Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان فرماندار کاشان گفت: با شناسایی و تعیین وضعیت حدود پلاک های ثبتی در محدوده محوطه باستانی سیلک حدود ۲۵ هکتار اراضی عرصه سیلک که در مالکیت دولت است شناسایی می شود.

علی اکبر مرتضایی، امروز (سه شنبه_۸ مهرماه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به مالکیت اداره میراث فرهنگی و اداره راه و شهرسازی در بخشی از زمینهای عرصه سیلک، پیگیری عملیات نقشه برداری طبق حدود شناسایی پلاکهای ثبتی انجام شده و همزمان با روند قانونی صدور سند، پیگیری های قضایی برای رفع تصرف و خلع ید از متصرفان انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر حفظ حقوق زارعان و کشاورزان، تصریح کرد: با توجه به اینکه بیشتر محدوده عرصه سیلک، در دست متصرفان است، در صورت اثبات تصرف قانونی، حق ریشه طبق نظر هیات کارشناسی دادگستری پرداخت می شود و در صورت توافق نکردن طبق قانون تملک اراضی و املاک واقع در طرح های دولتی اقدام خواهد شد.

فرماندار شهرستان با اشاره به خارج شدن محوطه سیلک از محدوده شهری افزود: با تلاش شهرداری کاشان در دوره های گذشته برخی اراضی با توافق، به شهرداری واگذار شده که بخشی از آن به میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انتقال یافته است.

مرتضایی گفت: بر اساس مصوبه هیأت امناء آزادسازی سیلک و دستور استاندار اصفهان مبنی بر تأمین جایگزین پلاکهای شرکت تعاونی مسکن کارکنان اداره دارایی که در حریم سیلک قرار گرفته، بخشی از زمینهای تفکیکی دولت در محدوده شهری با کاربری مسکونی به مالکان واگذار می شود.

وی افزود: با هدف ساماندهی حریم محوطه باستانی سیلک، هیأت امناء صندوق هدایت منابع آزاد سازی عرصه و حریم سیلک به ریاست فرماندار و حضور دستگاههای مربوط تشکیل شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها سيلك

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۸۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارآتش سوزی عرصه های منابع طبیعی در راین کرمان

 

   به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان به نقل از منابع طبیعی و آبخیزداری  راین این حریق در حدود ۱ هکتاراز عرصه های طبیعی روستای  خیچ و قصرمیان رخ داد که توسط نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی،  در کمترین زمان ممکن اطفا شد.

علت آتش سوزی در دست بررسی است.

مردم طبیعت‌ دوست می‌توانند با "شماره ۱۵۰۴ ڪد امداد جنگل و مرتع اداره‌ڪل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ڪرمان" گزارش‌ها و اخبار خود را در زمینه آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی، حفر چاه غیر مجاز در اراضی ملی و ... اطلاع‌رسانی ڪنند تا از ورود خسارتهای جبران‌ناپذیر به عرصه‌های مرتعی و جنگلی جلوگیری شود.

دیگر خبرها

  • رفع تصرف فوری اراضی ملی خمینی‌شهر
  • الحاق دو هکتار زمین به محدوده شهر کامو و چوگان
  • رفع تصرف ۲۰۰ میلیاردی اراضی ملی خمینی‌شهر
  • استقبال ازجشنواره نوروزی در حاشیه تپه باستانی کُنارصندل جیرفت
  • سنددارشدن ۹۹ درصد عرصه‌های ملی و منابع طبیعی خراسان شمالی
  • جزییات جدید از قطع درختان جنگل‌های هیرکانی از زبان یک حقوقدان: تخلف شرکت برق مازندران در ماجرای قطع درختان الیمالات/ حداقل جرم اداره‌کل منابع طبیعی، کوتاهی در انجام وظایف است
  • مهارآتش سوزی عرصه های منابع طبیعی در راین کرمان
  • آتش سوزی در بیش از یک هکتار از عرصه های منابع طبیعی راین
  • ۲۹ هکتار از حریم رودخانه‌های خراسان شمالی رفع تصرف شد
  • بیش از ۲۹ هکتار زمین در حریم رودخانه‌های خراسان شمالی رفع تصرف شد