Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت خارجه با استقبال از توافق انصارالله یمن با دولت مستعفی یمن در تبادل اسرا، دو طرف را به اجرای هرچه سریعتر این توافق فراخواند.

به گزارش ایسنا، سعید خطیب‌زاده اظهار داشت:جمهوری اسلامی ایران این توافق را گامی در جهت کمک به حل و فصل مسالمت آمیز ای پیامتهبحران کنونی در یمن دانسته و این توافق نشان داد گفت‌وگوهای یمنی - یمنی  تنها راه حل مشکلات کنونی این کشور می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با نتیجه بخش بودن این توافق و تداوم روند آزاد سازی سایر اسرای باقیمانده، زمینه برقراری گفتگوهای سیاسی یمنی - یمنی فراهم و منجر به توقف جنگ و تجاوز  در این کشور گردد.

ان
 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انصارالله یمن دولت مستعفی یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۶۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ کشوری مثل قطر نمی‌تواند واسطه رسیدن به توافق مبادله اسرا باشد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از مسئولان ارشد اسرائیلی تاکید کرده است که هیچ کشور دیگری همچون قطر نمی‌تواند واسطه دستیابی به توافق مبادله اسرا شود.

در همین راستا، شبکه عبری زبان کان به نقل از برخی منابع تاکید کرد که اسرائیل نگران احتمال انتقال رهبران حماس از قطر به ترکیه است.

به گفته مسئولان اسرائیلی، محافل رسمی قطری همچون رهبران ترکیه در مورد رژیم صهیونیستی اظهارنظرهای مشکل‌ساز نمی‌کنند.

پیش از این، روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی نوشته بود که با افزایش فشارها از سوی اعضای کنگره آمریکا بر دوحه در موضوع میانجی‌گری میان حماس و تل‌آویو، رهبران سیاسی حماس در صدد انتقال دفاتر خود به خارج از قطر هستند.

این روزنامه در ادامه گزارش خود به نقل از مسئولان عرب نوشته است که جنبش حماس در روزهای اخیر حداقل با مقامات دو کشور در منطقه درباره موضوع انتقال دفاتر خارجی خود به این کشورها ارتباط برقرار کرده است.

وال استریت ژورنال در ادامه گزارش خود نوشت: انتقال دفاتر و رهبران سیاسی حماس به خارج از قطر ممکن است موضوع مذاکرات آتش بس و آزادی اسرا در غزه را به بن بست بکشاند، چون در این صورت ارتباط مقامات قطر با رهبران حماس دشوار خواهد شد.

وال استریت ژورنال در ادامه مدعی شد: یکی از دلایل اصلی تصمیم رهبران حماس برای انتقال دفاتر خود به خارج از قطر این است که میانجی‌گران قطری و مصری در هفته‌های اخیر فشارهای شدیدی را علیه حماس برای پذیرش توافق تبادل اسرا در جریان مذاکرات آتش بس، اعمال کرده و حتی مقامات این جنبش را به اخراج از قطر تهدید کرده‌اند!

هفته گذشته نیز «هاکان فیدان» وزیر امور خارجه ترکیه و «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر با یکدیگر دیدار و رایزنی کردند.

وزارت خارجه قطر با صدور بیانیه‌ای درباره این دیدار اعلام کرد: نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر با وزیر خارجه ترکیه دیدار کرد. دو طرف در این دیدار راه‌های کاهش تنش، تحقق آرامش و پایان جنگ در نوار غزه را مورد بحث و رایزنی قرار دادند.

در ادامه این بیانیه آمده است: نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر نگرانی قطر در قبال تحولات منطقه را ابراز کرد و از تمامی طرف‌ها خواست که آرامش خود را حفظ کنند و خویشتن‌دار باشند.

همچنین وزارت خارجه قطر اعلام کرد که محمد بن عبدالرحمن در این دیدار بر پایبندی قطر نسبت به تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی با هدف تحقق امنیت و ثبات تاکید کرده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر و وزیر خارجه ترکیه راه‌های پایان جنگ در غزه وهماهنگی تلاش‌ها در زمینه امور بشردوستانه در نوار غزه را مورد بحث و رایزنی قرار دادند.

کد خبر 6084929

دیگر خبرها

  • استقبال ایران از توافق مرزی آذربایجان و ارمنستان
  • توافق مبادله اسرا؛ تنها راه توقف حمله به رفح
  • نتانیاهو: حماس پیشنهادات ما برای آزادی اسرا را رد کرده است
  • بحران در کابینه تل‌آویو؛ ادامه اختلافات بر سر تبادل اسرا
  • ارتقای روابط راهبردی با همسایه سبز
  • بالاگرفتن اختلافات میان مقامات تل‌آویو برسر تبادل اسرا
  • بالاگرفتن اختلافات داخلی میان مقامات تل آویو درباره تبادل اسرا
  • هیچ کشوری مثل قطر نمی‌تواند واسطه رسیدن به توافق مبادله اسرا باشد
  • معترضان صهیونیست راه ارتباطی قدس به تل‌آویو را بستند
  • رسانه عبری: کابینه جنگ ۱۲ روز است درباره پرونده اسرا بحث نکرده است