Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، راهنمای شرکت در امتحان تشریحی و یا طراحی کدرشته های امتحانی ۱۳۵۰، ۱۳۵۱، ۱۳۵۲، ۱۳۵۷، ۱۳۵۸، ۱۳۶۲ و ۱۳۶۴ آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۹ منتشر شد.

درجلسه آزمون هر یک از کدرشته های امتحانی که به صورت طراحی، پروژه عملی و یا تشریحی برگزار می شود، به هر داوطلب یک برگ سوال داده خواهد شد که داوطلبان لازم است پاسخ سوال ها را در دفترچه پاسخگویی (تعدادی از کاغذهای A۴ و یا A۳) مقوا یا مقواهای ترسیمی که در اختیار آنان قرار داده خواهد شد در محل مشخص درج کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داوطلب باید ابتدا شماره صندلی کارت ورودی خود را با شماره مندرج در روی مقوای ترسیمی و یا دفترچه پاسخگویی مطابقت دهد و سپس مشخصات (نام خانوادگی و نام) و امضاء خود را منحصراً در محل مشخص شده درج کرده و سپس نسبت به پاسخگویی اقدام کند.

فرآیند برگزاری آزمون های نوبت صبح از ساعت ۷:۳۰ صبح و نوبت عصر از ساعت ۱۴:۳۰ بعدازظهر آغاز می شود و کلیه داوطلبان لازم است نیم ساعت قبل از شروع فرآیند برگزاری آزمون در حوزه امتحانی مربوطه حضور داشته باشند.

آزمون تشریحی کدرشته های امتحانی ۱۳۵۰، ۱۳۵۱، ۱۳۵۲، ۱۳۵۷، ۱۳۵۸، ۱۳۶۲ و ۱۳۶۴ منحصراً در شهر تهران برگزار خواهد شد که نام و آدرس حوزه امتحانی داوطلبان بر روی کارت شرکت در آزمون آنان درج شده است.

نوع اوراق آزمون، مدت پاسخگویی به سوالات و تاریخ آزمون

کدرشته امتحانی نام رشته یا پروژه امتحانی نوع دفترچه یا مقوای طراحی مدت پاسخگویی نوبت و تاریخ آزمون ۱۳۵۰  برنامه ریزی شهری، منطقه ای و مدیریت شهری یک دفترچه A۳ ۱۸۰ دقیقه عصر جمعه ۱۱ مهر ۹۹ ۱۳۵۱ طراحی شهری یک دفترچه A۳ ۱۸۰ دقیقه عصر جمعه ۱۱ مهر ۹۹ ۱۳۵۲ طراحی (اسکیس معماری منظر) یک برگ مقوا به ابعاد ۷۰×۵۰ تاخورده به دو قسمت مساوی ۳۵×۵۰ شامل دو قسمت پاسخگویی به ضمیمه برگ سؤال ۲۴۰ دقیقه  عصر چهارشنبه ۹ مهر ۹۹ ۱۳۵۲ پروژه تشریحی مطالعات فرهنگ و معماری ایران یک دفترچه A۴ ۱۸۰ دقیقه  صبح پنجشنبه ۱۰ مهر ۹۹ ۱۳۵۲ طراحی (اسکیس معماری داخلی) دو برگ مقوا به ابعاد ۳۵×۵۰ به ضمیمه برگ سؤال ۲۴۰ دقیقه  عصر پنجشنبه ۱۰ مهر ۹۹  ۱۳۵۲ طراحی (اسکیس معماری) یک برگ مقوا به ابعاد ۷۰×۵۰ تاخورده به دو قسمت مساوی ۳۵×۵۰ شامل دو قسمت پاسخگویی به ضمیمه برگ سؤال ۲۴۰ دقیقه صبح جمعه ۱۱ مهر ۹۹ ۱۳۵۷ پروژه تشریحی نمایشنامه نویسی یک دفترچه A۴ ۱۸۰ دقیقه  عصر پنجشنبه ۱۰ مهر ۹۹ ۱۳۵۷ پروژه تشریحی تجزیه و تحلیل نمایشنامه یک دفترچه A۴ ۱۸۰ دقیقه  صبح پنجشنبه ۱۰ مهر ۹۹ ۱۳۵۸ نقاشی دو برگ مقوا به ابعاد ۳۵×۵۰ به ضمیمه برگ سؤال ۲۴۰ دقیقه  عصر چهارشنبه ۹ مهر ۹۹ ۱۳۵۸ ارتباط تصویری دو برگ مقوا به ابعاد ۳۵×۵۰ به ضمیمه برگ سؤال ۲۴۰ دقیقه  صبح پنجشنبه ۱۰ مهر ۹۹ ۱۳۵۸ تصویر متحرک یک دفترچه A۴ ۲۴۰ دقیقه  عصر پنجشنبه ۱۰ مهر ۹۹ ۱۳۵۸  تصویرسازی دو برگ مقوا به ابعاد ۳۵×۵۰ به ضمیمه برگ سؤال ۲۴۰ دقیقه صبح جمعه ۱۱ مهر ۹۹ ۱۳۶۲ طراحی صنعتی چهار برگ مقوا به ابعاد  ۳۵×۵۰ به ضمیمه برگ سؤال ۲۴۰ دقیقه عصر جمعه ۱۱ مهر ۹۹ ۱۳۶۴  طراحی پارچه و لباس دو برگ مقوا به ابعاد ۳۵×۵۰ به ضمیمه برگ سؤال ۲۴۰ دقیقه  صبح پنجشنبه ۱۰ مهر ۹۹

