Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@21:45:41 GMT

منوچهر آشتیانی درگذشت

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۶۵۹۲۴

منوچهر آشتیانی درگذشت

به گزارش خبرنگار مهر، منوچهر آشتیانی، جامعه‌شناس و مترجم، درگذشت. وی زاده ۱۹ مهر ۱۳۰۹ در سنگلج، جامعه‌شناس ایرانی مارکسیست، عضو سابق حزب توده ایران و پژوهشگر فلسفه بود.

آشتیانی خواهرزاده نیما یوشیج و از نوادگان میرزاحسن آشتیانی است. آشتیانی در سال ۱۹۷۱ از دوره دکتری دانشگاه هایدلبرگ فارغ‌التحصیل شد و از شاگردان کارل لویت و گادامر بوده‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارل مارکس و جامعه‌شناسی شناخت، قطره، جامعه‌شناسی شناخت کارل مانهایم، قطره، ماکس وبر و جامعه‌شناسی شناخت، قطره - ۱۳۸۳، جامعه‌شناسی شناخت (مقدمات و کلیات)، قطره، ۱۳۸۴، جامعه‌شناسی شناخت ماکس شئلر، قطره - ۱۳۸۳، گفتارهایی پیرامون شناخت مناسبات اجتماعی، قطره - ۱۳۸۱، (آشتیانی بعدها در مصاحبه‌ای که با مجری برنامه شوکران داشت، اظهار کرد که به نوشته‌های این کتاب اعتقاد ندارد و بنا به مصلحت زمان، آنها را نوشته است.)، درآمدی به بحران جامعه‌شناسی جهانی از جمله آثار وی هستند.

منوچهر آشتیانی پس از یک دوره بیماری طولانی، امروز ۸ مهر ۱۳۹۹، درگذشت.

کد خبر 5036185 مریم علی بابایی

منبع: مهر

کلیدواژه: منوچهر آشتیانی ماکس وبر جامعه شناسی چهل سالگی دفاع مقدس هفته دفاع مقدس ترجمه دفاع مقدس دفاع مقدس جنگ تحمیلی رایزنی فرهنگی تازه های نشر انقلاب اسلامی ایران انتشارات سروش تجدید چاپ گردشگری موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران ادبیات دفاع مقدس انتشارات سوره مهر جامعه شناسی شناخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۵۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم ختم مادر همسر منوچهر متکی(عکس)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • «مهاجرت» توازن توانمندی‌های توسعه‌ای را دگرگون می‌سازد
  • جامعه‌شناسی محیط‌زیست
  • تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه
  • جلد دوم کتاب «تاریخ تحلیلی جامعه شناسی دیوان سالاری در ایران» چاپ و رونمایی شد
  • عباس عبدی : درمورد زنان چند بار دست در حفره حجاب کردند و گزیده شدند، اما باز هم تکرار می‌کنند!
  • (ویدیو) صحنه تماشایی از کمک پلیس وظیفه شناس به یک پیرمرد
  • تعزیه‌خوان باسابقه خمین درگذشت/ پیام تسلیت مدیرکل هنرهای نمایشی
  • امام گفتند امروز، موضوع‌شناسی هم کار فقیه است!
  • (تصاویر) مراسم ختم مادر همسر منوچهر متکی
  • مراسم ختم مادر همسر منوچهر متکی(عکس)