Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@19:23:33 GMT

حزب‌الله لبنان به ماکرون: حد و حدودت را بدان!

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۶۵۷۴۵

حزب‌الله لبنان به ماکرون: حد و حدودت را بدان!

به رغم اینکه فرانسه طرح خود را برای حل بحران دولت لبنان برای شش هفته دیگر تمدید کرده اما عملا این طرح به پایان رسیده است. تمام گروه‌های سیاسی منتظر نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا هستند و قرار است امشب دبیرکل حزب‌الله لبنان موضع خود را نسبت به این طرح اعلام کند؛ موضعی که حزب‌الله روز گذشته به نوعی آن را اعلام کرد؛ پیامی که معنای آن "حد و حدودت را بدان" بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه لبنانی الاخبار، نه تماسی میان مسؤولان سیاسی وجود دارد و نه مذاکرات و نشستی. امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه طرح خود را برای مدت شش هفته تمدید کرد اما همگان می‌دانند که هیچ دولتی وجود ندارد. قبل از نتایج انتخابات آمریکا و مشخص شدن روش جدید واشنگتن در قبال پرونده‌های منطقه دولتی در کار نخواهد بود.

طی ماه میلادی گذشته سیاستمداران منتظر رئیس‌جمهوری فرانسه ماندند تا دستوراتش را بر آن‌ها دیکته کند و بدون اعتراض آن را اجرا کنند. این‌ها خودشان منتظر تصمیم آمریکا در نوامبر و در عین حال منتظر سخنرانی امشب سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان هستند. هر چند مشخص نیست نصرالله اظهارات تندی خطاب به ماکرون به دلیل اتهاماتش علیه حزب‌الله ایراد خواهد کرد یا اظهاراتش با دوراندیشی و آرامش خواهد بود.

حزب‌الله به شدت از اصطلاحات رئیس‌جمهوری فرانسه که حق استفاده از آن را ندارد، بسیار خشمگین است. حزب‌الله در نشست اول سپتامبر در کاخ الصنوبر به ماکرون به وضوح اعلام کرد که موافق چه چیزی و مخالف چه مسائلی است. در دوره بعدی چه در مذاکرات درباره تشکیل دولت و چه دیدار با مسؤولان فرانسوی حزب‌الله همین موضع را اتخاذ کرد.

شبکه المنار شب گذشته خطاب به ماکرون اعلام کرد: "راه را اشتباه رفتی و آدرس را گم کردی و نقش نظارت را با نقش قیمومیت اشتباه گرفتی."

این شبکه اعلام کرد: اظهارات ماکرون نشان دهنده دستپاچگی و آشفتگی موضع وی به دلیل ناکام ماندن ماموریتش با اقدام هم‌پیمانان آمریکایی‌اش و مزدورانشان در منطقه و لبنان است. ما با پیام‌های تهدیدآمیز و پند و نصیحت و اتهام‌زنی مخالفیم.

حزب‌الله لبنان از طریق این شبکه خواهان انتشار متن طرح فرانسه شد تا لبنانی‌ها تمام جزئیات آن را بدانند.

این شبکه به ماکرون توصیه کرد از واقعیت لبنان اطلاع حاصل کند؛ واقعیتی که شبیه آن چیزی نیست که مشاورانش یا رسانه‌ها نقل می‌کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حزب الله لبنان امانوئل ماکرون تشکیل دولت لبنان حزب الله لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۵۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل در کجا متوقف می شود؟

به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، علیرضا تقوی نیا؛ کارشناس مسائل غرب آسیا در یادداشتی آورده است:
 
۲۰۰ روز از جنگ غزه گذشت در حالی که هنوز جنگ ادامه دارد و افق روشنی برای پایان آن دیده نمی شود.
 
اسرائیل برای حمله به رفح مصمم شده و آن را حتمی می داند و ظاهرا آمریکا را نیز همراه کرده است.
 