وسایلی که نیاز است داوطلبان علاوه بر کارت شرکت در آزمون باید در پروژه امتحانی به همراه داشته باشند برای هر رشته در برگه راهنمای آزمون درج شده است. 

کلیه داوطلبان باید مدرک معتبر شناسایی مانند کارت دانشجویی، کارت ملی، شناسنامه، پاسپورت یا گواهینامه به همراه داشته باشند.

داوطلبان وسایل مورد نیاز خود را بایستی در کیسه های شفاف قرار داده و به همراه خود در جلسه آزمون بیاورند و بردن هرگونه چمدان، کیف، ساک در جلسه آزمون ممنوع است.

همراه داشتن کتاب طراحی، هرگونه کاغذ پوستی و معمولی (به جز داوطبان رشته طراحی پارچه و لباس کد ۱۳۶۴) مقوا، جزوه، رنگ روغن، پاستل گچی، پاستل روغنی، زغال طراحی، اسپری های براق کننده و چسبنده، کلیشه نقوش آماده و شابلون حروف، هرگونه جعبه (مداد، مداد رنگی، گواش و ...)، تلفن همراه، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، انگشتر هوشمند، پیچر، نت بوک و هرگونه وسیله الکترونیکی مجهز به دوربین فیلمبرداری و یا عکسبرداری، میز نور، سشوار و اتو ممنوع است.

استفاده از شابلون (خط کش) دارای اشکال ساده هندسی ( دایره، مربع، ..) بلامانع است.

داوطلبان در حین انجام پروژه، قدم زدن، سرکشی بر روی کار دیگران، هر نوع پرسش و پاسخ و کمک به دیگران ممنوع است و در صورت انجام آن به عنوان تقلب محسوب خواهد شد.

هرگونه کولاژ کردن، چسباندن و نصب کردن مصالح متفرقه بر روی پروژه عملی یا تشریحی ممنوع است.

از آنجائی که داوطلبان کد رشته امتحانی  ۱۳۵۸ فقط میتوانند در آزمون دو رشته پروژه دار شرکت کنند، چنانچه توسط برخی از داوطلبان این موضوع رعایت نشده باشد، برای این دسته از داوطلبان نیز با توجه به اولویت های انتخابی که در زمان انتخاب رشته اعلام کرده اند، فقط برای دو رشته پروژه دار کارت ورود به جلسه صادر می شود.

نکات بهداشتی ویژه داوطلبان آزمون

زمان مناسب منزل تا حوزه امتحانی را برآورد و به موقع در محل آزمون حضور یابید. حوزه برگزاری آزمون از ساعت  ۶:۳۰صبح (برای آزمون نوبت صبح) و ساعت (۱۳:۳۰ برای آزمون نوبت عصر) روز برگزاری آزمون آماده حضور شما خواهد بود.

