت: در شرایط کنونی وضعیت اقتصادی کشور به دلیل جنگ ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران، نامناسب بوده و مردم با مشکلاتی از جمله افزایش سرسام آور قیمت‌ها و تامین سخت کالا‌های اساسی مواجهند. حال در طرح ارائه شده قرار است که کالا‌های اساسی با قیمت معقول و مناسب در اختیار اقشار مورد نظر قرار گیرد.
وی ادامه داد: از ابتدای آغاز به کار مجلس یازدهم جلسات متعددی با حضور کارشناسان مختلف برای بررسی و تدوین طرح تامین کالا‌های اساسی برگزار شد، از این رو اقدامات لازم برای تدوین طرح صورت گرفت. حال خوشبختانه طرح ارائه شده از نظر منبع تامین اعتبار مشکلی ندارد و اعضای کمیسیون به این مسئله توجه داشتند که منابعی را در نظر نگیرند که تورم زا باشد. همچنین منابعی انتخاب شده که در دسترس و قابل حصول باشند.
اقای مفتح افزود: افراد مشمول طرح تامین کالا‌های اساسی حدود ۶۰ میلیون نفر هستند که این افراد شناسایی شده و بعد از تصویب و اجرای قانون نیاز به بررسی و شناسایی مجدد نیست.
وی اضافه کرد: یکی دیگر از محور‌های طرح مذکور، تامین بخشی از اعتبارات همسان سازی حقوق بازنشستگان است تا آن قانون نیز به طور کامل اجرایی شود، بنابراین در کل حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح مذکور در نظر گرفته شده که ۳۰ هزار میلیارد تومان آن برای تامین کالا‌های اساسی، ۱۰ هزار میلیارد تومان برای همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، لشگری و کشوری و ۱۰ هزار میلیارد تومان برای کمک به اجرای طرح‌های عمرانی در گوشه و کنار کشور در نظر گرفته شده است.
طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت اعلام وصول شد

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت و ۳ طرح دیگر را اعلام وصول کرد.
سیدمحسن دهنوی در نشست علنی امروز، موارد اعلام وصولی را به شرح زیر قرائت کرد:
- طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت.
- طرح الحاق یک بند به تبصره ۱۷ قانون بودجه سال ۹۹.
- طرح تعیین تکلیف جانبازان اعصاب و روان فاقد مدرک بالینی.
- طرح اصلاح قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی.
ارجاع طرح تامین کالا‌های اساسی به کمیسیون برنامه

نمایندگان با ارجاع طرح تامین کالا‌های اساسی به کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات موافقت کردند.
نمایندگان در نشست علنی امروز با ارجاع طرح تامین کالا‌های اساسی به کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات با ۲۰۴ رأی موافق، ۱۱ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۱ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.
اقای قالیباف در این رابطه گفت: مجلس به دو موضوع تولید مسکن و طرح تامین کالا‌های اساسی در روز‌های اخیر با هدفمندی و جهت گیری مشخص رأی مثبت داده است و این دو طرح نشان داد که مجلس برای تحقق تولید مسکن و تامین کالا‌های اساسی مصمم است.
وی ادامه داد: اقای پورمحمدی معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه در جریان بررسی کلیات طرح نکاتی را مطرح کردند و در مورد این موضوع صحبت شد، اعضای کمیسیون هم به این موضوع اشاره کردند و پیشنهاد این است که قبل از اینکه وارد جزئیات طرح شویم فرصتی در اختیار کمیسیون قرار گیرد تا طرح به کمیسیون برنامه و بودجه برای بررسی بیشتر جزئیات ارجاع شود، زیرا دولت هم معتقد است پیشنهاد‌هایی دارد که در رابطه با تامین منابع مورد نیاز طرح باید به توافق برسیم وسپس جزئیات را برای تصویب به صحن بیاوریم البته کمیسیون و هیات رئیسه نیز با این فرآیند موافق هستند.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بنابراین از نمایندگان می‌خواهیم برای ارجاع طرح به کمیسیون موافقت کنند البته نابسامانی شبکه توزیع در کشور ناشی از بی توجهی دولت نسبت به ساماندهی است. وقتی ارز‌های ۴۲۰۰ تومانی به کالا تبدیل شد و به دست مصرف کننده رسید، با قیمت‌های تمام شده‌ای بود که مابه التفاوت ارز نصیب دلالان شد و این ضعف دولت است.
وی با بیان اینکه نمایندگان بر این موضوع تاکید دارند که باید کالا‌های اساسی توزیع شود، یادآور شد: در شرایط کنونی و با وجود فناوری و ظرفیت ها، این ظرفیت در کشور وجود دارد که کالا توزیع شود و دولت باید حتما این کار را انجام دهد؛ پیشنهاد‌های دولت برای تامین منابع را می‌پذیریم و قبول داریم بنابراین ضرورت دارد این طرح برای بررسی بیشتر جزئیات به کمیسیون ارجاع شود تا در اولین فرصت مجدد به صحن بازگردد.

برچسب ها: موافقت مجلس ، کلیات ، طرح تامین کالای اساسی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: موافقت مجلس کلیات طرح تامین کالای اساسی طرح تامین کالا های اساسی هزار میلیارد تومان کمیسیون برنامه مجلس شورای اسلامی ارجاع طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۵۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالیات ارزش افزوده کالاهای اساسی و دارو کاهش یافت

علی بهادری جهرمی از کاهش مالیات بر ارزش افزوده و حقوق گمرکی کالا‌های اساسی و دارو به ۱ درصد خبر داد که از اول فرودین ماه اعمال می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با رأی هیأت دولت، تعرفه واردات و صادرات کلیه کالا‌ها به تصویب رسید و بزودی ابلاغ خواهد شد. سعی شد در این تعرفه‌ها، جهت‌گیری در حمایت از کنترل قیمت اقلام مورد مصرف مردم و حمایت از تولید داخل باشد.

وی افزود: هم‌چنین برای تسریع اجرای تکالیف و بودجه امسال و تحقق شعار سال، ضوابط اجرایی بودجه به تصویب هیأت وزیران رسید.

بهادری جهرمی یادآور شد: دولت برای حمایت از تأمین کالا‌های اساسی مالیات ارزش افزوده و هم‌چنین حقوق گمرکی کالا‌های اساسی، اقلام دارویی، مواد اولیه تأمین دارو و نهاده‌های دامی را به ۱ درصد کاهش داد و این کاهش از ابتدای فروردین اعمال خواهد شد.

دیگر خبرها

  • توزیع ۲۰۳ تن کالای اساسی در بیضا طی سالی که گذشت
  • حقوق و عوارض گمرکی کالا‌های اساسی و ارزش افزوده یک درصد شد
  • ضرورت تشکیل وزارت بازرگانی برای تنظیم بازار
  • میزان اختصاص ارز واردات و نرخ آن اعلام شد
  • (ویدئو) موافقت دولت با کاهش مالیات بر ارزش‌افزوده کالا‌های اساسی
  • ارز ۵۳۳ میلیون تن کالای اساسی تامین شد
  • آغاز پرداخت ارز کالاهای اساسی از دو روز دیگر
  • توزیع ۲۸ هزار تن کالای اساسی در استان اصفهان
  • مالیات ارزش افزوده کالاهای اساسی و دارو کاهش یافت
  • مالیات بر ارزش افزوده کالا‌های اساسی به یک درصد کاهش یافت