Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به اینکه از امروز واکسن آنفلوآنزا به صورت رایگان در اختیار گروه‌های هدف قرار می‌گیرد، گفت: ۵۴ هزار واکسن آنفلوآنزا برای گروه‌های حساس وارد خراسان رضوی شده است.

مهدی قلیان در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این خبر اظهار کرد: این تعداد واکسن آنفلوآنزا نسبت به سال گذشته که ۱۲ هزار واکسن بوده، افزایش چشمگیری داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین این واکسن برای شهرستان‌ها فرستاده شده و توزیع آن در روزهای چهارشنبه یا پنج‌شنبه انجام می‌شود.

وی افزود: گروه‌های هدف تعیین شده شامل مادران باردار ‌به‌خصوص مادرانی که چاقی طبیعی، دیابت و فشار خون بالا ناشی از بارداری دارند، بیماری‌های خاص مانند تالاسمی، هموفیلی،ام‌اس، دیالیزی‌ها،سرطانی‌ها و افرادی که پیوند کلیه‌ انجام می‌دهند، جانبازان بالای ۵۰ درصد و شیمیایی، برخی سالمندان و کودکان استثنایی مراکز بهزیستی و کارکنان مراکز بیمارستانی می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به اینکه برای بیماران حاد با هماهنگی معاونت درمان در بیمارستان‌های منتخب قائم، اکبر، منتصریه و برای کودکان در بیمارستان دکتر شیخ  توزیع واکسن‌ انجام می‌شود، ادامه داد: جانبازان می‌توانند به مراکزی که برای آنها تعیین خواهد شد، مراجعه کنند. تعداد این مراکز در مشهد پنج مورد و در شهرستان‌ها یک مرکزخواهد بود. همچنین زنان باردار باید به مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت مراجعه کنند.

قلیان گفت: از این تعداد حدود۶۰۰۰  واکسن آنفلوآنزا در بهزیستی، خانه سالمندان و مراکز نگهداری از کودکان معلول و عقب مانده ذهنی و همچنین حدود ۵۰۰۰ واکسن در زندان‌های سراسر استان توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه «مردم از اینکه واکسن آنفلوآنزا را هنوز دریافت نکردند نگران و استرس نداشته باشند»، توصیه کرد: این واکسن شامل حال مردم عادی نمی‌شود و فقط متعلق به گروه‌های حساس است. تزریق واکسن آنفلوآنزا برای همه شهروندان ضروری نیست. افراد سالم نیازی به تزریق این واکسن ندارند. همین قدر که مردم به دلیل وجود بیماری کرونا اصول بهداشتی را رعایت می‌کنند، مطمئن باشند که تعداد مبتلایان به بیماری آنفلوآنزا نیز کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی واکسن آنفلوانزا واکسن آنفلوآنزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۷۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی میزبان بزرگترین رویداد قرآنی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام هادی صاحبقرانی ظهر سه شنبه در نشست خبری نوزدهمین آزمون سراسری اعطا مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم اظهار کرد: بزرگترین رویداد قرآنی در استان روز جمعه ۱۴ اردیبهشت با حضور ۱۶۱۸ حافظ قرآن در ۷ حوزه در استان برگزار می‌شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی در خراسان رضوی با بیان اینکه این تعداد حافظ یک عقبه‌ای دارد، ادامه داد: سالهای قبل فراخوانی برای حفظ و مأنوس بودن با قرآن توسط رهبری به کل جامعه داده شده و همین امر باعث بروز این تعداد حافظان قرآن شد.

وی گفت: مؤسسات و جلسات قرآنی شکل گرفت و این حافظان را پرورش داد و باید این افراد مورد حمایت قرار بگیرند.

صاحبقرانی گفت: مدرک معتبر توسط سازمان سنجش و آموزش و پرورش به حافظان قرآن اعطا می‌شود که این آزمون قبلاً توسط آموزش عالی انجام می‌شد و پس از راستی آزمایی این امر به سازمان تبلیغات محول شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: حافظانی که در آزمون قبول شوند با این مدرک در مقاطع دانشگاهی ادامه تحصیل می‌دهند.

وی در خصوص نحوه برگزاری آزمون گفت: بعد از کسب امتیاز کتبی، حافظان به مرحله شفاهی راه پیدا می‌کنند که در مرحله شفاهی تجوید، صوت و لحن، وقف و ابتدا و حسن حفظ امتیازدهی می‌شود.

صاحبقرانی با بیان اینکه اگر جایگاهی برای اساتید قرآن دیده شود، در سالهای آینده شاهد رونق بیشتر قرآن آموزان خواهیم بود، ادامه داد: اگر دغدغه‌ای برای ظهور قرآن در فضای جامعه داشته باشیم که در قرآن ظرفیت‌های بسیار زیادی داریم و برنامه محفل یک نمونه کوچکی از آن است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در خصوص تعداد مؤسسات قرآنی گفت: ۳۰۰ خانه قرآن، ۲۵۰۰ جلسه قرآن و ۲۰۰ مرکز قرآنی در استان داریم.

وی گفت: حافظان قرآن در حال حاضر فقط از نظر شاخصه‌های کمی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و شرایط به دست آوردن شاخصه‌های کیفی و بعد از آن ارزیابی حافظان کار سخت و ایده آلی است، این آزمون‌ها و مأنوس با قرآن بودن مقدمه آن شرایط ایده آل است.

کد خبر 6086762

دیگر خبرها

  • رقابت داوطلبان کنکور در شهرستان های خراسان رضوی
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • آغاز طرح بازگشت به زندگی سالم در مشهد
  • واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند
  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی
  • آغاز واکسیناسیون زائران حج تمتع ۱۴۰۳ در خراسان رضوی 
  • بخش عمد‌ه‌ای از سرماخوردگی‌ها کروناست
  • خراسان رضوی میزبان بزرگترین رویداد قرآنی است
  • اصفهان، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی رتبه‌دار در تولید شیر
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا