Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان مرکزی با بیان اینکه طرح آموزش دوگانه به صورت سفارش‌محور در سطح استان مرکزی اجرایی می‌شود گفت: آموزش‌های مهارتی در ۳ هزار و ۳۳۰ واحد صنعتی استان مرکزی ارائه می‌شود. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، منصور جلیلوند ظهر امروز در کارگروه مهارت‌آموزی و اشتغال استان مرکزی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه آموزش‌های مهارتی اظهار داشت: طرح‌هایی در بخش‌های مختلف از جمله کارخانجات اجرا می‌شود به طوری که کارخانجات برای دریافت نیرو تعدادی به فنی و حرفه‌ای معرفی و نیرو‌ها آموزش می‌بینند، طرح آموزش دوگانه در آلمان اجرا می‌شود و تلاش کردیم تا به صورت سفارش‌محور در سطح استان اجرایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از اهداف این طرح جلب مشارکت فعالان اقتصادی در توسعه اشتغال، آموزش به بنگاه‌های اقتصادی اصناف و صنایع، ترویج و توسعه فرهنگ مهارت‌آموزی و فرهنگ‌سازی در زمینه آموزش‌های مهارتی، همکاری در ایجاد شبکه‌های ملی و بین‌المللی، استفاده از توانمندی‌های طرفین و ارتقای کمی و کیفی محصولات و غیره است.

مدیرکل آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای استان مرکزی ادامه داد: فعال‌کردن آموزش‌های مهارتی برای حدود 3 هزار و 330 واحد صنعتی استان کار دشواری است به همین سبب از ظرفیت اتاق بازرگانی استفاده کردیم و برای نخستین بار آموزش در خوشه نفت و گاز استان فعال کردیم و برای توانمندسازی و صیانت از اشتغال پایدار در استان در زمینه تامین نیروی انسانی متخصص که توانایی کار با تجهیزات صنعتی و دستگاه داشته باشد، با بحران رو‌به‌رو می‌شویم که باید در این زمینه برنامه‌ریزی شود.

جلیلوند تصریح کرد: در آموزش‌های مهارتی از روش‌های مختلف استفاده می‌شود و آمادگی همکاری و برگزاری نشست‌های مشترک با دستگاه‌های استان داریم، در سال‌های گذشته در ارائه آموزش‌ها در بخش کشاورزی مشکلاتی وجود داشت که برطرف شد.

وی خاطرنشان کرد: اولویت‌های آموزشی استان باید شناسایی و در این زمینه اقدام شود و برای عدم ارائه آموزش‌ها در ادارات و دستگاه‌ها به صورت پراکنده پیشنهاد می‌شود تا به صورت نظام‌مند و با برنامه‌ریزی و مطابق نیاز روز انجام شوند و با معرفی الگوی جدید آموزش‌ها مطابق استانداردهای فنی‌و‌حرفه‌ای باشد و از ظرفیت‌های موجود در این زمینه استفاده کرد.

مدیرکل آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای استان مرکزی بیان کرد: با توجه به اینکه اولویت استان صنعت است اما باید در حوزه اقشارآسیب‌پذیر جامعه هم اقداماتی انجام شود همچنین دانشگاه‌ها با استفاده از ظرفیت‌های موجود می‌توانند برای دانشجویان مهارت‌آموزی داشته باشند و در سال جهش تولید باید جهش مهارت انجام شود تا به اهداف مورد نظر برسیم.

اثربخشی آموزش‌های مهارتی در استان مرکزی ارزیابی می‌شود

"سعید فرخی" معاون اقتصادی استاندار مرکزی نیز در این نشست با اشاره به اولویت مهم اداره کل فنی‌و‌حرفه‌ای استان اظهار داشت: در سال‌های اخیر در زمینه آموزش‌های مهارتی به صورت ویژه کار شد و همه دستگاه‌های استان اقدامات خوبی انجام دادند اما مهم‌ترین موضوع این است که اقدامات چه میزان اثربخش بودند به طوری که نتیجه این اقدامات دربخش‌های مختلف در کشور از جمله کشاورزی با افزایش تولید و بهره‌وری و سایر حوزه‌ها مشاهده می‌شود که همه حاصل اقدامات فنی‌و‌حرفه‌ای است.

وی افزود: این اقدامات در کمیته‌امداد استان هم سبب توانمند شدن مددجویان و جامعه هدف می‌شود به طوری که خود کسب و کاری راه می‌اندازنند بنابراین باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

فرخی ادامه داد: محدودیت‌های اعتباری و سایر موارد سبب شده تا استفاده مشترک از امکانات موجود انجام شود به طوری که طرح مهارت‌آموزی در محیط واقعی کار برای استفاده بهینه از امکانات موجود است که این اقدام مناسب و خوب از اهداف مراکز جوار کارگاهی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی ادامه داد: فنی‌و‌حرفه‌ای کمبود امکانات آموزشی و تجهیزاتی ندارد و مهم‌ترین اقدام این اداره‌ کل ایجاد گروه‌ها و طرح‌های مشترک برای افزایش مهارت‌آموزی، جلوگیری از موازی‌کاری و استفاده بهینه از امکانات موجود است به طوری که هر مقدار که طرح‌های مشترک بین افراد، دستگاه‌های مختلف و شرکت‌ها اجرا شود اهداف دستگاه‌های متولی در زمینه آموزش مهارتی جامعه هدف هم انجام می‌شود.

