Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از گام‌های مهم در ایمن سازی و مناسب سازی منزل یک سالمند ویلچری اصلاح اتاق خواب سالمند است. لازم است پرستار سالمند آگاه باشد که داشتن یک اتاق خواب ایمن برای استفاده از صندلی چرخدار می تواند به افزایش احساس آرامش و کاهش استرس سالمند کمک شایانی نماید.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، بسیاری از افراد مسن با افزایش سن با مشکلات حرکتی دست و پنجه نرم می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک راه حل متداول برای حل این مشکل استفاده از ویلچر یا صندلی چرخدار است. بسیاری از سالمندان از صندلی های چرخدار برای جابجایی استفاده می کنند. در حقیقت ، افراد مسن با افزایش سن به دلیل مواردی مانند سکته مغزی ، آرتروز و آسیب دیدگی در اثر زمین خوردن ،توانایی تحرک خود را از دست می دهند و لازم است اعضای خانواده یا پرستار سالمند به سالمند در این خصوص یاری برسانند.

از آنجاییکه برای افراد سالمندی که دچار محدویت های حرکتی و مشکلات جسمی شده اند، جا به جایی و تحرک در منزل و خارج از آن مشکل شده است ، استفاده از صندلی چرخ دار می تواند فرصتی دوباره برای یک سالمند ایجاد نماید که با یاری خانواده و پرستار سالمند به زندگی گذشته خودبازگردد.

استفاده از صندلی چرخدار دارای ویژگی های خاصی است که لازم است توسط سالمند و اطرافیان رعایت گردد. با رعایت این موارد سالمند همچنان پویا و فعال مانده و زندگی برای او آسوده تر خواهد بود.

 

راه هایی برای استفاده راحت تر از ویلچر در منزل سالمند :

در حالی که استفاده و سازگاری با صندلی چرخدار می تواند برای یک سالمند سخت و مشکل باشد ، روش هایی وجود دارد که پرستار سالمند می تواند محیط خانه را جهت استفاده از ویلچر مناسب سازی نماید.

این موضوع که یک سالمند لازم است از ویلچر استفاده نماید به این معنی نیست که او نمی توانند به زندگی در خانه شخصی خود ادامه دهد . تنها کافیست شرایط خانه جهت استفاده سالمند از صندلی چرخدار آماده گردد.

استفاده از سطوح شیبدار یا رمپ ها در منزل سالمند :

لازم است اطرافیان و پرستار سالمند با مشورت از یک کار درمانگر ماهر به اصلاح محیط خانه و نصب سطوح شیبدار اقدام نمایند.

اولین قدم در استفاده از سالمند از صندلی چرخدار مناسب سازی کف خانه با چرخ های صندلی می باشد.

استفاده از این رمپ ها به سالمند اجازه میدهد که در محیط خانه به راحتی جا به جا شود . از مزایای این رمپ ها این است که نصب آن آسان بوده و برای همه قابل انجام است.

هنگام انتخاب سطح شیبدار باید نیازهای شخصی سالمند مورد توجه قرار گیرد و براساس محیط خانه و نوع صندلی چرخدار نوع رمپ انتخاب گردد.

برخی از انواع سطوح شیبدار مناسب برای صندلی چرخدار سالمند:

رمپ های صندلی چرخدار آلومینیومی: مقرون به صرفه ، ساده ، با دوام سطح شیب دار آستانه در ورودی : قابل حمل و نصب در همه اماکن رمپ های مسیری : با ثبات ، امن و سبک رمپ های پایه ای: بهترین حالت برای خانه هایی که نقاط مرتفع دارند.  

درب های مناسب ویلچر

گام بعدی در مناسب سازی محیط خانه سالمند با صندلی چرخدار هماهنگ ساختن درب ورودی منزل با این وسیله است .

