Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-16@23:50:47 GMT

ایران مصمم به حمایت از صلح، ثبات و امنیت عراق است

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۶۷۴۱۹

ایران مصمم به حمایت از صلح، ثبات و امنیت عراق است

رئیس‌جمهور با بیان اینکه آیت الله سیستانی همواره نزد مردم و دولت ایران مورد احترام بوده است، گفت: نقش مرجعیت ایشان در ثبات و امنیت عراق بی‌بدیل است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست‌جمهوری، حجت الاسلام حسن روحانی روز سه شنبه هنگام دریافت استوارنامه «نصیر عبدالمحسن عبدالله» سفیر جدید عراق در تهران، با بیان اینکه روابط جمهوری اسلامی ایران با عراق به عنوان کشور دوست، برادر و همسایه بسیار حائز اهمیت است، تاکید کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران مصمم به حمایت از صلح، ثبات و امنیت عراق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور با تاکید براینکه آیت الله سیستانی همواره نزد مردم و دولت ایران مورد احترام بوده است، تصریح کرد: نقش مرجعیت ایشان در ثبات و امنیت عراق بی بدیل است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه ایران در دوران مبارزه با داعش با تمام توان و امکانات در کنار دولت و ملت عراق بود، خاطرنشان کرد: شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس به عنوان دو فرمانده بزرگ نشانگر این است که مردم ایران و عراق در کنار یکدیگر در مقابله با تروریسم ایستادگی می‌کنند.

«نصیر عبدالمحسن عبدالله» سفیر جدید عراق در تهران نیز با تقدیم استوارنامه خود به رئیس جمهور بر ضرورت گسترش و شکوفایی بیش از پیش روابط تهران-بغداد تاکید کرد و افزود: دولت و ملت عراق کمک‌ها و تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با داعش را از یاد نمی‌برند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: ثبات و امنیت عراق رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۷۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان

به گزارش خبرگزاری مهر، وزیر امور خارجه کشورمان در این تماس تلفنی آخرین مواضع و دیدگاه‌های کشورمان را در مورد روند تحولات در منطقه به خصوص بعد از عملیات نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران علیه اهداف نظامی تجاوزگر رژیم صهیونیستی و در راستای دفاع مشروع و تنبیه این رژیم، همچنین تحرکات کشورمان در عرصه‌های سیاسی و حقوقی و بین المللی را تشریح کرد.

دکتر امیرعبداللهیان تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران امنیت و ثبات کشورهای همسایه و دوست در منطقه را ثبات و امنیت خود می‌داند و اجازه نمی‌دهد که رژیم صهیونیستی با ماجراجویی فضای آرامش و ثبات در منطقه را بر هم بزند.

وزیر خارجه سلطنت عمان نیز در این گفتگوی تلفنی، با محکومیت تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی در منطقه به خصوص علیه مردم فلسطین، بر ضرورت هماهنگی و مشورت نزدیک بین کشورهای منطقه برای عبور از شرایط حساس کنونی و تأمین ثبات و امنیت پایدار در منطقه تاکید کرد.

وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و عمان همچنین با مرور آخرین وضعیت انسانی در نوار غزه، بر ضرورت تداوم و تقویت تلاش‌های دو کشور به همراه سایر کشورهای مؤثر اسلامی و عربی در عرصه بین‌المللی برای پایان دادن به جنایات رژیم صهیونیستی، برقراری آتش بس فوری و ارسال کمک‌های انسانی برای مردم غزه تاکید کردند.

کد خبر 6079326

دیگر خبرها

  • قاطعانه اعلام می‌کنیم هر گونه اقدام علیه منافع ایران را سهمگین‌تر از قبل پاسخ خواهیم داد
  • رییسی و پوتین درباره حمله سپاه به اسرائیل چه گفتند؟
  • پوتین در گفت و گو با رئیسی: پاسخ ایران بهترین روش برای تنبیه متجاوز بود
  • در صورت خطای مجدد، سرعت پاسخ ایران کمتر از چند ثانیه خواهد بود
  • امیر عبداللهیان : اجازه نمی‌دهیم رژیم صهیونیستی آرامش و ثبات منطقه را برهم بزند
  • گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان
  • بایدن: مصمم به جلوگیری از گسترش درگیری در خاورمیانه هستیم
  • ابراز نگرانی سران عراق و اردن از تشدید تنش‌ها در منطقه
  • رئیس‌جمهور عراق: جنگ تنها مشکلات را عمیق‌تر می‌کند
  • درس عبرت‌آموز نیروهای مسلح ایران به دشمن صهیونیستی