Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@07:11:02 GMT

اسارت اولین ژنرال عراقی به دست شهید آبشناسان

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۶۵۷۹۵

اسارت اولین ژنرال عراقی به دست شهید آبشناسان

امیر فولادی با بیان اینکه شهید آبشناسان در میان رزمندگان معروف به چریک و شیر صحرا بود، گفت: اولین ژنرال عراقی توسط شهید آبشناسان به اسارت گرفته شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، امیر سرتیپ دوم فولادی در حاشیه مراسم رونمایی از نرم افزار جامع زندگی حماسی شهید سرلشکر حسن آبشناسان گفت: این شهید بزرگوار به چریک و شیر صحرا مشهور بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهید آبشناسان از جمله شهدایی هستند که نقش بزرگی در آغازین روزهای دفاع مقدس ایفا کرده است.

 

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در ارتش خاطرنشان کرد: شهید آبشناسان در انتقال آموزش به جوانان و جنگ های نامنظم بسیار موثر بود.

 

وی ادامه داد: این شهید بزرگوار موتورسواران محل خود را گردهم آورد و به آنها گفت اگر مرد میدان هستید به مبارزه با دشمن بعثی و دفاع از کشور در جبهه ها بپردازید. این شهید بزرگوار اولین فرمانده تیپ دشمن را در منطقه جنوب به اسارت گرفت.

 

امیر فولادی خاطرنشان کرد: شهید آبشناسان در ورزیدگی و جنگ های نامنظم و شجاعت زبانزد خاص و عام بود.

 

وی گفت: شهید آبشناسان زمانی که رییس کمیته تبلیغات شیراز در جنگ بود به مسابقات اسپانیا اعزام شد و رتبه اول را کسب کرد و زمانی که به ایران بازگشت، جنگ تحمیلی آغاز شده بود.

 

امیر فولادی یادآور شد: شهید آبشناسان در این زمان نامه ای به صدام نوشت و گفت تویی که فردی نظامی هستی و ادعای نظامی گری داری اگر مردی به میدان بیا و آدرس خود در منطقه دشت عباس برای صدام فرستاد و تاکید کرد تا از نزدیک با یکدیگر نبرد کنند. این شهید در این نامه خطاب کرد اگر مردی به میدان بیا نه اینکه بمب های استکبار را بر سر مردم بی گناه بریزی و این حرف برای صدام سنگین بود؛ به همین دلیل ژنرالی به نام عبدالحمید قادر که به شهید آبشناسان شناخت و از او کینه بر دل داشت به منطقه اعزام کرد اما این ژنرال توسط سرلشکر آبشناسان با چند موتورسوار به اسارت ایران درآمد.

 

وی گفت: شهید آبشناسان در بزرگواری، کرامت، ایثار و فداکاری زبانزد و الگوی رزمندگان اسلام بود. این شهید بزرگوار فرمانده قرارگاه و سه لشکر بود.

 

امیر فولادی ادامه داد: در زمان عملیات قادر اعلام کردند که نیاز به نیرویی مخصوص برای عملیات داریم که تنها لشکری که می توانست از عهده این عملیات برآید، لشکر شهید آبشناسان بود. این شهید وقتی فرمانده لشکر 23 بود مانند یک چریک و همیشه یک سلاح کلاشینکف به همراه داشت و همواره در خط مقدم جبهه بود.

 

وی گفت: شهید آبشناسان معتقد بود تا زمانی که ما نفس داریم، نباید اجازه دهیم نیروهای مردمی وارد نبرد با نیروهای دشمن شوند. به بیان این شهید دشمن اول باید از جنازه ما عبور کند.

 

وی خاطرنشان کرد: شهید آبشناسان همواره پیشتاز و جلودار در جبهه های جنگ بود به طوری که فرماندهان سپاه از جمله شهید بروجردی مرید این شهید بزرگوار بوده و رابطه بسیار صمیمی و برادرانه با یکدیگر داشتند. ما مدیون این شهید و تمام شهدا هستیم.

پایان پیام/34

منبع: شبستان

کلیدواژه: امیر فولادی دوران دفاع مقدس هفته دفاع مقدس دفاع مقدس شهید آبشناسان شهید بزرگوار امیر فولادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۵۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مستندهایی از شهدای شاخص شهرستان دشتی ساخته شود

به گزارش خبرنگار مهر، علی بحرانی بعد از ظهر پنج شنبه در دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران شهدای شهرستان‌های دشتی، تنگستان و دشتستان که با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در محل سالن شهدای فرهنگی خورموج برگزار شد گفت: شهرستان دشتی شهرستان علم و ادب و فرهنگ و قرآن است و ایثار و شهادت همواره از جایگاه ویژه‌ای در این شهرستان برخوردار بوده است.

فرماندار شهرستان دشتی افزود: مردم شهرستان دشتی در عرصه دفاع مقدس حضوری چشمگیر داشتند و نیز در عرصه‌مبارزه مستقیم با آمریکا سردارانی فداکار از این شهرستان حضور داشتند و نام دشتی در حوزه‌های دفاع، ایثار و شهادت نامی پرآوازه است.

وی شهرستان دشتی را شهرستانی قرآنی دانست و گفت: آموزه‌های قرآنی موجب تقویت روحیه ایثارگری در سطح شهرستان بوده است.

وی اضافه کرد: نام ده سردار رشید شهرستان دشتی و چهارده شهید جاویدالاثر بر تارک این شهرستان می‌درخشد.

وی آوازه شهرستان دشتی را در دفاع از نظام و انقلاب سرآمد دانست و گفت: اولین شهید دانش آموز، اولین شهید پاسدار، اولین شهید روحانی، اولین شهید ترور و اولین شهید دفاع مقدس در سطح استان از شهرستان دشتی بوده‌اند.

وی گفت: مجموعه فرمانداری و مدیران شهرستان با تعامل سازنده با امام جمعه شهرستان در مسیر تحقق منویات مقام معظم رهبری در حوزه خدمت رسانی شایسته به مردم گام برمی‌دارد.

وی خواستار مساعدت ریاست عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران جهت تهیه و ساخت مستندهایی از شهدای شاخص شهرستان دشتی جهت معرفی آنان در عرصه‌های بین المللی شد.

کد خبر 6082061

دیگر خبرها

  • مستندهایی از شهدای شاخص شهرستان دشتی ساخته شود
  • اگر به نیروگاه بوشهر حمله کنید اولین ضربه را متحدین شما در خلیج فارس خواهند خورد!
  • بازی «۶۴۱۰ روز بی‌آینه» روایتی از شهید «حسین لشگری»
  • «آسمان غرب» ارتش را زنده می‌کند/ راه اندازی یک پویش سراسری
  • تا پای جان برای ایران
  • کدام فرماندهان بلندپایه سپاه و ارتش در اولین رژه نظامی بعد از حمله به اسرائیل حضور داشتند؟ +تصاویر
  • بازی رایانه‌ای «۶۴۱۰ روز بی‌آینه» و روایت اسارت شهید حسین لشگری
  • سید محمد خاتمی به محسن مهرعلیزاده تسلیت گفت
  • تغییر نام ۱۷ معبر شهر تهران
  • راه شهید سلیمانی در مبارزه با اسرائیل ادامه دارد