Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری فارس، احمد صدری، دبیر سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران گفت: منصوره ثابت زاده، هوشنگ جاوید، محمدعلی مرآتی، دامون شش بلوکی و فواد توحیدی اعضای شورای علمی این دوره جشنواره هستند.

 

صدری در ادامه گفت: در چند دوره اخیر جشنواره سعی شد که ضمن توجه به جایگاه حرفه ای و هنری گروهها، زمینه حضور گروههای متعدد و جدید در هر دوره فراهم شود و تنوع گروهها از مناطق کشور نیز مورد توجه قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین این رویکرد درباره تم جشنواره نیز در این چند دوره مدنظر بوده است و هر دوره یک تم که با موسیقی نواحی پیوند دارد در نظر گرفته شده است تا ضمن تمرکز بر آن تم، فرصتی برای حضور گروههای متناسب با تم در هر دوره فراهم شود.

دبیر سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران افزود: در زمینه استفاده از نظرات پژوهشگران موسیقی نواحی نیز در چهار دوره اخیر سعی شده است زمینه حضور پژوهشگران مختف و نگاههای متفاوت فراهم شود و در هر دوره شورای علمی جشنواره تغییراتی داشته است تا تنوع در شورای علمی و حضور و نظرات پژوهشگران نیز محقق شود. بنابراین شورای علمی هر دوره جشنواره که از پژوهشگران شاخص موسیقی نواحی هستند، با حضور و نظرات خود در کیفیت جشنواره نقش موثری داشته اند و برای تنوع نظرات شورای علمی در هر دوره و متناسب با تم، شورا تعیین شده است. اعضای شورا در این دوره نیز از پژوهشگران نسل های مختلف موسیقی نواحی هستند که در فضای دانشگاهی و یا پژوهش های میدانی فعالیت دارند.

هوشنگ جاوید متولد ۱۳۳۸ تهران، پژوهشگر موسیقی نواحی و آیینی ایران است. جاوید از شاگردان سید ابوالقاسم انجوی شیرازی بنیانگذار مکتب مرکز فرهنگ مردم ایران در صدا و سیما بود و از پژوهشگران موسیقی نواحی ایران است که پژوهش های متعددی در موسیقی نواحی داشته و جشنواره های مختلف موسیقی نواحی و آیینی را بنیان گذاشته است.

منصوره ثابت زاده: پژوهشگر ادبیات فارسی و موسیقی و دارای دکترای رشته زبان وادبیات فارسی از دانشگاه آزاد اسلامی است. از سال ۱۳۵۸ تحقیق در مبانی حرکتی اقوام ایرانی را آغاز کرد و به آموختن موسیقی سنتی ایرانی پرداخت و تئوری موسیقی غربی و آواز کلاسیک را نیز فراگرفت. ثابت‌زاده پژوهش هایی در موسیقی نواحی ایران انجام داده و به پژوهش و تدوین نخستین فرهنگنامه موسیقی‌های جشنی اقوام ایرانی نیز پرداخته است.

محمد علی مراتی: نوازنده کمانچه و آهنگساز متولد ۱۳۵۱ کرمانشاه دارای کارشناسی ارشد موزیکولوژی از دانشگاه مارسی فرانسه و دکترای اتنوموزیکولوژی از دانشگاه پاریس است که برای پایان نامه دکترای خود درباره فرم های فوندامونتال در موسیقی کردی پژوهش کرد. مرآتی نوازنده تخصصی ساز کمانچه است و به نواختن سازهای تنبور، سه تار و دف نیز آشنایی دارد. مرآتی تاکنون کنسرت های پژوهشی متعددی برگزار کرده و مقالاتی را در کنفرانس های پژوهشی و علمی موسیقی ارائه کرده است.

****************************************

 

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می کند

ساخت و رونمایی یادمان سرو قامتان  هشت سال دفاع مقدس در برنامه «چهل سرو»

 

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران همزمان با چهلمین سالگرد دفاع مقدس طراحی، تولید و رونمایی یادمان سروقامتان  هشت سال مقاومت و ایستادگی در عرصه دفاع مقدس را در دستور کار دارد.

