Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - وزیر امور اقتصادی و دارایی دارایی در حاشیه نود و هشتمین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در جمع خبرنگاران از جبران کسری منابع درآمدهای دولت در نیمه اول سال جاری از طریق فروش اوراق و واگذاری سهام شرکت های دولتی خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی بانک رفاه؛ دکتر فرهاد دژپسند با اشاره به برخی پیش بینی های صورت گرفته در خصوص احتمال عدم تحقق درآمدهای دولت در نیمه اول سال و اجبار دولت به استقراض از بانک مرکزی و نگرانی های بخش خصوصی و مردم بابت تورم ناشی از این امر اظهار داشت: من میخواهم این خبر خوب را بدهم که خوشبختانه، در نتیجه تدابیر اندیشیده شده از سوی دولت، در شش ماه گذشته، توانسته ایم جبران کسری منابع خود را از محل فروش اوراق و واگذاری سهام شرکت های دولتی جبران کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دژپسند اعلام کرد: در نیمه اول امسال از نظر واگذاری سهام دولت در شرکت های دولتی عملکرد بسیار درخشانی داشتیم و موفق به کسب حدودا 33 هزار میلیارد تومان درآمد شدیم که رقم قابل توجهی است.
وزیر اقتصاد افزود: همچنین در این مدت حدود 90 هزار میلیارد تومان اوراق و اسناد خزانه منتشر شده است.
دژپسند تصریح کرد: ما در دولت نهایت سعی مان را انجام دادیم که اگر کسری تحقق درآمدی نیز داریم، برای جبران آن بنحوی عمل کنیم که منتهی به افزایش نقدینگی، پایه پولی و تورم نشود.
وی متذکر شد: البته از سال 1392 که من در سازمان برنامه و بودجه بودم و پس از آن که در وزارت اقتصاد به ادامه خدمت مشغول شدم تا کنون؛ هرگز دولت متوسل به استقراض از بانک مرکزی نشده است و بر خلاف اظهارات برخی؛ اتفاقا در سال جاری نیز هیچ وقت این امر در برنامه های دولت قرار نداشت.
وزیر اقتصاد در ادامه، در پاسخ به سوالی در خصوص مصوبه شورای عالی بورس و اوراق بهادار مبنی بر الزام بازارگردانی شرکت های بورسی نیز اظهار داشت: اتفاقا ما امروز جلسه پایش در خصوص میزان و نحوه اجرای این مصوبه را داشتیم که مشخص شد، علاوه بر شرکت های معدنی، بانک ها، سازمان تامین اجتماعی، شرکت شستا، برخی شرکت های حقوقی دیگر نیز؛ این مصوبه را به اجرا گذاشته یا در حال اجرا هستند و انتظار میرود تا اواسط هفته آینده؛ این موضوع بطور کامل اجرایی شود

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۶۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس اخبار منتشر شده در خصوص خروج از قطر را تکذیب کرد

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، برخی منابع خبری در روزهای گذشته از احتمال خروج رهبران جنبش مقامت اسلامی فلسطنی (حماس) از قطر خبردادند.

این منابع خبری مدعی شدند که رهبران سیاسی جنبش حماس با افزایش فشار اعضای کنگره آمریکا بر دوحه در رابطه با میانجیگری میان اسرائیل و جنبش حماس در حال بررسی انتقال مقر خود به خارج از قطر هستند.

امروز (یکشنبه) برخی منابع غیر رسمی از تصمیم قطر برای بل.که کردن پول‌های حماس در بانک‌های این کشور و مهلت 72 ساعته دوحه به رهبران حماس برای خروج از این کشور و انتقال به مکان دیگری خبردادند.

ولید الکیلانی، مسئول روابط عمومی و اطلاع‌رسانی حماس در گفت‌وگو با خبرنگار تقریب، این اخبار را از اساس غیرصحیح خواند و تصریح کرد که منشأ همه این اخبار رسانه‌های عبری و آمریکایی هستند که قصد دارند با تحت فشار قرار دادن رهبران این جنبش از نظر سیاسی، رسانه‌ای و روانی آنها را مجبور کنند در مسئله مذاکرات از مواضع خود کوتاه بیایند.

وی تاکیدکرد : این رسانه‌ها هرگز به اهداف خود نخواهند رسید و موضع جنبش حماس مانند کوه‌های فلسطین ثابت است.

دیگر خبرها

  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کرد
  • انتشار اوراق سپرده خاص به کنترل انتظارات تورمی منجر شد
  • اجرای ۱۶ طرح برای جبران کسری آب مشهد
  • انتشار اوراق گواهی سپرده خاص بانک رفاه کارگران تمدید شد
  • حماس اخبار منتشر شده در خصوص خروج از قطر را تکذیب کرد
  • کارنامه سفر نخست‌وزیر عراق به آمریکا؛ موفق یا ناکام؟
  • بخشنامه بانک مرکزی برای پرداخت بدهی به دستگاه های اجرایی
  • درخواست بورس از خریداران استقلال و پرسپولیس | بانک های خریدار ملزم به ارائه توضیح و برنامه‌ شدند
  • بورس از خریداران استقلال و پرسپولیس توضیح و برنامه خواست
  • گزارش‌ های واقعی پنتاگون درباره چیزایی که فقط در فیلم‌های علمی تخیلی دیده‌ایم