فرخی تصریح کرد: اداره کل فنی‌و‌حرفه‌ای استان باید با دستگاه‌های مختلف نشست‌های ویژه داشته باشد و با انعقاد تفاهم‌نامه در زمینه رشد آموزش‌های مهارتی و استفاده از امکانات موجود حرکت کند که اقدام ارزشمندی است بنابراین فنی و حرفه‌ای استان حلقه واسط است که باید از امکانات دانشگاه‌ها، کارگاه‌های تولیدی و غیره به خوبی استفاده کند تا نتایج خوبی حاصل شود.

وی با اشاره به اینکه مهارت‌آموزی باید در کنار همه اقدامات سبب توسعه کسب و کار شود و تنها مهارت‌آموزی نمی‌تواند راهگشا باشد، گفت: جوانان بسیاری باوجود کسب گواهینامه‌های مهارتی اما شغل و درآمد پایدار ندارند به همین سبب باید مهارت‌آموزی استان متناسب با ظرفیت‌ها و نیازهای روز باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی افزود: مهم‌ترین اولویت فنی‌و‌حرفه‌ای استان باید ارائه برنامه جامع کسب و کار با همکاری سایر دستگاه‌ها باشد و محور توسعه هر بخش در استان از جمله حوزه اقتصادی، صنعت، خدمات، آی تی و سایر موارد بر مبنای کسب مهارت است به همین سبب باید از شیوه‌های خلاق و نوین استفاده کرد.

ضرورت نقش آفرینی استان تهران در مهارت آموزی به فارغ التحصیلان دانشگاهیآموزش‌های مهارتی در 12 ندامتگاه خراسان‌رضوی ارائه می‌شودآموزش مهارتی 900 سرباز در سپاه استان گلستان/سند توسعه آموزش‌های مهارتی در استان اجرا می‌شود

آموزش‌های مهارتی گسترش پیدا کنند

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک هم در این جلسه با اشاره به ضرورت توجه به کیفیت آموزش‌ها گفت: جلسات آموزشی مختلف برای بنگاه‌های کوچک و متوسط، توانمندسازی زنان بازرگان، حوزه حمل و نقل، تجارت بین‌الملل و غیره برگزار شد.

ناصر بیگی افزود: پیشنهاد ملی و منطقه‌ای این است که آموزش‌های مهارتی گسترش پیدا کنند و اقدامات گسترده‌ای در این زمینه انجام شود بنابراین اتاق بازرگانی با اداره کل فنی‌و‌حرفه‌ای استان همکاری می‌کند.

انتهای پیام/713/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کل فنی و حرفه ای استان آموزش های مهارتی امکانات موجود زمینه آموزش مهارت آموزی استان مرکزی دستگاه ها انجام شود آموزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۷۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از۱۳ هزار نفر از سربازان نیرو‌های مسلح خوزستان تحت آموزش‌های مهارتی قرار گرفتند

شهرام ملایی هزاروندی مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای خوزستان با اشاره به اهمیت توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در جهت توانمندسازی نیرو‌های مسلح گفت: مهارت آموزی سربازان وظیفه با هدف اشتغالزایی، افزایش بهره‌وری و ایجاد اشتغال پایدار صورت می‌گیرد.

وی افزود: دوره‌های آموزشی سربازان وظیفه در سال گذشته به صورت آموزش در محیط کار واقعی و به شیوه متمرکز در کارگاه‌های پادگان اجرا شد.

ملایی هزاروندی ادامه داد: ارایه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به کادر وظیفه، گامی موثر و به منظور توانمندسازی سربازان در دوره خدمت برای ورود به بازار کاراست، ازاین رو باید نیرو‌های وظیفه در امر مهارت‌آموزی، ترغیب و تشویق شوند که می‌توان از ظرفیت‌های موجود در مراکز نظامی، بخش خصوصی، بخش دولتی و ظرفیت آموزش‌های مجازی برای تحقق این امر استفاده کرد.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین خلاء جامعه امروز، نداشتن مهارت است اضافه کرد: کارآفرینی، موتور متحرک اقتصا و توسعه اشتغال پایدار است، لذا جوانان و به ویژه سربازان وظیفه را باید به سمت کارآفرین شدن، سوق داد تا شاهد توسعه اشتغالزایی در جامعه باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • آموزش‌ مهارتی به بیش از ۱۳ هزار سرباز نیرو‌های مسلح خوزستان
  • ارائه آموزش‌های مهارتی به بیش از ۳ هزار نفر از آسیب دیدگان اجتماعی
  • ترویج آموزش های مهارتی برای تولید و اشتغال
  • بیش از۱۳ هزار نفر از سربازان نیرو‌های مسلح خوزستان تحت آموزش‌های مهارتی قرار گرفتند
  • کنفرانس ملی مهارت با ۲۰۰ اثر علمی و پژوهشی در اردیبشهت برگزار می‌شود
  • اولین کنفرانس ملی مهارت به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای برگزار می‌شود
  • صدور بیش از 90 هزار گواهینامه مهارتی بین المللی در خوزستان
  • شرکت بیش از ۶۵ هزار نفر در آزمون‌های فنی و حرفه‌ای در همدان 
  • صدور بیش از ۹۰ هزار گواهینامه مهارتی بین المللی در خوزستان 
  • رشد ۱۹ درصدی آموزش فنی و حرفه‌ای در استان مرکزی