درب های خانه باید به اندازه ای عریض باشند که یک سالمند بتواند به راحتی با ویلچر از بین آنها عبور نماید . برخی از راه های مفید برای راحت تر شدن استفاده از درهای ورودی و خروجی برای سالمندان ویلچری عبارتند از:

لازم است اطرافیان و پرستار سالمند بدانند که حداقل عرض درب ورودی منزل سالمند باید 81 سانتی متر باشد ، اما برای عبور راحت توصیه می شود که درها عرضی در حدود 91 سانتی متر داشته باشند. دستگیر ه ای برای درب انتخاب نمایید که باز کردن و بستن آن برای سالمند آسان بوده و به مچ دست او آسیب نرساند. ارتفاع محل نصب دستگیره و قفل و یا گیره درب مهم است زیرا باید برای سالمند به راحتی قابل دسترس باشد. لازم است پرستار سالمند در صورت نیاز لولای درها را روغن کاری نمایید که باز و بسته شدن درب ها برای سالمند نیاز به صرف انرژی زیادی نداشته باشد . از درهای خودکار و برقی و سنسور دار استفاده نکنید زیرا این درها به سرعت بسته می شوند و ممکن است سبب آسیب به سالمند گردد.

ایمن سازی حمام برای سالمند ویلچری :

برای سالمندی که از ویلچر استفاده می نماید ، حتی در حضور پرستار سالمند و کمک او استفاده از حمام می تواند کاری استرس زا و پرتنش باشد. اما برعکس این فعالیت می تواند نه تنها استرس زا نباشد بلکه آرام بخش و لذتبخش باشد .

در اینجا چند روش برای کمک به ایمن سازی فضای حمام برای افراد مسن که دارای صندلی چرخدار هستند بیان می گردد:

یک صندلی مناسب زیر دوش نصب نمایید تا فرد مسن بتواند هنگام شستشو در حالت نشسته باشد دستگیره هایی را برای کمک به نشتن سالمند روی توالت یا صندلی دوش نصب کنید کف دستشویی را ضد لغزش نمایید تا از بروز حوادث احتمالی و سر خوردن روی کف خیس حمام جلوگیری کند اگر انتقال و نشستن سالمند روی صندلی توالت یا حمام سخت و مشکل است از ، یک بالابر استفاده نمایید.

مناسب سازی اتاق خواب برای سالمند ویلچری :

گام مهم بعدی در ایمن سازی و مناسب سازی منزل یک سالمند ویلچری اصلاح اتاق خواب سالمند است . لازم است پرستار سالمند آگاه باشد که داشتن یک اتاق خواب ایمن برای استفاده از صندلی چرخدار می تواند به افزایش احساس آرامش و کاهش استرس سالمند کمک شایانی نماید .

نکات مهم ایمنی سازی اتاق خواب سالمند که باید مورد توجه پرستار سالمند و اعضای خانواده قرار گیرد:

استفاده از تختی از حالت عادی بزرگتر بوده و فضای کافی برای حرکت سالمند داشته باشد لازم است ارتفاع تخت و تشک به همراه هم از 53 سانتی متر بیشتر نباشد تا سالمند برای بالارفتن از آن دچار مشکل نگردد لازم است پرستار سالمند با آگاهی از نیاز های شبانه سالمند وسایل مورد نیاز او را روی میزی که در کنار تخت تعبیه می گردد قرار دهد. کمدها باید در اتاق خواب به صورتی تعبیه گردند که در دسترس سالمند و نزدیک تخت باشند تا سالمند بتواند به راحتی درهای آن را باز و بسته نماید

همانگونه که بیان شد نگهداری از یک سالمند ویلچری در منزل نیاز به مهارت و آمادگی های خاصی دارد. بهتر است جهت بهبود سطح کیفیت خدمات مراقبتی و پرستاری در منزل از یک مرکز معتبر و با سابقه استفاده گردد تا به حصول بهترین نتیجه بیانجامد.

مرکز پرستاری پرستار اول از جمله مراکزی است که طی سالهای متمادی با تیم مجرب خود، حمایت از سالمندان، کودکان و بیماران زیادی را برعهده داشته است. پرونده درخشان این مرکز در جلب رضایت همشهریان گرامی در جنبه های مختلف موید سطح حرفه ای خدمات ارائه شده در زمینه پرستار کودک ، پرستار سالمند ، پرستار بیمار توسط کادر با تجربه این مرکز است . برای کسب طلاعات بیشتر کافیست به آدرس وب سایت

https://parastareaval.com مراجعه نمایید.

انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: مراقبت از سالمندان پرستار سالمندان استفاده از صندلی صندلی چرخدار برای سالمند مناسب سازی اتاق خواب محیط خانه ایمن سازی یک سالمند رمپ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۶۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد قابل توجه صنعت فیلم عربستان

ثبت درآمد یک میلیارد دلاری باکس آفیس عربستان بعد از بازگشایی مجدد سینماها در سال ۲۰۱۸ میلادی بیانگر این نکته است که صنعت فیلم این کشور آماده رشدی قابل توجه است. - اخبار فرهنگی -

به‌گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم؛ رشد و رونق تولید فیلم در استودیوهای فیلمسازی عربستان همراه با افتتاح سینماهای پیشرفته در این کشور همراه با ثبت درآمد یک میلیارد دلاری هنر هفتم از سال 2018 میلادی بیانگر این نکته است که صنعت فیلمسازی عربستان درحال پوست اندازی و حرکت به سمت رشدی قابل ملاحظه است.

در این زمینه انتشار آمارهای رسمی  کمیسیون فیلم عربستان سعودی (SFC) از سینماها، استودیوها، برگزاری جشنواره‌های سینمایی حکایت از این روند دارد که روند روبه رشد مخاطبان هنر هفتم در این کشور روبه رشد است و ارقامی که برای درآمد صنعت در سال گذشته میلادی به دست آمده نیز تاکیدی برهمین نکته است که سینمای عربستان همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد.

آمار منتشر شده از سوی کمیسیون فیلم عربستان نشان می‌دهد سال گذشته میلادی در این کشور 443 فیلم در سینماهای سراسر کشور اکران شده و این تعداد فیلم 17.4 میلیون نفر مخاطب به خود دیده است که با یک برآورد ابتدایی تعداد مخاطبان سینماهای عربستان نسبت به یک سال قبل‌تر یعنی در سال 2022 شاهد رشد حدود 20 درصدی بوده است.

چند خبر از سینمای جهان؛ از اظهارنظر قابل‌تأمل «آنجلینا جولی» تا سرمایه‌گذاری خاص عربستان

این درحالی است که درآمد گیشه‌های سال قبل عربستان براساس آمارهای رسمی از  240 میلیون دلار فراتر رفته و اکنون عربستان در جایگاه پانزدهم رده بندی جهانی باکس آفیس قرار گرفته است.

از سوی دیگر بررسی هرم جمعیتی این کشورنشان می‌دهد بیش از 50 درصد جمعیت زیر 25 سال عربستان علاقمند به هنر هفتم هستند و فیلم‌های اکشن هالیوودی در صدر انتخاب این گروه سنی برای نشستن روی صندلی سینماهای کشورشان است و در پی آن کمدی‌های مصری مخاطب قابل توجهی دارد.

در همین حال آنطور که آمارهای رسمی از زیرساخت‌های سینمایی عربستان حکایت دارد تا اکتبر سال گذشته میلادی مجموعاً هفت اپراتور سینمایی، 69 سالن سینما، 623 صفحه نمایش و 65000 صندلی در این کشور وجود دارد که براساس جمعیت عربستان یاد شده  متوسط به 1.7 صفحه نمایش و 176 صندلی برای هر 100000 نفر تقسیم می شود و همین آمارها نشان می‌دهد سرعت رشد زیرساخت‌های سینمایی عربستان در دو بخش صفحه نمایش و صندلی تا تاریخ یاد شده چیزی حدود 19 درصد بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راز دلیل قتل زن 80 ساله ثروتمند توسط پرستار شخصی‌اش!
  • ویزیت رایگان ۷۴ سالمند ساکن در سرای سالمندان تربت حیدریه
  • فرودگاهی در ایران برای خواستگاری!/ عکس
  • افتتاح بخش بیماران نیازمند به مراقبت‌های خاص در همدان
  • رشد قابل توجه صنعت فیلم عربستان
  • فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! | ببینید
  • آیت‌الله شیرازی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد
  • سکانس‌هایی از فیلم ماه در جنگل
  • اژ‌ه‌ای: مسئولان قضایی باید خیلی مراقبت کنند
  • پرسپولیس تغییر مدیریتی نخواهد داشت