Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس: به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام حسن روحانی امروز سه شنبه هنگام دریافت استوارنامه «نصیر عبدالمحسن عبدالله» سفیر جدید عراق در تهران، با تاکید براینکه آیت الله سیستانی همواره نزد مردم و دولت ایران مورد احترام بوده است، تصریح کرد: نقش مرجعیت ایشان در ثبات و امنیت عراق بی بدیل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه روابط جمهوری اسلامی ایران با عراق به عنوان کشور دوست، برادر و همسایه بسیار حائز اهمیت است، تاکید کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران مصمم به حمایت از صلح، ثبات و امنیت عراق است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه ایران در دوران مبارزه با داعش با تمام توان و امکانات در کنار دولت و ملت عراق بود، خاطرنشان کرد: شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس به عنوان دو فرمانده بزرگ نشانگر این است که مردم ایران وعراق در کنار یکدیگر در مقابله با تروریسم ایستادگی می‌کنند.

«نصیر عبدالمحسن عبدالله» سفیر جدید عراق در تهران نیز با تقدیم استوارنامه خود به رئیس جمهور بر ضرورت گسترش و شکوفایی بیش از پیش روابط تهران-بغداد تاکید کرد و افزود: دولت و ملت عراق کمک‌ها و تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با داعش را از یاد نمی‌برند.

منبع: فردا

کلیدواژه: رئیس جمهور آیت الله سیستانی عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۵۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران اسلامی امنیت پاکستان را امنیت خود می‌داند

رئیس جمهور اسلامی ایران در دیدار با همتای پاکستانی خود با بیان اینکه ایران اسلامی امنیت پاکستان را امنیت خود می‌داند، بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت و فرصت مرزهای مشترک بین دو کشور در جهت انتفاع دو ملت تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی عصر دوشنبه _سوم فروردین_ و در ادامه برنامه‌های سفر خود به پاکستان در دیدار «آصف علی زرداری» رئیس جمهور این کشور، اشتراکات مذهبی، فرهنگی و تمدنی دو ملت ایران و پاکستان را از جمله عوامل مهم در تحکیم پیوندها و زمینه‌ساز توسعه و تعمیق روابط میان دو کشور عنوان کرد.

رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر عزم مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان بر توسعه و ارتقای سطح روابط تجاری و اقتصادی، حفظ ثبات و امنیت پایدار را از جمله زمینه‌ها و ملزومات تحقق اهداف اقتصادی عنوان کرد و با بیان اینکه ایران اسلامی امنیت پاکستان را امنیت خود می‌داند، بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت و فرصت مرزهای مشترک میان دو کشور در جهت انتفاع دو ملت تاکید کرد.

آیت الله رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله فلسطین به‌عنوان مسئله اول جهان اسلام که اکنون مسئله نخست جهان بشریت شده اشاره کرد و گفت: امروز آرمان بلند امام خمینی (ره) مبنی بر آزادسازی قدس شریف به مطالبه همه ملت‌های مسلمان و آزاده تبدیل شده و همه دولت‌های اسلامی باید به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

رئیس جمهور پاکستان نیز در این دیدار عشق و دلدادگی دو ملت ایران و پاکستان به اهل بیت (ع) به ویژه حضرت رضا (ع) را موجب تعمیق برادری میان دو کشور دانست و با تاکید بر علاقه‌مندی کشورش به توسعه و ارتقای روابط با جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌ها، بر اراده مسئولان پاکستان برای گشودن فصل جدیدی از روابط با ایران در این راستا تاکید کرد.

آصف علی زرداری همچنین ضمن محکومیت جنایات رژیم غاصب صهیونیستی بر علیه مردم بی‌دفاع غزه، بر مخالفت دولت پاکستان نسبت به هرگونه دخالت خارجی در منطقه تاکید کرد.

منبع: ایرنا

کد خبر 747078

دیگر خبرها

  • سرمایه معنوی جمهوری اسلامی در این منطقه بی‌بدیل از جهان، رو به فزونی است
  • تاثیر سفر رئیسی به پاکستان، در ارتقای امنیت مرزی/رابطه با تهران برای پاکستان استراتژیک است
  • دکترین هسته ای ایران تغییر می کند؟
  • دشمن غدار جمهوری اسلامی، فقر است؛ مسئولان مراقب باشند
  • تاکید ایران و عراق بر پیشبرد توافقنامه امنیتی دو کشور
  • دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی و همتای عراقی وی در سن‌پترزبورگ
  • تاکید ایران و عراق بر پیشبرد توافقتنامه امنیتی دو کشور
  • نوسازی مرجعیت
  • تاکید سفیر ایران بر نقش قوای مسلح ایران و ترکیه در حفظ امنیت
  • ایران اسلامی امنیت پاکستان را امنیت خود می‌داند