Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان-وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی حکمی معاون بهداشت را با حفظ سمت، به عنوان رییس ستاد کنترل و کاهش آسیب‌ها اجتماعی این وزارتخانه منصوب کرد.

خبرگزاری میزان - بنا بر اعلام پایگاه خبری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سعید نمکی طی حکمی معاون بهداشت را با حفظ سمت، به عنوان رییس ستاد کنترل و کاهش آسیب‌ها اجتماعی این وزارتخانه منصوب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


متن حکم  سعید نمکی خطاب به دکتر علیرضا رئیسی به این شرح است:

جناب آقای دکتر علیرضا رییسی
معاون محترم بهداشت

امروزه مسئله آسیب‌های اجتماعی یکی از دغدغه‌های مهم و اساسی همه مسئولان دلسوز نظام بوده که پیشگیری، کنترل و کاهش آن‌ها نیازمند هم اندیشی و هم فکری با کلیه اندیشمندان، مدیران اجرایی و فعالان اجتماعی است. با توجه به دیدگاه‌ها و منویات مقام معظم رهبری درخصوص نحوه پرداختن به آسیب‌های اجتماعی و تاکید سران محترم سه قوه مبنی بر کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی توسط کلیه دستگاه‌های اجرایی و مسئول در قوای سه گانه، مصوبه شورای معاونین به شماره ۳۹/۱۰۱/د مورخ ۰۵/۰۱/۹۸ و به استناد شیوه نامه ساختار و فرایند‌های ستادی و دانشگاهی دبیرخانه کارگروه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد ذیل طرح تقسیم کار ملی، جناب عالی با حفظ سمت به عنوان رئیس ستاد کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منصوب می‌شوید. انتظار دارم با توجه به اهمیت موضوع و با بهره گیری از تجارب ارزنده خویش و تعامل سازنده با سایر حوزه‌های ستادی نسبت به امور ذیل اهتمام جدی به عمل آورید:

۱- مسئولیت پیگیری امور مرتبط، به عنوان نماینده این وزارت در شورای اجتماعی کشور

۲- پیگیری اجرای تکالیف و وظایف محوله در طرح تقسیم کار ملی و همچنین کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی مصوب شورای اجتماعی کشور و ارائه گزارش

۳- مدیریت کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی درشرایط بحران از جمله بیماری کووید ۱۹ و سایر حوادث و اتفاقات غیرمترقبه، به استناد مصوبات ستاد مدیریت بحران و ستاد ملی کرونا

۴- بکارگیری تمام ظرفیت‌های موجود وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان‌های وابسته و دانشگاه‌های علوم پزشکی در جهت پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی حوزه سلامت در سراسر کشور

۵- مستندسازی، رصد و ارائه گزارش‌های دوره‌ای پیشرفت امور به اینجانب با توجه به اهمیت موضوع لازم است کلیه معاونین، رؤسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی و سازمان‌های وابسته، نهایت همکاری و همراهی لازم را تا حصول نتیجه با ستاد مذکور بعمل آورند.

بیشتر بخوانید: پاسخ وزارت بهداشت به چند سوال/ از خرید واکسن کرونا تا انسولین و ظرفیت بیمارستانها

انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت بهداشت آسیب های اجتماعی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: وزارت بهداشت آسیب های اجتماعی کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی کنترل و کاهش آسیب ها درمان و آموزش پزشکی آسیب های اجتماعی وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۶۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش موثر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در توسعه فرهنگ عفاف و حجاب 

با گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، حجاب از ارزنده ترین نمودهای فرهنگی، اجتماعی در تمدن ایرانی ـ اسلامی است که پیشینه آن به قبل از ورود اسلام می گردد، اما در فرهنگ اسلامی به اوج تعالی و منتهای ارزش و اعتبار خود می رسد.

نداشتن حجاب کامل و پوشش نامناسب موجب می شود که زنان در جامعه و خیابان، دانشگاه و محل کار با اضطراب های جنسی، نگرانی ها و هیجانات بسیاری همراه باشند و پزشکان معتقد هستند اضطراب، استرس و هیجانات می تواند در شکل گیری بیماری ها و تشدید آن ها بسیار موثر باشند.

رعایت حجاب ضمن اینکه باعث حفظ پاکی درونی می شود در حفظ پاکی و بهداشت بدن زنان نیز خیلی موثر است. بدن زنان با استفاده از حجاب پوشیده می شود و در مقابل آلودگی ها و دیگر آسیب های اجتماعی محدود می گردد.

همانطور که می دانید متن لایحه حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب مصوب کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی منتشر شد که در این لایحه70 ماده‌ای وظایف دستگاهای مختلف برای ترویج عفاف وحجاب مشخص شده است.

با توجه به اینکه لایحه عفاف و حجاب برای برخی از وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها وظایفی را تعیین کرده است. بنا بر این لایحه، وزارت بهداشت که یکی از اعضا و سازمان های می باشد که شرح وظایف 17گانه در خصوص عفاف و حجاب برای این وزارتخانه تدوین و ابلاغ شده است.

همانطور که می دانید این وزارتخانه می بایست بچیدمان اداری در ساختمان‌های ستادی، بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها و سایر مراکز مربوط به این وزارتخانه را بر اساس حفظ حدود حریم شرعی بین کارمندان زن و مرد و ایجاد محیط اختصاصی جهت ارائه خدمات پزشکی طراحی کند.

بنا بر ماده ۱۴ لایحه عفاف و حجاب، وزارت بهداشت مکلف است که برای رعایت حجاب، دستورالعمل‌های رفتاری را بازنگری و بر حجاب بیماران و همراهان نیز نظارت کند.

با توجه به مصوبات عفاف و حجاب که به کلیه نهاد ها و سازمان های مرتبط تدوین و ابلاغ شده است، این انتظار می رود که برای ترویج فرهنگ اسلامی و مصونیت جامعه ،دستگاه های مختلف به نحو احسن به شرح وظایف خود در خصوص مصوبات برنامه ریزی و فعالیت مستمر داشته باشند که این مهم تاثیر به سزایی در ارائه خدمات درمانی و پزشکی به شهروندان خواهد داشت.

علی محمد میرزایی کارشناس رسانه، علوم اجتماعی و ارتباطات

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897050

دیگر خبرها

  • نقش موثر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در توسعه فرهنگ عفاف و حجاب 
  • وزارت بهداشت حذف هپاتیت C در ایران را اعلام کند
  • روند کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان
  • روند رشد آسیب‌های اجتماعی در قزوین متوقف شد
  • کاهش بیش از ۳۰ درصدی سرقت در ایام نوروز در قزوین
  • سرمایه‌گذاری در ورزش باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود
  • هم‌اندیشی دستگاه‌های اجرایی یزد به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • جذب بیش از ۲۵ هزار نیروی انسانی جدید در بدنه وزارت بهداشت
  • هم‌اندیشی دستگاه‌های اجرایی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • افتتاح ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در دولت سیزدهم