به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای ارسباران دبیرخانه «چهل سرو» ، در ادبیات  و متون ایران زمین  سرو نماد مقاومت و ایستادگی است؛از این رو نماد سرو و همچنین استفاده از فولاد به مثابه سختی و استقامت برای ساخت این یادمان انتخاب شده است. این سازه ها پس از تولید برای اجرای طرح های مربوط به دفاع مقدس توسط هنرمندان نقاش در ایوان انتظار میدان ولی عصر(عج) مستقر و برای نصب و رونمایی به مناطق مورد نظر در شهر تهران منتقل خواهد شد. 

علاقه مندان با رعایت پروتکل های بهداشتی برای بازدید از مراحل آفرینش این آثار هنری از ساعت ۱۴ روز ۸ مهر ماه به مدت ۳ روز در ایوان انتظار میدان ولیعصر(عج) حضور یابند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: موسیقی جشنواره ایران پژوهش نواحی هوشنگ جاوید شورا علمی احمد صدری دبیر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران چهل سرو دفاع مقدس رونمایی موسیقی نواحی ایران شورای علمی دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۸۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از یادمان «نشان فداکاری مقام معظم رهبری به شهدای دانشگاه افسری امام علی (ع)»

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، یادمان «نشان فداکاری اهدایی مقام معظم رهبری(مدظله) به دانشگاه امام علی علیه السلام» که حاصل همکاری چند نهاد فرهنگی با مسئولان دانشگاه افسری امام علی علیه السلام در طول یک‌سال است، به پاس زنده نگهداشتن مقام شامخ شهدا، در ایستگاه مترو امام علی علیه السلام که همجوار با دانشگاه افسری امام علی علیه السلام است طراحی و تولید شده است.

نشان فداکاری اهدایی مقام معظم رهبری به پاس رشادت‌های شهدا و نقش بی بدیل ۱۱۸۴ شهید دانش‌آموخته دانشگاه افسری امام علی (ع) در دوران انقلاب، دفاع مقدس و صیانت از مرزهای اعتقادی و حریم اهل بیت(ع) به این دانشگاه است.

اجرای ویژه «یگان موزیک دانشگاه»، «پخش نماهنگ از اقدامات و مراحل اجرای یادمان، سخنرانی فرمانده دانشگاه از جمله بخش‌های دیگر این برنامه است.

آیین رونمایی از یادمان «نشان فداکاری اهدایی مقام معظم رهبری به شهدای دانشگاه افسری امام علی (ع)»، با حضور مسئولان لشکری و کشوری و جمعی از مدیران فرهنگی و هنرمندان و به همت و طراحی مدیریت فرهنگی هنری مترو و با مشارکت دانشگاه افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران و شرکت بهره برداری مترو روز سه‌شنبه ساعت ۱۰ صبح برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رونمایی از نشان فداکاری رهبری به شهدای دانشگاه امام علی (ع)
  • رونمایی از نشان فداکاری رهبری به شهدای دانشگاه امام علی(ع)
  • رونمایی از یادمان «نشان فداکاری مقام معظم رهبری به شهدای دانشگاه افسری امام علی (ع)»
  • نشست داوری نهایی سیزدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی تیتر برگزار شد
  • چهره هنر انقلاب اسلامی آذربایجان غربی در سال ۱۴۰۳ معرفی شد
  • رونمایی از کتاب هم نفس در ایذه
  • ۵ نکته از کن ۲۰۲۴؛ سهم اندک هالیوود تا تمرکز بر حضور سلبریتی‌ها
  • «ببعی» با یک انیمیشن تلویزیونی دیگر راهی هند شد
  • چشم هند به «ببعی» روشن می‌شود
  • آغاز ثبت نام در پنجمین دوره جشنواره علمی-پژوهشی پژوهش سرا‌های دانش آموزی