Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، معصومه ابتکار روز سه شنبه در وبینار بیان تجارب زیسته زنان از تاریخ شفاهی، ادبیات، عکاسی و سینمای دفاع مقدس که به مناسبت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس در دفتر معاونت برگزار شد، افزود: شکل گیری این تمدن ریشه در از خودگذشتگی ها و مقاومت ها در آن دوران دارد که طی این چهل سال ادامه دار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر اینکه دفاع مقدس پایه های تمدنی را بنا کرد که رهبر معظم انقلاب آن را عامل ایجاد ایران قدرتمند عنوان کردند، ادامه داد: مسئولیت ما این است که تا عمق این دفاع را در هنر سینما، عکاسی، نویسندگی و فیلمنامه نویسی به تصویر بکشانیم. 
ابتکار با بیان اینکه خوشبختانه تلاش های بسیاری شده و در این میان آثار زنان هم چشمگیر بوده، خاطرنشان کرد: معاونت رییس جمهوری در امور زنان و خانواده در طول سه سال دوره دوم دولت تدبیر و امید تلاش کرده با اجرای «طرح سپاس» با خانواده های گرانقدر شهدا دیدار و تماس داشته باشد، خانواده هایی که عنوان می‌کردند نخستین بار است که مسئولی در خانه ما را می زند.

ضرورت پرداختن به تجربه زیسته جنگ برای مقابله با تحریفات
ابتکار افزود: یکی از ابعاد مهم کار معاونت بحث و گفت وگوی بین نسلی است که در این سه سال موضوع تجربه زیسته زنان ایثارگر را به شدت دنبال کردیم.
وی با تاکید بر ضرورت پرداختن به تجربه زیسته جنگ برای مقابله با تحریف تاریخ جنگ تصریح کرد: حفظ تاریخ یکی از سخت ترین کارها در این روزهایی است که دشمنان تلاش می کنند روح و جان این تاریخ را بگیرند.
ابتکار تاکید کرد: روایت تجربه زیسته تا حدی در سینما و هنر منتقل شده اما باید بیشتر کار شود و اینجا سهم زنان در طرح موضوع و روایت‌های بسیار زیاد است.  
معاون رییس جمهوری بر ضرورت انتقال مسایل به نسل جوان با زبان آنان تاکید و خاطرنشان کرد: رسانه ها در این زمینه کار می‌کنند تا نسل آینده با ارزش های انقلاب و قدم صدق آشنا شوند، اما کافی نیست.
وی ادامه داد: ادبیات نسل امروز با نسل جنگ متفاوت است و باید این پیوند به درستی برقرار شود و از زاویه دید آنان به ماجرا نگاه کرد.
در وبینار «بیان تجارب زیسته زنان از تاریخ شفاهی، ادبیات، عکاسی و سینمای دفاع مقدس» که به مناسبت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس در دفتر معاونت برگزار شد، حکمت بروجردی پژوهشگر، شهدخت پورابراهیم محقق، حبیب احمدزاده نویسنده و مستندساز و سعید صادقی به عنوان عکاس دفاع مقدس حضور داشتند.

برچسب‌ها جنگ تحمیلی دفاع مقدس معصومه ابتکار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جنگ تحمیلی دفاع مقدس معصومه ابتکار جنگ تحمیلی دفاع مقدس معصومه ابتکار اخبار کنکور تجربه زیسته دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۸۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید زاهدی از عناصر تأثیرگذار در دفاع مقدس و بعد از آن بود

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، سردار رونده در یادواره شهدای جبهه مقاومت در حسینیه عاشقان ثارالله بندرعباس، اظهار کرد: بیان کرد: رمز و راز موفقیت‌ها و سربلندی‌های سردار زاهدی در عملیات و کارهای نظامی این بود که خود را خادم مردم می‌دانست و با فداکاری برای مردم و امنیت کشور از جان خود مایه  گذاشت و به آرزوی خود که همان شهادت است دست‌یافت.
وی افزود: این سردار شهید با رفتار و اخلاق ویژه خود توانسته بود در قلب فرماندهان و حتی در دوره فرماندهی قدس در لبنان توجه سید حسن نصرالله را به خود جلب کند.
این یادگار دفاع مقدس بیان کرد: رمز و راز موفقیت‌ها و سربلندی‌های این سردار در عملیات و کارهای نظامی، این بود که خود را خادم مردم می‌دانست و با فداکاری برای مردم و امنیت کشور از جان خود مایه گذاشت و به آرزوی خود که همان شهادت است دست‌یافت.
سردار رونده گفت: بعد از هشت سال دفاع مقدس در جایگاه‌های مختلفی قرار گرفت و خدمات بسیار را از خود به یادگار گذاشت؛ اما نگرانی داشت که توفیق شهادت نداشته باشد.
وی با بیان اینکه دشمن در چندین بار به دنبال شهادت این سردار بود و با تجهیزات الکترونیکی که در دسترس داشت اقدام کرد که نتوانستند او را به شهادت برسانند؛ اما هنگامی که خدا اراده کند شهادت نصیب خواهد شد.
سخنران یادواره شهدای جبهه مقاومت در بخش دیگر سخنرانی خود به عملیات طوفان الاقصی اشاره کرد و گفت: این عملیات آبروی مقاومت بود که با همت و تلاش و پشتکار و برنامه‌ریزی‌های خود فلسطینی ها رقم خورد و کسی باور نمی‌کرد که این ضربه جبران‌ناپذیری را برای رژیم صهیونیستی ایجاد کند.
این مشاور نظامی ادامه داد: هدف ایران از عملیات وعده صادق جنگ تمام‌عیار نبود بلکه خواست تا به‌طرف مقابل خود را نشان بدهد که قدرت توازن را دارد و اگر بخواهد بزند، زده خواهد شد و این عملیات خیلی از خودی‌ها در منطقه و بین‌الملل به قدرت موشکی ایران اذعان داشتند؛ ولی آن را در کمیت محدود کرده و در تنبیه فکر شلیک این قدر موشک از خاک ایران را نداشتند.
سردار رونده به دستاوردهای جمهوری اسلامی و توانایی مناسب جمهوری اسلامی و مقاومت در این عملیات اشاره کرد و گفت: اولین دستاورد این عملیات دنیا با گوشه‌ای از توانایی انقلاب اسلامی آشنا شد و ما از مرز بازدارندگی گذشته و به مرحله توازن رسیده‌ایم، و این قاعده عقلانیت در دهه‌ها میان ایران و آمریکا جواب داده و عامل درگیری مستقیم نبوده است.
وی اظهار کرد: بسیجیان پیشانی مقاومت هستند و از کمک‌های ارتش جمهوری اسلامی در طول این عملیات استفاده شده است و توانمندی‌های این عزیزان همیشه باعث پویایی و سرزندگی نیروهای مسلح بوده و هست.   انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مقاومت، ایران را به ملت تعیین‌کننده برای بشریت تبدیل کرده است
  • همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس برگزار می‌شود
  • مشارکت باانگیزه کارگران، دفاع مقدس از عزت ملی
  • اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است
  • قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است
  • طلاب نسبت به تبیین تاریخ دفاع مقدس اهتمام داشته باشند
  • لزوم نگاه منصفانه به شکست‌ها و پیروزی‌ها در جنگ
  • تجلیل از پیشکسوتان ارتش نوعی «جهاد تبیین» برای نسل امروز
  • شهید زاهدی از عناصر تأثیرگذار در دفاع مقدس و بعد از آن بود
  • رکن اصلی سبک زندگی ایرانی-اسلامی، معماری تمدن‌پایه است