Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان-با وجود محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا، ۱۷۵ هزار و ۸۲۳ نفر از پایتخت نشینان در شش ماهه اول سال ۱۳۹۹ به مراکز اهدای خون استان تهران مراجعه کردند.

خبرگزاری میزان - بنابر اعلام روابط عمومی انتقال خون استان تهران، بر اساس آمار‌های به دست آمده از ۱۲ مرکز اهدای خون در سطح پایتخت، ۱۷۵ هزار و ۸۲۳ نفر به این مراکز مراجعه کرده اند که از این میان، ۱۴۲ هزار و ۵۷۹ نفر موفق به اهدای خون برای نجات جان بیماران شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۳۵ هزار و ۵۰۳ نفر از اهداکنندگان خون را مردان و ۷ هزار و ۷۶ نفر را نیز بانوان تشکیل داده اند که سهم اهداکنندگان مستمر، ۶۵ هزار و ۸۵۵ واحد اهدای خون بوده است؛ در حالی که ۴۷ هزار و ۷۹۸ نفر از اهداکنندگان در گذشته سابقه انجام این کار انسانی را داشته و ۲۸ هزار و ۳۴۱ نفر نیز برای اولین بار به صف داوطلبان اهدای خون پیوستند.

بیشتر بخوانید: پاسخ وزارت بهداشت به چند سوال/ از خرید واکسن کرونا تا انسولین و ظرفیت بیمارستانها

 ۳ هزار و ۲۸۲ نفر از مهربانان خیرخواه تهرانی با اهدای پلاکت و یک هزار و ۵۴۷ نفر از بهبود یافتگان کووید ۱۹ نیز با اهدای پلاسما به نجات جان بیماران کمک کردند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اهدای خون انتقال خون

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اهدای خون انتقال خون اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۵۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه پروژه‌ هایی در سال ۱۴۰۲ برای تهرانی ها افتتاح شد؟

همشهری آنلاین- زینب زینال زاده: تحولات بنیادی در حوزه‌های مختلف امور شهری و بهبود کیفیت زندگی شهروندان و وضعیت شهر، مهمترین اهداف مدیریت شهری در دوره ششم است. شهرداری تهران برای تحقق این اهداف علاوه بر عملیاتی کردن پروژه‌های نیمه تمام و رها شده و همچنین تکمیل آنها، طرح های جدیدی هم پیش بینی کرده و قصد دارد تا پایان دوره مدیریت شهری ششم آنها را بهره برداری کند.

شهرداری برای انعکاس آن چه در تهران رخ می‌دهد و تلاش هایی که برای امید بخشی به شهروندان صورت می گیرد، رویداد امید و افتخار را در دستور کار قرار داده است. رویدادی که در قالب آن یک پروژه بهره برداری و طرح دیگری کلنگ زنی می‌شود. این رویداد از سال ۱۴۰۱ آغاز شد و افتتاح‌های سال ۱۴۰۲ از مرز عدد ۱۰۰ هم عبور کرد. پروژه هایی که مطالبه شهروندان بودند در این رویداد تعریف، اولویت بندی، عملیاتی و بهره برداری شدند. رویداد امید و افتخار رویکردها، اهداف و دستاوردهای زیادی در حوزه های مختلف اجتماعی، عمرانی، ترافیکی و ... داشت که مروری بر آنها در سالی که گذشت (۱۴۰۲) خواهیم داشت.

