Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: اداره دامپزشکی و دستگاه های مرتبط تمهیدات لازم پیشگیرانه جهت شیوع احتمالی آنفلوآنزای پرندگان را داشته باشند.

احد جمالی روز سه شنبه هشتم مهر ماه در کارگروه پیشگیری آنفلوانزای پرندگان افزود: در این زمینه در حوزه های پرورش طیور اقدامات مناسب انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارکرد: با توجه به فصل پاییز و مهاجرت پرندگان، فصل سرما و همزمانی با بیماری کرونا و آنفلوانزای انسانی، تدابیر پیشگیرانه در رابطه با آنفلوآنزای پرندگان اندیشیده شود تا شاهد وقوع رخدادی در این مورد نباشیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان از سال های گذشته مطرح بوده و این مسئله به مراتب با حساسیت بیشتری در حال پیگیری است و از آنجایی که این بیماری بار روانی و مالی در جامعه دارد و می تواند حتی منتج به خسارت انسانی نیز شود بنابراین آگاهی بخشی، اطلاع رسانی و بیان راه های پیشگیری بسیار مهم است.

جمالی تاکید کرد: اداره دامپزشکی، جهاد کشاورزی و محیط زیست تمهیدات لازم برای پیشگیری از آنفلوآنزای پرندگان انجام دهند و فرمانداری ها، بخشداری ها و دهیاری توجه لازم را داشته باشند و در حوزه های پرورش طیور تدابیر مناسب انجام شود.

عبدالله بهمنش، مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: هر چند به لحاظ آنفلوآنزای پرندگان وضعیت این استان عادی است اما باید اقدامات پیشگیرانه انجام شود و آمادگی لازم را در استان داشته باشیم.

سید اسدالله هاشمی، مدیرکل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: علاوه بر تالاب ها در استان باید مرغداری ها و پرنده فروشی ها تحت نظر و کنترل باشند.

پرویز یزدانپناه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در ادامه این نشست گفت: ۱۱ هزار واکسن آنفلوآنزای انسانی سهم استان شده است که ۶۰۰۰ عدد آن وارد استان شده و در این هفته توزیع خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، وی، جامعه هدف توزیع واکسن را پرسنل بهداشت و درمان، زنان باردار، بیماران خاص، سازمان بهزیستی، سازمان زندان ها و نیروهای نظامی و انتظامی و بنیاد شهید عنوان و بیان کرد: ۵۰۰۰ واکسن دیگر به زودی وارد استان کهگیلویه و بویراحمد خواهد شد.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كهگيلويه و بويراحمد محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد آنفلوآنزای پرندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۶۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردنه بیژن در کهگیلویه و بویراحمد بازگشایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا پیمانجو دوشنبه شب در حاشیه بازگشایی این محور در گفتگو با خبرنگاران افزود: گردنه بیژن در ارتفاع سه هزار و ۲۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد و این گردنه یکی از مرتفع‌ترین گردنه‌های کهگیلویه و بویراحمد است.

پیمان جو با بیان اینکه ارتفاع برف در برخی از نقاط گردنه بیژن در سال‌های پربارش تا هفت متر نیز می‌رسد، گفت: این گردنه استان اصفهان را به کهگیلویه و بویراحمد متصل می‌کند و با توجه به بارش سنگین برف در این گردنه، آبانماه این مسیر مسدود و در اوایل اردیبهشت بازگشایی می‌شود و بازگشایی آن سبب سهولت در رفت و آمد و کاهش یک ساعت و سی دقیقه‌ای مسافت سی سخت به پادنا و سمیرم می‌شود.

وی افزود: جاده سی سخت به سمیرم در مسیر جاده گردنه بیژن ۲۳ کیلومتر طول دارد و ۱۴ کیلومتر آن برف گیر است و با بازگشایی این جاده، تردد وسایل نقلیه آسان و مسیر تردد عشایر کوچ رو هموار می‌شود.

کد خبر 6086390

دیگر خبرها

  • اعلام میزان بارش‌های کهگیلویه و بویراحمد تا ساعت ۲۱:۳۰دیروز
  • کهگیلویه و بویراحمد رویشگاه بزرگ لاله های واژگون
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • سرپرست جدید دیوان محاسبات کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد
  • ۴۶ بیمار هموفیلی در استان وجود دارد
  • اعلام میزان بارش‌های کهگیلویه و بویراحمد امروز تا ساعت ۲۱:۳۰
  • جزئیات خرید تضمینی گندم در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد
  • گردنه بیژن در کهگیلویه و بویراحمد بازگشایی شد
  • بیماری ایکس ؛ همه گیری بعدی جهانی در راه است؟
  • بیماری ایکس؛ همه‌گیری بعدی جهانی در راه است