Web Analytics Made Easy - Statcounter

امارات در اولین اقدام برای همراه کردن دیگر کشورها به عادی سازی روابطش با رژیم صهیونیستی دست به جیب شده و به دولت سودان پیشنهاد رشوه داده است.

سرویس جهان مشرق - عادی سازی روابط  با رژیم اشغالگر قدس در منطقه خاورمیانه در میان حکام وابسته عرب این روزها به موضوع اول منطقه تبدیل شده است. امارات و شیخ نشین ها بعد از اعلام رسمی رابطه سیاسی با رژیم صهیونیستی این روزها با چنگ و دندان در تلاش هستند تا یارگیری کنند و به نوعی این اقدام محکوم به شکست خود را توجیه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وعده های همیشگی آمریکا به امارات باعث شده این کشور شیخ نشین در خیانت به آرمان فلسطین و قدس پا پیش بگذارد. البته اسرائیل از مدت ها قبل با این شیخ نشین در پشت پرده بواسطه سعودی ها در ارتباط بود ولی الان زمان آن رسیده بود تا این ارتباط را علنی کند.

نکته جالب تنها پا پیش گذاشتن امارات برای عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس نبوده بلکه این کشور با هزینه های چند صد میلیون دلاری به دنبال تشویق کشورهای دیگر آسیا و آفریقا برای پیوستن به اتحاد شومش با اسرائیل است.

در همین راستا مجله «فارن پالیسی» آمریکا از پشت پرده تلاش های امارات برای عادی سازی روابط سودان با رژیم اشغالگر قدس پرداخت. این مجله تحلیلی-سیاسی خبر داد:سودان کمک ۱.۱ میلیارد دلاری امارات و آمریکا برای صلح با اسرائیل را  نپذیرفت. سودان در خلال مذاکرات مخفیانه با ابوظبی این مبلغ را کم دانست. در این پیشنهاد صلح، به سودان امارات مبلغ ۶۰۰ میلیون دلار، واشنگتن مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار و اسرائیل مبلغ ۱۰ میلیون دلار را تامین می کرد.

با نگاه به آمار و ارقام رشوه وسوسه برانگیر امارات با همدستگی آمریکا و اسرائیل  به سودان متوجه می شوید شیخ نشین های امارات بیشترین سهم از هزینه روابط عادی سازی یعنی ۶۰۰ میلیون دلار را برعهده داشته است. هر چند این عادی سازی در درجه نخست به نفع رژیم صهیونیستی است اما هزینه آن را امارات پرداخت می کند.

نداشتن استقلال و وابستگی کامل به آمریکا باعث شده نه تنها امارات به عنوان پیشگام عادی سازی در منطقه پا پیش بگذارد حتی هزینه های نجومی این عادی سازی در منطقه به دوش شیخ نشین هایی است که اگر آمریکا یک روز کمکش را از روی این کشور بردارد، به نابودی کشیده خواهد شد و زمین‌گیر می شود.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قرارداد ایران و چین دولت سودان امریکا رژیم اشغالگر قدس منطقه خاورمیانه فلسطین سودان امارات ابوظبی رژیم صهیونیستی سودان امارات اخبار داغ عادی سازی روابط میلیون دلار شیخ نشین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۷۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر انرژی رژیم صهیونیستی به دبی سفر کرد

منابع خبری از سفر وزیر انرژی رژیم صهیونیستی به دبی خبر دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» اعلام کرد الی کوهن وزیر انرژی و زیرساخت رژیم اسرائیل صبح امروز برای یک سفر دیپلماتیک وارد دبی شد.

این سفر در آستانه نشست سالانه آژانس بین‌المللی انرژی تجدید‌پذیر است و پیش بینی می‌شود این عضو کابینه اسرائیل با مسئولین عالی‌رتبه دولت امارات متحده عربی و وزرای چند کشور دیدار و گفت‌وگو کند.

وزارت امور خارجه امارات عربی متحده در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی نگرانی خود را از وضعیت کنونی خاورمیانه ابراز و خواستار پایان دادن به تشدید تنش شد.

وزارت خارجه امارات اعلام کرد: ما برای جلوگیری از عواقب خطرناک در منطقه خواستار خویشتنداری هستیم.

حملات گسترده موشکی و پهپادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه اهدافی در مناطق مختلف سرزمین‌های اشغالی نیمه‌شب یکشنبه صورت گرفت.

این عملیات با نام «وعده صادق» پاسخی به حمله جنگنده‌های ارتش اسرائیل به ساختمان کنسولگری کشورمان در دمشق بود که طی آن سردار محمدرضا زاهدی فرمانده مستشاران ایرانی در سوریه و لبنان به‌همراه 6 نفر از همرزمانش به شهادت رسیدند.

در این عملیات، انبوهی از پهپادها و موشک‌های کروز در موج اول به‌سمت سرزمین‌های اشغالی پرتاب شدند و در موج‌های بعدی، تعداد زیادی از موشک‌های بالستیک دوربرد ایرانی به‌سمت اهداف شلیک شدند.

امارات: نگرانیم؛ خویشتندار باشیدرایزنی وزرای خارجه ایران و امارات با محوریت غزه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • درخواست مقام ارشد اسرائیل برای عادی سازی روابط با عربستان
  • عضو ارشد کابینه جنگ اسرائیل؛ دنبال کودتای بزرگ هستیم | درخواست مهم از عربستان
  • کاری که «وعده صادق» با اسرائیل کرد
  • وزیر انرژی رژیم صهیونیستی به دبی سفر کرد
  • کمک عربستان و امارات به اسرائیل برای مقابله با حملات سپاه؟
  • ادعای یک کانال عبری: عربستان در مقابله با حمله ایران به اسرائیل کمک کرد
  • عربستان در مقابله با حمله ایران به اسرائیل نقش داشت
  • عربستان با حمله ایران مقابله کرد؟!
  • وعده صادق انتقام خون شهدای کنسولگری بود/ ایران با رافت کریمانه با مردم عادی کاری نداشت
  • حمله ایران علیه اسرائیل برنامه کاری مجلس نمایندگان آمریکا را تغییر داد