Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-23@17:43:35 GMT

انتقال سیستم ابری مایکروسافت آژور به فضا

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۶۷۶۲۳

انتقال سیستم ابری مایکروسافت آژور به فضا

ایتنا- مایکروسافت به‌تازگی پلتفرم ابری جدیدی را منتشر کرده است که اپراتورهای ماهواره‌ها با استفاده از آن می‌توانند اطلاعات به دست آمده از ماهواره‌ها را به‌راحتی تجزیه‌وتحلیل کنند. مایکروسافت به‌تازگی پلتفرم ابری جدیدی را منتشر کرده است که اپراتورهای ماهواره‌ها با استفاده از آن می‌توانند اطلاعات به دست آمده از ماهواره‌ها را به‌راحتی تجزیه‌وتحلیل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
به گزارش ایتنا و به نقل از  techradar، پلتفرم ابری آژور اوربیتال (Azure Orbital) که در رخداد Ignite مایکروسافت رونمایی شد به اپراتورهای ماهواره اجازه می‌دهد که از راه دور به دانلود و پردازش اطلاعات پرداخته و فضاپیمای خود را کنترل کنند و در حین حال از مخارج مرتبط با مدیریت ایستگاه‌های زمینی نیز رها شوند.
 
این سرویس به‌طور مستقیم به سرویس مشابه کمپانی آمازون به نام گراوند استیشن (Ground Station)که دو سال پیش عرضه شده بود رقابت خواهد مرد. بااین‌حال مایکروسافت بر خلاف آمازون بر این باور است که بازار برای هر دو کمپانی وجود دارد و سیستمی را پیش‌بینی می‌کند که در آن شرکای تجاری بین هر دو سرویس مشترک باشند.
     
برای اطمینان از به حداکثر رساندن سودمندی ماهواره ، مهم است که بتوانید وضعیت آن را کنترل کرده و در هرلحظه به داده‌هایی که تولید می‌کند دسترسی داشته باشید. این سرویس توسط ایستگاه‌های زمینی ارائه می‌شود و آن‌ها داده‌های دورسنجی را از ماهواره‌ها دریافت می‌کنند و پیوند مهم ارتباطی را فراهم می‌کنند.
 
سرویس‌هایی نظیر آمازون Ground Station و مایکروسافت آژور اوربیتال به اپراتورها اجازه می‌دهد که به‌به منابع ایستگاه زمینی دسترسی داشته و بدون نیاز به ساخت و اعمال پایانه‌های زمینی با ماهواره خود در ارتباط باشند. مارکوس راسینکوویچ به‌عنوان مدیر فنی مایکروسافت آژور در این رابطه اعلام کرد که ما ایستگاه زمینی را در قالب یک سرویس ایجاد خواهیم کرد.
 
مایکروسافت به‌عنوان بخشی از دموی Ignite تصاویر ماهواره Spanish Deimos-2 را با استفاده از یک ایستگاه فضایی در واشنگتن جمع‌آوری می‌کند. بااین‌حال این کمپانی برای توسعه این سرویس به‌منظور فراتر رفتن از پوشش ایستگاه زمینی به سمت بازه متفاوتی از شرکا تمایل پیدا خواهد کرد. این شرکای جدید شامل کمپانی نروژی KSAT نیز هست.
 

منبع: ايتنا

کلیدواژه: مایکروسافت آژور سیستم ابری فناوری ابری فضا ماهواره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۷۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلدبرگ: AEW مزخرف است و هرگز به آنجا نخواهم رفت/ اخبار WWE

به نظر حداقل در آینده‌ای نزدیک نباید انتظار حضور بیل گلدبرگ در AEW را داشته باشیم.

بیل گلدبرگ، عضو تالار مشاهیر WWE آخر هفته مهمان یک برنامه رادیویی بود و از مذاکراتی که در گذشته با کمپانی AEW داشت، صحبت کرد.

طرفداری | گلدبرگ در این مصاحبه تاکید کرد که هیچ علاقه‌ای نسبت به کمپانی تونی خان ندارد.

درگذشته چندباری با آنها مذاکراتی داشتم، اما میخواهم با قاطعیت کامل به این سوال جواب بدهم که محصول آنها مزخرف کامل است و لیاقت داشتن من را ندارند.

قهرمان سابق کمربند یونیورسال WWE ادامه داد:

 اگر یک رقیب کارآمد و در سطح خودم وجود داشت و بعد از پیوستن به آنها می‌تواستم به خودم به عنوان عضوی از ستارگان آنجا در آینه نگاه کنم، امکانش بود ولی اکنون هیچ شانسی وجود ندارد.

از دست ندهید ????????????????????????

باخت دیوید تیلور، دردسر تازه برای حسن یزدانی تصاویر سه‌بعدی علیه ژاوی: توپ یامال گل نشده بود! باورنکردنی؛ لالیگا تکنولوژی خط دروازه ندارد کامنت تمسخرآمیز وینیسیوس؛ فکر کردی بلینگامی؟

دیگر خبرها

  • رونمایی از کوچک‌ترین مدل هوش مصنوعی مایکروسافت
  • رونمایی از هوش مصنوعی مایکروسافت برای انجام کارهای ساده
  • توسعه سیستم‌های مخابراتی کردستان با سرمایه‌گذاری ۹۱ میلیارد ریالی
  • آشنایی با محصولات و نمایندگی ABB
  • گلدبرگ: AEW مزخرف است و هرگز به آنجا نخواهم رفت/ اخبار WWE
  • مایکروسافت ظاهراً به‌دنبال افزایش همکاری با سامسونگ در حوزه هوش مصنوعی است
  • هوش مصنوعی اپل برای زندگی روزمره از راه می رسد
  • نه صفر، نه یک!
  • دلیل واقعی قطعی مداوم سرویس‌های متا
  • مشکل دوربین آیفون با صد میلیون حل می‌شود!