اهداف و رویکردهای رویداد امید و افتخار توزیع عادلانه امکانات و کاهش فاصله و شکاف میان شمال و جنوب تهران گستره وسیع و تنوع پروژه‌ها در همه ساحت‌های موضوعی و نیازهای شهر جبران جاماندگی مزمن و اتمام پروژه‌های عقب‌مانده در شهر برقراری نهضت عمومی خدمت و ایجاد حرکت فراگیر در بدنه شهرداری، نیروها و مدیران توجه به خواست عمومی مردم و رفع مسائل از منظر زیست روزمره شهروندان موانع ای که در مسیر رویداد وجود داشتند هماهنگی بین بخش‌ها و تجمیع نیروها مسائل بودجه‌ای و تأمین اعتبارات پروژه‌ها استمرار و پیوستگی کار در طول یک سال و چند ماه هجمه‌های رسانه‌ای و غرض‌ورزی‌های سیاسی دستاوردهای رویداد اتمام پروژه‌های باقی‌مانده از قبل ایجاد رقابت بین مناطق و حرکت عمومی به نفع خدمت‌رسانی ایجاد مشارکت و همدلی بین مردم کاهش زمان انجام پروژه‌ها، پیش‌گرفتن از تورم و ذخیره منابع شفاف‌سازی پروژه‌ها و پاسخگویی به شورای شهر و مردم اصلاح تصویر ذهنی شهروندان نسبت به کم‌کاری‌های ادوار گذشته شهرداری اعتبار کل پروژه‌ها برآورد ارزش مالی پروژه‌های اجرای شده بر اساس قراردادها حدود ۸۶/۴۹ هزار میلیارد تومان برآورد ارزش مالی پروژه‌های در دست اجرا (کلنگ‌زنی) حدود ۴/۱۲۸ هزار میلیارد تومان برآورد ارزش مالی پروژه‌های کلنگ‌زنی قرارگاه مسکن حدود ۲۵۱ هزار میلیارد تومان ارزش به‌روز کل پروژه‌ها (جز مسکن) ۲۶/۱۷۸ هزار میلیارد تومان ارزش به‌روز کل پروژه‌ها با مسکن ۲۶/۴۲۹ هزار میلیارد تومان پراکندگی پروژه‌ها در تهران پروژه‌های بهره‌برداری‌شده در پهنه شمالی: ۲۲۲ مورد پروژه‌های بهره‌برداری‌شده در پهنه جنوبی شهر: ۵۵۰ مورد پروژه‌های در دست اجرا در پهنه شمالی شهر: ۲۶ مورد پروژه‌های در دست اجرا در پهنه جنوبی شهر: ۲۳ مورد مناطقی که رتبه اول در اجرای پروژه‌ها دارند منطقه ۱۸ با افتتاح ۲۵ پروژه در مقام اول منطقه ۴ با افتتاح ۲۶ پروژه در مقام دوم منطقه ۵ با افتتاح ۲۳ پروژه در مقام سوم سهم معاونت‌ها و مناطق از پروژه‌های مهم و بسیار مهم مناطق ۲۲ گانه: ۴۸ پروژه (۳۶ درصد) معاونت فنی و عمران: ۳۷ پروژه (۲۷ درصد) معاونت شهرسازی: ۱۵ پروژه (۱۱ درصد) معاونت حمل‌ونقل و ترافیک: ۱۵ پروژه (۱۱ درصد) معاونت خدمات شهری و محیط‌زیست: ۱۱ پروژه (۸ درصد) حوزه شهردار تهران (سازمان مدیریت بحران): ۵ پروژه (۳ درصد) معاونت فرهنگی و اجتماعی: ۳ پروژه (۳ درصد) معاونت مالی و اقتصاد شهری: ۱ پروژه (۱ درصد) اهم پروژه‌های افتتاح شده در قالب شنبه‌های امید و افتخار پایانه بزرگ اکباتان

سال شروع: ۱۳۸۹

سال پایان: ۱۴۰۱

آغاز ساخت شاخه غربی بزرگراه یادگار امام

سال شروع ۱۴۰۱

سال پایان: ۱۴۰۲

نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی

سال شروع: ۱۴۰۰

سال پایان: ۱۴۰۱

اتصال بزرگراه ارتش و لشکرک

سال شروع: ۱۴۰۱

سال پایان: ۱۴۰۲

افتتاح و بهره‌برداری از ۵ ایستگاه و ۱۱ کیلومتر مسیر خطوط ۶ و۷

سال شروع: ۱۳۹۴

سال پایان: ۱۴۰۱

رونمایی از تاکسی های برقی

سال شروع: ۱۴۰۲

سال پایان: ۱۴۰۲

احداث کارخانه بازیافت پسماند

سال شروع: ۱۳۹۸

سال پایان: ۱۴۰۲

افتتاح فاز اول بزرگراه شهید بروجردی

سال شروع: ۱۳۸۸

سال پایان: ۱۴۰۲

افتتاح فاز دوم یاور شهر ۹

سال شروع: ۱۴۰۱

سال پایان: ۱۴۰۲

احداث تقاطع غیر همسطح بزرگراههای شهید نواب و تندگویان

سال شروع: ۱۴۰۰

سال پایان: ۱۴۰۲

بهره برداری از فاز دوم کمربند سبز تهران-۱۰۰۰ هکتار

سال شروع ۱۴۰۱

سال پایان: ۱۴۰۱

کد خبر 840977 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها طرح‌های عمرانی شهردارى تهران تهران

دیگر خبرها

  • چه پروژه‌ هایی در سال ۱۴۰۲ برای تهرانی ها افتتاح شد؟
  • وداع تهرانی‌ها با تازه شهید مدافع حرم
  • اهدای قلب و ۳ عضو دیگر جوان دشتستانی + تصویر
  • اهدای عضو مسافر تهرانی در رشت
  • حدود ۷۵ هزار نفر در آذربایجان‌غربی خون اهدا کردند
  • اهدای عضو یک تهرانی در رشت
  • مشارکت نزدیک به ۷۵ هزار نفردرآذربایجان غربی دراهدای خون
  • ۷۵ هزار نفردرآذربایجان غربی خون خود را به افراد نیازمند اهدا کردند
  • اهدای ۷۵ هزار واحد خون به نیازمندان آذربایجان غربی
  • مراکز درمانی فارس نیازمند ذخایر خونی است