Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی دیانتی روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از نهالستان‌های میاندوآب‌ در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این شهرستان سالانه با تولید ۱۰ میلیون اصله نهال یکی از قطب‌های تولید نهال در کشور بوده و دارای برند ملی و منطقه‌ای در این زمینه است. 

وی افزود: نهال‌های تولیدی شامل درختان مثمر با پایه‌های بذری و رویشی و انواع درختان غیرمثمر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه درختان مثمر بیشتر شامل انواع ارقام سیب، گلابی، به، زردآلو، آلو، هلو، شلیل، گیلاس، آلبالو وانگور است، گفت: با تولید نهال در میاندوآب برای ۲۰۰ نفر به طور مستقیم و به ۴۰۰ نفر به طور غیرمستقیم زمینه اشتغال فراهم شده است. 

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب بیان کرد: این شهرستان علاوه بر تامین نهال مورد استفاده در داخل به کشورهای همسایه نظیر عراق، افغانستان و پاکستان نیز نهال صادر می‌کند و این امر در ارزآوری برای کشور نقش بسزایی دارد. 

دیانتی همچنین با تاکید بر استفاده از نهال‌های سالم، گواهی شده و پایه‌های رویشی به جای پایه‌های بذری، افزود: نهال‌کاران نیز برای آبیاری، از نوار تیپ استفاده کنند چرا که کاهش قابل توجهی در مصرف آب آبیاری و رشد علف‌های هرز، کنترل آفات و بیماری‌ها و هزینه‌های کارگری دارد.

میاندوآب با برخورداری از شرایط مساعد جوی و خاک حاصلخیز یکی از قطب‌های مهم تولید محصولات کشاورزی در آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود و طی سال‌های اخیر در عرصه صادرات نهال نیز خوش درخشیده است.

این شهرستان همچنین دارای ۸۲ هزار هکتار اراضی کشاورزی است که ۱۲ هزار و ۶۱۰ هکتار از این میزان باغات و مابقی را اراضی زراعی تشکیل می‌دهد؛ سیب و انگور عمده‌ترین محصولات باغی و گندم، جو، چغندرقند و یونجه نیز محصولات زراعی عمده این شهرستان را تشکیل می‌دهد.

بیش از ۵۰ نوع محصول کشاورزی در این شهرستان جنوبی آذربایجان‌غربی تولید می‌شود.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی کاشت نهال میاندوآب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کاشت نهال میاندوآب وزارت جهاد کشاورزی کاشت نهال میاندوآب اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۷۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرستان دهلران مهد تولید گندم است

عزیزان رییس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: پیش بینی می‌شود از ۶۵ هزار هکتار زمین آبی و ۹۲ هزار هکتار دیمی، ۴۰۰ هزار تن گندم تولید شود که سهم شهرستان دهلران بیش از ۲۰۰ هزار تن است.

وی اضافه کرد: با وجود بارندگی‌های سیل آسا به ویژه در این شهرستان و تخریب ۱۲۰۰ هکتار از زمین‌های کلزا و گندم، تولید در این دو بخش کاهش نداشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • اختصاص عمده کشت نهال در کشور به خوزستان
  • ۵۰۰ هکتار از اراضی پلدختر به کشت باقلا اختصاص پیدا کرد
  • استاندار: عمده کشت نهال در کشور به خوزستان اختصاص یافت
  • ۱۵۰۰ هکتار کشتزارِ داورزن زیر کشت محصولات جالیزی رفت
  • عمده کشت نهال در کشور به خوزستان اختصاص یافت
  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • شهرستان دهلران مهد تولید گندم است
  • اختصاص ۹۸ میلیارد ریال برای طرح‌های آبرسانی کشاورزی گناباد
  • معرفی 14 میلیارد تسهیلات توسعه باغ در ساری