Web Analytics Made Easy - Statcounter

 سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو با صدور بیانیه‌ای، انتشار و تکرار اخبار بی‌اساس درخصوص انتقال تسلیحات یا نیرو‌های وابسته به گروه‌های تروریستی از خاک جمهوری اسلامی ایران به سمت ارمنستان را به شدت تکذیب کرد.

سفارت ایران در باکو از تلاش‌های برخی طرف‌های ثالث که برای هموار کردن اهداف درازمدت خود در جمهوری آذربایجان نیازمند تخریب وجهه ایران هستند، اظهار تاسف کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این بیانیه خاطرنشان شد: مطابق بررسی‌ها و استعلامات به عمل آمده از نهاد‌های ذیربط رسمی جمهوری اسلامی ایران، هیچ گونه سلاح و نفراتی که در فیلم‌های جعلی و مشکوک در شبکه‌های مجازی متتشر می‌شود، صحت ندارد.

سفارت ایران در باکو در پایان یادآور شد: هدف اصلی این شانتاژ‌های تبلیغاتی، تخریب مناسبات برادرانه و دوستانه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان است که البته موفق نخواهند شد.

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه ظهر امروز هم در پاسخ به سوال خبرنگاران درخصوص برخی ادعا‌های مطرح شده رسانه‌ای در انتساب دروغ ترانزیت سلاح و ادوات نظامی از مسیر خاک ایران به مقصد ارمنستان گفت: تردد کامیون و ترانزیت کالا‌های متعارف غیرنظامی میان جمهوری اسلامی ایران و کشور‌های همسایه، به طور معمول همواره برقرار است.

وی ادامه داد: کامیون‌های مورد اشاره نیز صرفا در همین چارچوب به فعالیت خود مشغول هستند.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به رویکرد ایران اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران ضمن نظارت دقیق و کنترل لازم بر روند جابه‌جایی و ترانزیت کالا به کشورها، به هیچ وجه اجازه نمی‌دهد از خاک کشورمان برای انتقال سلاح و مهمات استفاده شود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سفارت ایران تسلیحات نظامی ارمنستان پارسی خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۶۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنعا: سلاح‌های سنگین علیه ما بی‌فایده است

جلال الرویشان، معاون نخست وزیر دولت نجات ملی در صنعا در امور دفاعی و امنیتی امروز چهارشنبه تأیید کرد که یک تغییر استراتژیک در تاکتیک‌های نبرد نظامی که توسط یمن نشان داده شده است، وجود دارد، زیرا سلاح‌های سنگین و هسته‌ای و ناو‌های هواپیمابر دیگر مفید نیستند.

براساس گزارش المیادین، الرویشان خاطرنشان کرد که آمریکا و انگلیس راهبردی را اتخاذ کردند که ابزار‌های آنها مانع از رسیدن صنعا به دریا‌ها شود، اما صنعا آنها را غافلگیر کرد و به اقیانوس هند رسید. 

نیرو‌های مسلح یمن همچنان به هدف قرار دادن کشتی‌های اشغالگر و یا کشتی‌های در حال حرکت به سمت بنادر اراضی اشغالی هستند ادامه می‌دهند، به طوری که سردار یحیی سریع سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن دیروز سه شنبه از اجرای ۶ عملیات نظامی در جریان ۷۲ ساعت گذشته با موشک و پهپاد در دریای سرخ خبر داد.

او تاکید کرد: نیروی دریایی و موشکی ۴ عملیات مشترک بر روی ۴ کشتی از جمله دو ناو آمریکایی در دریای سرخ و خلیج عدن انجام دادند.

با گذشت ۱۰ سال از تجاوز آمریکا، عربستان و امارات، عبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر جنبش انصارالله تأیید کرد که مردم یمن با قابلیت‌های نظامی پیشرفته برای محافظت از از مردم مظلوم فلسطین پای کار هستند و با توطئه‌های دشمن مقابله می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • لاوروف: سران ارمنستان به دنبال برهم زدن روابط با روسیه هستند
  • اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید
  • عکس جنجالی سفیر ایران با مجری تلویزیون باکو
  • وزیر دفاع: امسال هم تولید تجهیزات و تسلیحات جدید را با قدرت ادامه می‌دهیم
  • امسال هم تولید تجهیزات و تسلیحات جدید را با قدرت ادامه می‌دهیم
  • پاشینیان: ایروان دولت در تبعید قره‌باغ را به رسمیت نمی‌شناسد
  • صنعا: سلاح‌های سنگین علیه ما بی‌فایده است
  • تصمیم جنجالی ژاپن برای صادرات جنگنده پیشرفته
  • رد ادعای فروش تسلیحات به تل آویو از سوی فرانسه
  • سی‌ان‌ان: خرید و انتقال فوری سلاح، محور دیدار گالانت و آستین است