Web Analytics Made Easy - Statcounter

پزشک سرشناس آلمانی اعتراف کرد که به ورزشکاران برای دوپینگ کمک می‌کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از رادیو  MDR Thuringia آلمان، مارک اشمیت پس از اعتراف به جرمش با خطر 10 سال زندان مواجه است.

مارکا اشمیت، پزشک آلمانی در بیانیه‌ای که توسط وکلایش قرائت شد؛ اعتراف کرد از سال 2012 میلادی بدون به خطر انداختن جان ورزشکاران مواد دوپینگ را در اختیارشان قرار می‌داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اقرار کرد که نمی‌خواست این دسته از ورزشکاران از مصدومیت رنج ببرند.

دادستانی مونیخ اتهامات این پزشک 42 ساله را در 150 بخش اعلام کرد که مارک اشمیت در برخی موارد جرم خود را پذیرفت. در پرونده اتهامات این پزشک چهار دستیارش هم حضور دارند.

در بخشی از بیانیه دادستانی مونیخ هم آمده است؛ مارک اشمیت در سپتامبر 2017 دارویی حاوی گلبول‌های قرمز به صورت خشک در اختیار ورزشکار ناشناسی قرار داد. این پزشک به ورزشکار اطمینان داد که داروی دوپینگ هیچ عارضه‌‌ای نخواهد داشت اما او نیم‌ساعت پس از استفاده با مشکلات جدی مواجه شد.

مارک اشمیت به سازماندهی شبکه‌ای دوپینگ از طریق کلینیکش در ارفورت متهم است که خدماتی را به ورزشکارانی از کشورهای مختلف جهان ارائه می‌داد.

مخفی کردن 130 نمونه دوپینگ وزنه‌برداری در دوره ریاست تاماش آیان

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دوپینگ دوپینگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۷۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلاح ۲۰۰۰ ساله اوکراینی‌ها که روسیه را زمین‌گیر کرد (+عکس)

اکنون تهدید جدیدی برای روس‌ها وجود دارد؛ «چهار تیغ» که توسط پهپادهای اوکراینی در خط مقدم رها می‌شوند. در واقع اوکراینی‌ها به شکلی مبتکرانه از یک سلاح بسیار قدیمی استفاده می‌کنند تا وسایل نقلیه را از کار انداخته و سپس مورد اصابت بمب قرار دهند که در نهایت در زنجیره تامین روسیه اخلال ایجاد کنند.

به گزارش خبرآنلاین، پهپادهای کامیکازه (انتحاری) مرتباً خودروهای لجستیکی روسیه را که تدارکات را به نیروهای خط مقدم می‌بردند، مورد اصابت قرار می‌دهند. تنها راه برای رساندن مهمات، غذا و سایر مواد از منطقه خطر این است که آنها را در وانت‌های UAZ-452 Bukhanka بسته‌بندی و با حداکثر سرعت حرکت کنند. اما از این پس رانندگان باید حواسشان به آسمان و زمین باشد.

پهپادهای اوکراینی، سلاح‌های فلزی چهار پر را در جاده‌ها پراکنده می‌کنند، این سلاح‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که از هر طرف که بیفتند، یک پر آن همیشه به سمت بالا باشد.

نام کالتروپ (چهار تیغ) از لاتین به معنای «تله پاشنه» گرفته شده است؛ رومی‌ها آن را «murex ferreus» یا «آهن دندانه‌دار» نیز می‌نامیدند، اما قدمت آنها حتی به عقب‌تر هم می‌رسند چیزی حدود 313 قبل از میلاد، زمانی که ارتش اسکندر مقدونی از آنها علیه سواره نظام ایرانی استفاده کرد.

چهار تیغ‌های رومی دندانه‌دار بودند به طوری که در سم اسب فرو می‌رفت و به سختی جدا می‌شد. این اسلحه به اشکال مختلف در تمام دوران باستان و قرون وسطی و حتی در قرن هجدهم مورد استفاده قرار می‌گرفت.

