Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید آلمان تاکید کرد که همکاری‌های اقتصادی تهران و برلین باید بدون توجه به تحریم‌های غیرقانونی آمریکا گسترش یابد.  به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، حسن روحانی روز سه‌شنبه هنگام دریافت استوار نامه «هانس اودو موتسیل» سفیر جدید آلمان در تهران، مواضع جمهوری فدرال آلمان در مقابله با یکجانبه گرایی آمریکا در جهان را خوب توصیف و تاکید کرد: برخورد‌های سه کشور اروپایی در مقابله با اقدامات و تلاش‌های غیرقانونی و نادرست آمریکا در بازگرداندن تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران و همچنین قطعنامه ۲۲۳۱ منطقی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: رئیس جمهور روابط تهران-برلین را دیرینه، دوستانه و خوب توصیف کرد و با اشاره به تاثیرات منفی تحریم‌های غیرقانونی آمریکا در روابط اقتصادی و تجاری جمهوری اسلامی ایران با کشور‌های دوست از جمله آلمان تاکید کرد که همکاری‌های دو کشور باید بدون توجه به این تحریم‌ها گسترش یابد.

رئیس جمهور همچنین به تقاضای جمهوری اسلامی ایران برای دریافت وام ۵ میلیاردی از صندوق بین المللی پول پس از شیوع بیماری کرونا و نیاز‌های درمانی مردم ایران اشاره و خاطر نشان کرد: هیأت مدیره این صندوق با تقاضای این وام موافقت کرده بود، اما آمریکا با دخالت‌های نابجا در مسیر دریافت این وام ایجاد مزاحمت کرد که البته توقع جمهوری اسلامی ایران از سه کشور اروپایی این بود که در برابر فشار‌های آمریکا ایستادگی کنند تا با کمک این وام نیاز‌های دارویی و بهداشتی و درمانی مردم ایران برطرف شود.

«هانس اودو موتسیل» سفیر جدید آلمان نیز با تاکید براینکه آلمان خود را موظف به حفظ برجام می‌داند، تصریح کرد: باید همکاری‌های دو کشور با توجه به شرایط سخت و امکانات موجود گسترش یابد و اینجانب در این مسیر تمام مساعی خود را بکار خواهم برد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: حسن روحانی تحریم ایران گسترش یابد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۶۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزرای خارجه آمریکا، انگلیس و آلمان بر جلوگیری از تشدید تنش‌ها در خاورمیانه تاکید کردند

به گزارش قدس آنلاین، متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا دوشنبه در بیانیه‌ای در تارنمای این وزارتخانه اعلام کرد که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در تماس‌های تلفنی با دیوید کامرون و آنالنا بائربوک وزرای خارجه انگلیس و آلمان در این باره گفت‌وگو کرد.

بر اساس این بیانیه، بلینکن، کامرون و بائربوک «بر اهمیت جلوگیری از تشدید بیشتر اوضاع تاکید کردند.»

این بیانیه افزود: بلینکن بر تعهد آهنین و صریح آمریکا به امنیت اسرائیل تاکید کرد و گفت که ما در برابر همه تهدیدها هوشیار می‌مانیم و از اقدامات ضروری برای حفاظت از مردم خود تعلل نمی‌کنیم.

بلینکن پیشتر در تماس‌های جداگانه با همتایان اردنی، عربستانی، مصری و ترکیه‌ای خود درباره حمله تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی گفت‌وگو کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • هاآرتص: انزوای اسرائیل در حال گسترش است
  • بایدن: به امنیت اسرائیل متعهد هستیم
  • بیانیه مشترک عراق و آمریکا پس از دیدار السوانی با بایدن
  • عراق: نباید دامنه درگیری در منطقه گسترش پیدا کند
  • هشدار وزیر خارجه کانادا به اسرائیل: درگیری‌ها با ایران نباید به منطقه گسترش یابد
  • بایدن : به امنیت اسرائیل متعهد هستیم
  • وزرای خارجه آمریکا، انگلیس و آلمان بر جلوگیری از تشدید تنش‌ها در خاورمیانه تاکید کردند
  • اتحادیه اروپا تحریم ها علیه ایران را گسترش می دهد
  • تاکید بر بهره برداری از ظرفیت بریکس برای خنثی سازی تحریم‌ها
  • رشد اقتصادی حاصل از گسترش تجارت نفتی ایران در شرایط تحریمی