برای پیشگیری از تجمع، حضور خود را به دقایق پایانی موکول نکنید.

از تردد بی مورد در محل آزمون جدا خودداری کنید.

هنگام ورود و خروج به حوزه با دیگر داوطلبان فاصله مناسب (حداقل یک متر) را حفظ کنید.

همراه داشتن ماسک ۳ لایه معمولی (بدون فیلتر) و استفاده صحیح از آن (از بالای بینی تا زیر چانه)، از ابتدای ورود به حوزه برگزاری آزمون تا پایان برگزاری آزمون و خروج از حوزه امتحانی الزامی است.

حوزه های آزمون از تحویل گرفتن هرگونه وسایل اضافی از جمله تلفن همراه، ماشین حساب، کیف دستی، ساک دستی، کتاب، جزوه و ... معذور هستند، بنابراین اکیدا توصیه می شود به غیر از موارد اعلام شده در اطلاعیه پرینت کارت و برگ راهنمای شرکت در آزمون و اوراق تشخیص هویتی از همراه داشتن سایر وسایل جدا خودداری شود.

در زمان استقرار در محل صندلی از صحبت کردن با سایر داوطلبان مجاور جدا خودداری کنید.

برای بازرسی بدنی و تطبیق عکس با فرد متولی همکاری کنید.

از تماس دستها با چشم، دهان و بینی در حین آزمون جدا خودداری کنید.

هنگام عطسه یا سرفه کردن از دستمال کاغذی استفاده کنید. در صورتی که دستمال وجود نداشت از قسمت داخلی آرنج استفاده کنید)

درصورت داشتن سوال ضروری از عوامل اجرایی در طول برگزاری آزمون حتما با رعایت فاصله مناسب و داشتن ماسک اقدام به صحبت کنید.

به پیامهایی که حاوی نکات اجرایی و بهداشتی است و درجلسه آزمون از بلندگو پخش می شود با دقت گوش کرده و به آن عمل کنید.

لوازم التحریر مورد نیاز از قبیل مداد، تراش و پاک کن به همراه داشته باشید. تاکید می شود رد و بدل کردن این لوازم در جلسه آزمون تخلف محسوب می شود.

سعی کنید از تماس دست با سطوحی که اغلب لمس می شود نظیر صندلی ها، دستگیره دربها و شیرآلات سرویس بهداشتی و... خودداری کرده و از دستمال کاغذی استفاده کنید.

کد خبر 5035658

منبع: مهر

کلیدواژه: دروس عملی و کارگاهی طراحی سازمان سنجش آزمون کارشناسی ارشد کنکور 99 انتخاب رشته سازمان سنجش وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه های علوم پزشکی ویروس کرونا چهل سالگی دفاع مقدس آموزش مجازی دانشگاه آزاد اسلامی مرکز سنجش آموزش پزشکی دانشجویان دانشگاه ها پذیرش دانشجو مصاحبه دکتری برگزاری آزمون حوزه امتحانی یک دفترچه A۴ جدا خودداری جلسه آزمون ۱۸۰ دقیقه خواهد شد دو قسمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۷۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرط حذف کنکور؛ حل چالش اشتغال است

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدعلی زلفی گل وزیر علوم امشب (چهارشنبه، ۸ فروردین ۱۴۰۳) در برنامه زنده تلویزیونی اظهار کرد: برگزاری کنکور در سال‌های گذشته نیازمند هماهنگی ویژه بود؛ چرا که مردم به سازمان سنجش اطمینان داشته و دارند و بر همین اساس چند هفته شدیدا درگیر برگزاری کنکور به بهترین وجه هستیم و در این راستا یک وزیر باید به وزرای دیگر نامه می‌نوشت تا همکاری لازم را جهت برگزاری کنکور داشته باشند.

وی افزود: با تشکیل سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور جایگاه و قدرت سازمان سنجش نسبت به گذشته افزایش یافته است و مسئولیت‌های جدید مثل ارزیابی بخش آموزش در وزارت خانه‌های متولی نظارت بر تضمین کیفیت آموزش و پرورش، وزارت علوم، وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی خواهد بود.

