Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-03-29@04:44:44 GMT

انگلیس: به توافق با آمریکا امیدواریم

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۶۵۷۴۳

انگلیس: به توافق با آمریکا امیدواریم

انگلیس می‏‏‎گوید مایل است تا اواسط سال میلادی آتی به توافق تجاری با آمریکا دست پیدا کند حال آنکه وقت آن رسیده که لندن با دور شدن از اتحادیه اروپا، بخت تجاری با دیگر کشورها را هم بیازماید. ناطقان:  به نقل از یورونیوز، «لیز تراس» وزیر تجارت انگلیس ابراز امیدواری کرد که این کشور تا اواسط سال آینده با آمریکا به یک توافق تجاری برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین گفت که به مرور زمان رابطه تجاری انگلیس-اتحادیه اروپا نیز دستخوش تغییر خواهد شد.


به گفته وی، لندن و واشنگتن تقریباً تمام متن‌ها را کنار هم گذاشته‌اند و در حال حاضر می‌توانند آنها را با هم ادغام کنند؛ بنابراین پایه توافق چیده شده است.

تراس همچنین گفت: انگلیس علاقمند است تا جایی که می‌تواند تا پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، پیشرفت‌هایی در حصول توافق داشته باشد تا از مزایای آن زودتر بهره‌مند شوند.

دونالد ترامپ رئیس‎جمهور آمریکا از جمله حامیان سرسخت برگزیت بود و جانبداری وی از این موضوع تا حد دخالت در امور داخلی لندن پیش رفت. او مدعی بود اینکه انگلیس با آمریکا به طور مستقیم وارد تعامل تجاری شود بسیار سودمندانه تر از انجام آن در چارچوب اتحادیه اروپا است.

وی درباره رابطه تجاری انگلیس- اتحادیه اروپا نیز گفت که به مرور زمان بخش تجاری انگلیس از اتحادیه اروپا دور شده و به سمت بخش‌هایی از جهان که رشد سریع‌تری دارند روی خواهد آورد.

تراس در این باره افزود: معامله تجاری با اتحادیه اروپا مهم است اما باید به یاد داشته باشیم که به مرور زمان سایر مناطق جهان اهمیت بیشتری پیدا می‌کنند.

این اظهارات در حالی بیان شد که تنش‌ها بین اتحادیه اروپا و انگلیس شدت گرفته است. لایحه بازنگری در برخی مفاد توافق برگزیت که موافقت اولیه نمایندگان پارلمان را دریافت کرده، قرار است در مجلس عوام به تصویب نهایی برسد.

در صورت تائید این لایحه که از سوی بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس است پیشنهاد داده شده است؛ مذاکرات تجاری این کشور با اتحادیه اروپا دستخوش تغییراتی خواهد شد- موضوعی که با مخالفت شدید بروکسل روبرو شده است.

بر اساس توافقنامه برگزیت، لندن از ۳۱ ژانویه وارد دوره انتقالی شد و از ماه مارس گفتگوهایی را بر سر روابط آتی با اتحادیه اروپا آغاز کرد. برخی تحلیلگران بر این باورند که شکست مذاکرات تجاری میان دو طرف، دولت محافظه‌کار انگلیس را بر آن داشته تا با دستاویز قرار دادن اختلافات موجود، بحث یک توافق جدید را دست کم بر سر برخی محورها از جمله مرز ایرلند به میان بکشد.

محور اصلی در نظر گرفته شده در لایحه پیشنهادی بوریس جانسون به نحوه اجرای مقررات تجاری در ایرلند شمالی مربوط می‌شود. این بخش از خاک بریتانیا بر اساس توافق برگزیت قرار است به مدت چهار سال از مقررات اتحادیه اروپا پیروی کند. این در حالی است که در طرح آقای جانسون تاکید شده که بریتانیا می‌تواند به صورت یک‌جانبه برای امور تجاری ایرلند شمالی تصمیم‌گیری کند.
منبع: مهر برچسب ها: توافق ، ترامپ ، ناطقان ، انگلیس

منبع: ناطقان

کلیدواژه: توافق ترامپ ناطقان انگلیس اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۵۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مادرید: اتحادیه اروپا یا ناتو برای یک جنگ فرضی آماده نمی‌شوند

وزیر امور خارجه اسپانیا اطمینان داد که نه اتحادیه اروپا، نه ناتو و نه مادرید برای هیچ جنگ فرضی آماده نمی‌شوند.

به گزارش ایسنا، «خوزه مانوئل آلبارس» وزیر خارجه اسپانیا در مصاحبه‌ای با ایستگاه رادیویی SER گفت: اتحادیه اروپا هر کاری از دستش بر بیاید برای دوری از جنگ انجام می‌دهد.

به نقل از خبرگزاری تاس، وی ادامه داد: نه اتحادیه اروپا و نه ناتو یا اسپانیا خودشان را برای هیچ جنگی آماده نمی‌کنند چون هیچ‌کدام از ائتلاف‌هایی که اسپانیا عضوی از آن است، تهاجمی نیستند.

این دیپلمات ارشد اسپانیایی همچنین اطمینان داد که مادرید تمایلی برای اعزام سرباز به اوکراین ندارد.

وی افزود، اطلاعاتی درباره سایر کشورها که چنین امکانی را دارند، ندارد و ادامه داد: اوکراین هم درخواست اعزام سرباز نداده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حجم تبادل تجاری ایران و ترکمنستان در حال افزایش است/رئیس جمهور به عشق آباد سفر می‌کند
  • ماکرون پیمان مرکوسور را رد کرد
  • اروپا قواعد گمرکی علیه اوکراین را تشدید می‌کند
  • انفجار در کسری بودجه و بدهی عمومی فرانسه 
  • توافق تجاری افغانستان و پاکستان
  • رکورد اتحادیه اروپا را شکستیم
  • توافق وزرای اروپایی برای کاهش خشم کشاورزان
  • مادرید: اتحادیه اروپا یا ناتو برای یک جنگ فرضی آماده نمی‌شوند
  • اوکراین| دلیل اصلی حمایت اتحادیه اروپا از کی‌یف
  • بورل: اتحادیه اروپا بر اساس منافع خود از کی‌یف حمایت می‌کند نه علاقه به مردم اوکراین