Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-19@06:31:32 GMT

سفر کارت جدید رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۶۶۶۹۱

امروز در مراسمی از سفرکارت با اعتبار ۲۰ میلیون تومان برای هر نفر با بازپرداخت ۱۸ ماهه و سود تسهیلات ۴ درصدی با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی رونمایی شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما،  علی اصغر مونسان در این مراسم با اشاره به این که «سفرکارت» جدید پس از بررسی‌های کارشناسی و رفع کاستی‌ها و نواقص سفرکارت‌هایی که در گذشته صادر شده بود طراحی و برنامه ریزی شده است گفت: این بار در طراحی «سفرکارت» کارشناسان و متخصصان بانکی کشور حضور داشتند و امیدواریم «سفرکارت» سبب رونق صنعت گردشگری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تأکید کرد: زنجیره اشتغال در صنعت گردشگری بسیار بزرگ است و بخش‌های مهمی در حمل و نقل و رونق اقتصادی صنوف در شهر‌ها و روستا‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: سفرکارت می‌تواند سبب رونق اقتصاد گردشگری و بطور کل اقتصاد در کشور شود و خیلی امیدواریم که این طرح به خوبی اجرا شود.
آقای مونسان سهم اقتصاد گردشگری و صنایع دستی را در تولید ناخالص ملی به طور مستقیم و غیرمستقیم ۱۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: این صنعت ۶ و ۸ دهم درصد از تولید ناخالص ملی را در اختیار دارد.
وی افزود: حجم گردشگری داخلی در سال‌های اخیر به شدت توسعه یافته و سفر در سبد اقتصاد خانوار جایگاه ویژه‌ای دارد و امیدواریم با حمایت‌های دولت و ایجاد تسهیلات بانکی مناسب و البته رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی صنعت گردشگری جایگاه خود را در سبد اقتصاد خانوار حفظ کند.

آغاز سفر کارت با ۵ هزار میلیارد ریال اعتبار

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: طراحی «سفرکارت» و ارائه تسهیلات ویژه سفر در مرحله اول با اختصاص ۵ هزار میلیارد ریال اعتبار آغاز می‌شود و در صورت استقبال امکان افزایش اعتبار در بانک عامل وجود دارد.
آقای مونسان افزود: براساس این طرح هر فرد می‌تواند از تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی با سود تسهیلات ۴ در صد و در اصل بصورت وام قرض الحسنه بهره‌مند شود.
آقای حسین اربابی مدیرعامل کانون اتومبیلرانی، ایرانگردی و جهانگردی نیز در این مراسم با بیان این که تاکنون طرح‌های متعددی بصورت «سفرکارت» اجرا شده که ناموفق بوده است گفت: در طرح جدید بررسی‌های مختلف انجام و ایرادات، معایب و محاسن طرح‌های گذشته به طور کامل بررسی شد که در نتیجه آن طرح جدید «سفرکارت» بصورت برنامه نهایی با همکاری بانک ملت به مرحله اجرا رسید.
وی افزود: در این طرح هر فرد می‌تواند با درخواست از بانک «سفرکارت» با اعتبار ۲۰ میلیون تومان دریافت کند.

جزئیات تسهیلات سفر کارت جدید
مدیرعامل کانون اتومبیلرانی، ایرانگردی و جهانگردی گفت: هر فرد می‌تواند تا ۵ ماه پس از دریافت سفرکارت از آن استفاده کند و بازپرداخت این مبلغ ۳۰ روز پس از استفاده با کارمزد ۴ درصد آغاز می‌شود.
آقای اربابی تأکید کرد: فرد متقاضی برای بازپرداخت تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی یک ماه تنفس دارد.

حمایت از صنعت گردشگری، هدف سفر کارت
مجید بیگدلی مدیرعامل بانک ملت در مراسم امضای تفاهم نامه با وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هدف از اجرای طرح «سفرکارت» را حمایت از صنعت گردشگری و شاغلان این صنعت گسترده و هنرمندان صنایع دستی دانست و ابراز امیدواری کرد، با اجرای این طرح ۱۸ گروه شغلی مرتبط با گردشگری رونق یابد.
وی افزود: بانک ملت در مدت شیوع بیماری کرونا به منظور حمایت از کسب و کار‌های آسیب دیده و همچنین حمایت از مستأجران تاکنون ۱۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است. مدیرعامل بانک ملت گفت: در بخش گردشگری نیز در مدت شیوع کرونا تاکنون ۱۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات حمایتی به فعالان صنعت پرداخت شده است.