در قرن بیستم چهار تیغ برای حمله به چرخ‌های لاستیکی وسایل نقلیه به میدان نبرد بازگشت. در طول جنگ جهانی دوم آمریکا چهار تیغ‌ها را به صورت انبوه تولید و بین مبارزان مقاومت در اروپا توزیع کرد. ساده‌تر و قابل اطمینان‌تر از مواد منفجره، آنها می‌توانستند در جاده‌ها پراکنده شوند تا وسایل نقلیه آلمانی را متوقف کنند، چه به عنوان آزار و چه به عنوان مقدمه‌ای برای کمین!

آلمانی‌ها که آنها را جوجه تیغی یا پا کلاغی می‌نامیدند نسخه‌ای را توسعه دادند که می‌توانست در قوطی‌ها از هوا پرتاب شود. یک قوطی می‌توانست هزاران چهار تیغ را پراکنده کند و اهدافش شامل فرودگاه‌ها و همچنین جاده‌ها می‌شد. جوجه تیغی‌های آلمانی از ورقه‌های فولادی نازک ساخته شده بودند و هر کدام حدود 60 گرم وزن داشتند.

چهارتیغ‌های عصر پهپاد

پهپادهایی که می‌توانند محموله‌ها را با دقت به هدف برسانند، یک بستر خوب برای استفاده از چهار تیغ‌ها هستند. برای مثال یک شرکت چینی در یک نمایشگاه نظامی در سال 2019 یک پهپاد از این نوع را به نمایش گذاشت. در حالی که اوکراینی‌ها در سال 2022 دست به تولید انبوه چهار تیغ زدند. استفاده از آنها چندان دیده نشده بودند تا اینکه اخیراً تصاویری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

یک وبلاگ نویس روسی شکایت نوشت:«دشمن مدام چیزهای ناپسند جدیدی ارائه می‌کند. آنها نه تنها مین‌ها را از هواپیماهای بدون سرنشین پرتاب می‌کنند، بلکه به معنای واقعی کلمه بخش‌های خطرناک جاده‌های خط مقدم را با میخ‌ها می پوشانند.»

اوکراینی‌ها از هواپیماهای بدون سرنشین برای پرتاب مین‌های ضد تانک نیز استفاده کرده‌اند، اما این پهپادها علاوه بر هزینه‌ای که دارند چندان قابل اعتماد نیستند چرا که خطا دارند. بنابراین چهار تیغ‌ها یک راه ساده و کم هزینه برای متوقف کردن یک کامیون است تا بتوان آن را با یک پهپاد به پایان رساند.

تاکتیک انداختن چهار تیغ از پهپادها بدون شک ،الهام بخش انواع تکنیک‌های جدید دیگر خواهد بود. پهپادها می‌توانند مین‌ها، حسگرهای زمینی و حتی ربات‌های کوچک را در زمین قرار دهند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تمام اروپا دنبال یک ستاره ۲۰ ساله آلمانی
  • کشف ۱۲۰۰۰ قوطی اکتان بنزین آلمانی در شهرری
  • تمام اروپا دنبال یک ستاره 20 ساله آلمانی
  • کارشناس آلمانی: اسرائیل در معرض شکست در جنگ غزه است
  • کارشناس آلمانی: ایران علاقه‌ای به تنش‌زایی در منطقه ندارد
  • ستاره لورکوزن: حالا کودکان آلمانی یک قهرمان خوب دارند!
  • (عکس) سلاح ۲۰۰۰ ساله اوکراینی‌ها که روسیه را زمین‌گیر کرد
  • واکنش زیبای مارک آندره تراشتگن مقابل کادیز / فیلم
  • سلاح ۲۰۰۰ ساله اوکراینی‌ها که روسیه را زمین‌گیر کرد (+عکس)
  • متس هوملس و 500 بازی با پیراهن دورتموند؛ گل ها و مهارت های برتر مدافع آلمانی با لباس زنبورها / فیلم