Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دامپزشکی استان در اولین نشست ستاد استانی پیشگیری از آنفلوآنزای فوق حادپرندگان گفت: تاکنون هیچ کانونی از شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان مشاهده نشده است .

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ اولین نشست ستاد پیشگیری و کنترل آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان استان با حضور مدیران دستگاه های ذیربط و به ریاست معاونت سیاسی امنیتی استاندار تشکیل گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر بهمنش ، مدیر کل دامپزشکی استان در این جلسه ضمن تشریح بیماری در کشور و استان گفت :  خوشبختانه تا کنون موردی از بیماری در استان مشاهده نشده است ولیکن این آمادگی وجود دارد که در صورت شیوع بیماری اکیپ های دامپزشکی استان در آمادگی کامل بوده و لیک می بایست براساس سیاست‌های کلان دولت  از توان سایر دستگاه ها نیز برای مقابله با شیوع این بیماری استفاده شود.

وی ادامه داد: آموزش و اطلاع رسانی در زمینه ایجاد حساسیت عمومی برای پیشگیری از شیوع این بیماری، پرهیز از ایجاد نگرانی غیر واقعی در جامعه در ارتباط با مصرف مرغ و تخم مرغ دارای اهمیت بسیار است و دستگاه های مرتبط، صدا و سیما و خبرگزاری ها باید در این زمینه مشارکت کنند. 
دکتر بهمنش ضمن تاکید بر تخصیص واکسن آنفلوآنزا برای اکیپ های عملیاتی دامپزشکی  توسط دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی گفت: ضرورت دارد برای پیشگیری از بیماری، تمام توان لجستیکی و نیروی انسانی استان در اختیار دامپزشکی قرار گیرد، همچنین پیگیری و تامین منابع مالی مورد نیاز عملیات اجرایی مقابله با بیماری  توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی صورت گیرد.

احد جمالی معاون سیاسی امنیتی استانداری ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات دامپزشکی استان در سنوات گذشته گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان بالاخص تالاب های مناطق گرمسیر استان که مستعد حضور بیشتر پرندگان مهاجر می باشد توسط دامپزشکی و محیط زیست با حساسیت پایش و نظارت گردد.

وی گفت: با توجه به صعود استان به مرحله قرمز کرونایی شایسته است همه دستگاه های اجرایی استان با حساسیت بالا زمینه کاهش بروز بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان را فراهم و در این زمینه دامپزشکی را  در زمینه خودرو و نیروی انسانی یاری و مساعدت نمایند .

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پیشگیری از آنفلوآنزا آنفلوآنزای فوق حاد دامپزشکی استان فوق حاد پرندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۷۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون بیش از یک میلیون رأس دام در زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ حاج‌کاظمی گفت: همه ساله طبق برنامه پیشگیرانه واکسیناسیون رایگان علیه بیماری‌های مشترک انسان و دام توسط اکیپ‌های دامپزشکی بخش دولتی و غیردولتی انجام می‌گیرد.

وی افزود: با اجرای عملیات واکسیناسیون علیه بیماری‌های دام، ضمن کاهش دام‌های مبتلا به این بیماری‌ها، سلامت و بهداشت عمومی جامعه نیز افزایش می‌یابد.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با اشاره به واکسیناسیون بیش از ۴۳۶ هزار رأس دام شامل گاو، گوساله، گوسفند، بز و تک سمی علیه بیماری شاربن در این استان گفت: نام دیگر این بیماری سیاه‌زخم بوده که یک بیماری عفونی و قابل انتقال بین انسان و حیوان است.

وی همچنین از واکسیناسیون بیش از ۹۴۷ هزار رأس گوسفند و بز علیه بیماری آبله خبر داد و گفت: آبله بیماری ویروسی حادی است که موجب ایجاد خسارت‌های اقتصادی زیاد و تلفات دامی در گوسفند و بز می‌شود.

حاج کاظمی بابیان اینکه برای حفظ و ارتقای سطح بهداشت و سلامت جامعه همه مسئول هستیم، از دامداران خواست تا همکاری لازم را با اکیپ‌های دامپزشکی استان داشته باشند.

دیگر خبرها

  • ۲۹۶ هزار واکسیناسیون رایگان دام سبک و سنگین در خوشاب
  • واکسیناسیون بیش از یک میلیون رأس دام در زنجان
  • خوراکی غنی از منیزیم و فیبر: مبارزه با دیابت و کلسترول بد
  • پیشگیری از بیماری هاری ارزان و قطعی است ؛ از تحریک سگ و گربه بپرهیزید
  • واکسیناسیون رایگان ۱۴ هزار سگ جهت پیشگیری از هاری
  • کنترل آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان در کشور/ راه‌اندازی مرکز تحقیقات بیماری‌های منتقله از دام
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • فراجا با برقراری امنیت زمینه تحقق شعار را فراهم می‌کند
  • درمان آب سیاه چشم در خانه؛ از پیشگیری تا درمان طبیعی در منزل