وزیر علوم ادامه داد: در شرایط فعلی حذف کنکور مقدور نیست؛ چرا که ۲۰ هزار داوطلبی که در رشته‌های تاپ و بهتر دانشگاه‌ها انتخاب می‌شوند باید از طریق کنکور گزینش شوند، برای مثال دانش آموزان با معدل ۱۹ جهت قبولی در رشته‌های تاپ راهی جز شرکت در کنکور ندارند.

زلفی گل اضافه کرد: وزارت علوم به دانشجویان آموزش و مهارت می‌دهد، اخیرا با اتاق بازرگانی نشستی را برگزار کردیم تا بخش‌های مختلف به بورس دانشجویان اقدام کند، اگر روزی بحث اشتغال در کشور حل شود شاید امکان حذف کنکور وجود داشته باشد، اما هم اکنون امکان حذف کنکور وجود ندارد.

زلفی گل گفت: در برنامه هفتم توسعه با پیگیری وزارت علوم احکام مهارت محوری آموزش و آمایش آموزش عالی ذکر شده است؛ یعنی آموزش دانشجویان باید بر اساس نیاز جامعه باشد. از آنجایی که برگزاری کلاس یک دانشجو هزینه بر بوده و برای دولت گران تمام می‌شود؛ بنابراین در رشته‌هایی که استاندارد آموزش عالی رعایت نمی‌شود و امکانات وجود ندارد رشته‌ها را حذف کرده‌ایم، سال گذشته حدود ۲ هزار رشته حذف شد، اما امسال حذف رشته هنوز نهایی نشده است و مقداری رشته جدید اضافه کرده ایم؛ چرا که پیوست اشتغال شرط رشته جدید است و در این راستا سخت گیری‌های جدی داریم.


اعلام اصول جدید در آیین نامه جدید ارتقای اساتید

وی اضافه کرد: در آیین نامه ارتقای اساتید جدید تحقیقات نیاز محور، کارفرمایی، مسئله محوری تحقیقات توسعه‌ای و فناور محور و جدی بودن بخش آموزش را مدنظر قرار داده ایم و در حال تدوین اصول حاکم بر آیین نامه ارتقا هستیم و ۲ ماه مهلت داریم که آن را به اتمام برسانیم، هم اکنون معیار امتیاز دهی به استادان تبعیت از آیین نامه قبلی است.

وزیر علوم با بیان اینکه هدف از تولید علم، مرجعیت و رفاه است؛ تاکید کرد: باید تمام برون داد‌هایی که منجر به مرجعیت علمی و اصول فناورانه می‌شوند، امتیاز خاص خود را داشته باشد، تصمیم داریم در آیین نامه ارتقای اساتید جدید امتیاز یک تا ۳ به برون داده‌ای بنیادی، فناورانه و مسئله محور اختصاص دهیم.


زلفی گل ادامه داد: وزارت علوم امکان تدوین محتوای جدید در بحث فرهنگی، پژوهشی، فناوری، آموزشی و دانشجویی دارد.

وی بیان کرد: آرزو دارم زمانی چک سفید به وزرای وزارت خانه‌های متولی علم و آموزش داده شود و همه بخش‌های جامعه به این نتیجه برسند که توسعه همه جانبه کشور در گروی توجه به علم، آموزش و پژوهش است.


انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • نام‌نویسی ۱۹۵ هزار نفر در نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳
  • نام نویسی ۱۹۵ هزار نفر در نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳
  • فعالیت یکصد کمپ مطالعاتی ویژه دانش آموزان در فارس
  • شرط حذف کنکور؛ حل چالش اشتغال است
  • زمان انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳ + منابع sanjesh.org
  • مراحل ثبت نام نوبت دوم کنکور اعلام شد
  • مراحل ثبت‌نام در نوبت دوم کنکور اعلام شد
  • تازه‌ترین آمار داوطلبان نوبت دوم کنکور اعلام شد
  • بیش از ۸۰ هزار داوطلب در نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳ نام نویسی کردند
  • ۱۱ مرحله ثبت نام نوبت دوم کنکور