سفرهوشمند با رعایت شیوه نامه بهداشتی
هادی سپانلو مدیر امور طرح و برنامه بانک ملت نیز در مراسم رونمایی از «سفرکارت» و امضای یادداشت تفاهم همکاری با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان این که افراد برای دریافت سفرکارت می‌توانند به شعب بانک ملت مراجعه کنند افزود: فرد برای استفاده از تسهیلات «سفرکارت» ۱۵۰ روز مهلت دارد و پس از استفاده برای بازپرداخت این تسهیلات یک ماه تنفس دارد.
وی گفت: اقساط به مدت ۱۸ ماه با سود تسهیلات ۴ درصد دریافت می‌شود.
مدیر امور طرح و برنامه بانک ملت تأکید کرد: افرادی می‌توانند برای خرید صنایع دستی نیز از تسهیلات موجود در «سفرکارت» استفاده کنند.
آقای سپانلو افزود: مهمترین نکته در استفاده از «سفرکارت» انجام سفر هوشمند با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مورد تأیید ستاد ملی کرونا است.
وی گفت: بزودی شرایطی ایجاد می‌شود تا افراد بتوانند در محیط «وب» برای دریافت سفرکارت تقاضا بدهند. برچسب ها: سفرکارت ، مونسان ، گردشگری ، وزیر میراث فرهنگی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: مونسان گردشگری وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی هزار میلیارد ریال وزیر میراث فرهنگی صنعت گردشگری ۲۰ میلیون بانک ملت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۶۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنج رویداد فرهنگی کردستان ثبت ملی شد

به گزارش خبرنگار مهر، منصور مهرزاد عصر سه شنبه در نشست با خبرنگاران استان با تبریک پاسخ قاطع و پیروزمندانه سپاه به رژیم صهیونیستی اظهار کرد: سپاه پاسداران با اقدام تنبیهی هود علیه رژیم غاصب دل مردم مسلمان جهان و کشور ایران را شاد کرد.

وی افزود: امسال سه میلیون و پانصد هزار نفر وارد کردستان شدند و ۶۱۵ هزار نفر در مراکز اقامتی استان اسکان یافتند و این مهم نسبت به سنوات قبل افزایش داشته است.

مهرزاد اضافه کرد: کردستان پنج هزار و ۵۰۰ تخت هتلی و غیر هتلی دارد و در صورت نیاز برای اسکان اضطراری گردشگران از آموزش و پرورش کمک می‌گیریم.

وی با بیان اینکه از ظرفیت روستاها نیز برای پذیرش گردشگران استفاده می‌شود، گفت: سرمایه‌گذاری در بخش اسکان و پذیرایی و گردشگری فرصتی برای کردستان است و باید در این راستا فعالیت شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان اذعان کرد: ایران هفتمین کشور جهان به لحاظ جاذبه‌های گردشگری است اما به لحاظ جذب گردشگر هفتادمین کشور جهان هستیم.

مهرزاد با بیان اینکه سال گذشته سه اثر تاریخی جدید در کردستان ثبت ملی شد، اعلام کرد: کردستان آثار تاریخی زیادی دارد و در تلاشیم که روستای پالنگان ثبت جهانی شود و مطالعات آن هم‌اکنون در حال انجام است.

حفاظت و نگهداری اموال تاریخی منقول، توجه به صنعت گردشگری و ارائه تسهیلات به بخش گردشگری، برگزاری مراسم پیرشالیار و مراسم کومسای از دیگر موارد مطرح شده توسط مهرزاد بود که در این نشست به عنوان فعالیت‌های این اداره کل اعلام شد.

وی با اشاره به ثبت ملی پنج رویداد فرهنگی در کردستان اعلام کرد: مراسم عروسی پیرشالیار، کومسای، مراسم نوروز پالنگان، مراسم نوروز سنندج و جشنواره توت فرنگی سال قبل ثبت ملی شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان اظهار کرد: کردستان دومین استان کشور به لحاظ برگزاری رویدادهای فرهنگی در سال گذشته شناخته شد و آخرین جمعه فروردین ماه شاهد برگزاری رویداد فرهنگی هزار دف در پالنگان خواهیم بود.

منصور به بخش صنایع دستی پرداخت و یادآور شد: سال قبل بیش از چهار میلیون دلار صادرات صنایع دستی در مرزهای سیرانبند و باشماق داشتیم اما نبود شهرک صنایع دستی از مشکلات این حوزه است.

وی اذعان کرد: ۷۴ میلیارد تومان تسهیلات به صنعتکاران پرداخت شد و در حوزه صنایع تسهیلات اشتغال‌زایی بیش از سایر حوزه‌ها و ادارات بود.

کد خبر 6080166

دیگر خبرها

  • پرداخت تسهیلات ازدواج به فرزندان اعضای صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران
  • حمایت از بازارچه‌های صنایع دستی تولید بانوان
  • درج نام مادر روی کارت ملی منتفی شد
  • درج نام مادر روی کارت ملی منتفی است/ نام پدر هم از روی کارت‌ها حذف می‌شود
  • درج نام مادر روی کارت ملی منتفی است/ نام پدر هم از روی کارت ها حذف می شود
  • فاز نخست شهربازی تکمیل می شود/ رونمایی از اتوبوس گردشگری در گرگان
  • ورود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر به کردستان
  • پنج رویداد فرهنگی کردستان ثبت ملی شد
  • ۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع‌دستی خراسان جنوبی پرداخت شد
  • پرداخت بیش از ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی در گیلان