البته در اینجا این سؤال مهم نیز مطرح می شود که در حمله به مناطق دیگر نوار غزه چه چیزی عاید اسرائیل شد؟
 
آیا اسرا آزاد شدند؟ آیا توان نظامی حماس از بین رفت؟ آیا رهبران حماس نابود شدند؟
پاسخ همه سؤال ها خیر است.
 
حتی دیروز شهرهای عسقلان و سدیروت هدف راکت های حماس قرار گرفتند تا همگان ملتفت گردند که ادعای نتانیاهو تا چه میزان با واقعیت مغایرت دارد.
 
از سوی دیگر اسرائیل درگیر نبرد با حزب الله در شمال است و مقاومت لبنان کیفیت حملات خود را به نحو محسوسی ارتقا داده و شهرهای عمقی تر را مورد اصابت قرار می دهد.
 
حال سؤال مهم اینجاست که این جنگ تا کی ادامه دارد؟
 
با توجه به شرایط داخلی اسرائیل نتانیاهو به استمرار بحران نیاز دارد و حتی پس از حمله به رفح نیز دور از ذهن می نماید که او دست از تنش بکشد.
 
اما در این میان امکان وقوع اتفاقاتی وجود دارد که معادلات را عوض ‌کند؛ تنش با حزب الله هر لحظه می تواند به یک جنگ تمام عیار منتهی شود و یا فشارهای آمریکا پس از پایان عملیات در رفح شاید نتانیاهو را کنترل کند.
 
در این میان جبهه داخلی اسرائیل بیشترین فشار را متحمل می شود و بخش قابل توجهی از صهیونیست ها خواهان اتمام جنگ هستند.
 
نتانیاهو ممکن است پس از جنگ در رفح دست به قمار خطرناکی بزند و به بهانه تأمین امنیت شمال و لزوم عقب راندن حزب الله از مرز، جنگی گسترده را با لبنان آغاز کند.
 
اما هر چه که هست و شاید شود، این نکته را نمی توان از نظر دور داشت که اسرائیل در یک بن بست راهبردی است زیرا حتی حمله به رفح نمی تواند خواسته های این رژیم را برآورده سازد و نتانیاهو نیز تمایل به پایان جنگ ندارد تا به یک دستاورد برسد.
 
از یاد نباید برد که جبهه داخلی اسرائیل تحمل جنگ فرسایشی را ندارد و ارتش آن نیز اوضاعش مطلوب نیست؛ حمله ایران ضربه شدیدی علیه اعتماد به نفس صهیونیست ها بود و بالعکس انگیزه و جسارت محور مقاومت را بالا برد.
 
در پایان خاطر نشان می شود که عدم حمایت آمریکا، بروز اتفاقی در داخل اسرائیل یا گسترده شدن جنگ با لبنان می تواند روند تحولات را به کلی تغییر دهد.
 
نتانیاهو به استمرار جنگ نیاز دارد اما اسرائیل تحمل تا ابد جنگیدن را ندارد.
 
این که اسرائیل کجا متوقف می شود سؤال بزرگی است.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیس‌جمهور فرانسه پا به توپ شد! (عکس)‏
  • بمباران سنگین جنوب لبنان+فیلم
  • اسرائیل در کجا متوقف می شود؟
  • لحظات برخورد عظیم بمب اسرائیل به ساختمان حزب الله
  • (ویدئو) لحظه ترور یکی از فرماندهان حزب‌الله لبنان توسط رژیم اسراییل
  • ببینید | شلیک ۳۰ موشک توسط حزب‌ الله لبنان به شهرک‌ های صهیونیستی
  • مکرون: فرانسه خواستار استقرار آتش‌بس فوری و پایدار در غزه است
  • تماس تلفنی ماکرون و نتانیاهو درباره وضعیت منطقه
  • رایزنی تلفنی «ماکرون» و «السیسی» درباره تحولات منطقه
  • لحظه انهدام پهپاد هرمس ۴۵۰ توسط حزب الله + فیلم