Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-19@06:45:22 GMT

جزئیات اخذ مالیات از خانه‌های خالی

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۶۸۴۰۴

جزئیات اخذ مالیات از خانه‌های خالی

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، سید احسان خاندوزی در یک برنامه تلویزیونی به موضوع چگونگی اخذ مالیات از خانه‌های خالی اشاره کرده و گفت: با فرض این که اواسط مهرماه طرح مجلس از سوی شورای نگهبان تایید شود، قانون سه ماه مهلت برای تدوین جزئیات ثبت نام مردم در سامانه ملی املاک و اسکان به اضافه تکمیل سامانه و اینکه اختلالی ایجاد نکند در نظر گرفته است که تا اواسط دی ماه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه ۲ ماه مهلت برای خود اظهاری مردم پیش بینی شده است، تصریح کرد: طبق قانون مصوب مجلس مالیات به خانه خالی شهرهای بالای صدها هزار نفر محدود می‌شود اما به جهت اینکه املاک و اسکان باید در همه کشور شناسایی شود که چه کسانی مالک هستند، ورود اطلاعات از نیمه دی‌ماه تا آخر اسفند به طول می‌انجامد.

وی ادامه داد: همه ساکنان شهرها و مردم روستاها از مالک و مستاجر و غیر آن باید کد پستی مکان و کد ملی سرپرست و افراد ذیل خانوار را تعریف کنند و بگویند سکونتگاه اصلی و فرعی کدام است.

به گفته این نماینده مجلس، از منظر قانون غیر از سکونتگاه اصلی و فرعی در شهر دوم، اگر مکان دیگری به یک خانوار منتسب بود باید با ارائه اسناد مثبته ارائه دهد در غیر این صورت خانه خالی تلقی می شود. مثلا اگر خانواده‌ای دانشجویی دارد می تواند مدارک دانشگاه ارائه دهد.

خاندوزی در مورد ضمانت اجرایی این قانون گفت: اگر خانواده‌ای در مهلت ۲ ماهه سکونتگاه خود در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر را اعلام نکند این خانه خالی تلقی می شود. بعد از دو یا چند سال که خرید و فروش خواهد شد مالیات تمام این سال‌ها اخذ می شود.

وی افزود: همچنین در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر و روستاها اگر اعلام نشود معادل ۲۰ درصد یا یک پنجم جریمه ساکنان شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جریمه در نظر گرفته شد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: ضمانت اجرای مهم‌تر این است که از اوایل سال ۱۴۰۰ تمام خدمات اجتماعی مکان محور بوده و صرفاً به کدپستی اعلامی ارائه خواهد شد. مثلا اگر یک روستایی هستید نمی توانید کد پستی شهر را ارائه دهید چون بیمه روستایی و خدمات دیگر و مزایا متوقف خواهد شد.

پربیننده ترین افزایش ۹۱درصدی قیمت مسکن در تهران/ خانه متری ۲۴میلیون تومان شد پیامد موج جدید ساختمان‌سازی در شهرهای جدید قیمت آپارتمان در منطقه۲۲ تهران حق کمیسیون مشاوران املاک تهران کاهش یافت اثر کاهش هیجان بورس بر نبض قیمت مسکن

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مالیات مسکن بازار مسکن مالیات بر خانه خالی سامانه ملی املاک و مسکن مالیات خانه خالی مالیات بر خانه قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۸۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید از ظرفیت «بخش خصوصی» برای تحقق شعار سال بهره گرفت

«بهروز محبی نجم‌آبادی» نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره اقدامات مهمی که باید برای تحقق شعار سال یعنی «جهش تولید با مشارکت مردم» انجام شود، اظهار کرد: توجه به تولید، کلید حل مشکلات اقتصادی کشور است.

وی بیان کرد: تاکید مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر بر تولید به واسطه تعمیق ایشان در امور اقتصادی کشور و دقت کارشناسان و خبرگانی است که معتقدند راه خروج از مشکلات اقتصادی کشور، جهش تولید است. باید از ظرفیت بخش خصوصی برای تحقق شعار سال به خوبی بهره گرفت.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی متذکر شد: مجلس یازدهم کارهای بزرگی برای رونق تولید انجام داد که باید در مجلس آینده اجرای این قوانین به خوبی مورد توجه قرار گیرد. برای مثال، مجلس یازدهم «قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار» را به تصویب رساند که باید بر اجرای دقیق آن نظارت شود، چرا که اجرای دقیق این قانون تأثیر زیادی بر بهبود وضعیت اقتصادی کشور دارد.

محبی نجم آبادی ادامه داد: «طرح مالیات بر عایدی سرمایه» نیز یکی از موضوعات مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد. این طرح الان برای رفع ایرادات در حال رفت و آمد بین مجلس و شورای نگهبان است و اگر در این مجلس تبدیل به قانون نشود، حتماً در مجلس بعدی فرایند تصویب و تأیید نهایی آن را دنبال خواهیم کرد.

وی ادامه داد: اهمیت اخذ مالیات بر عایدی سرمایه از این حیث است که ما باید واسطه‌گری و سوداگری‌ها را تا حد امکان از بین ببریم تا نقدینگی انباشته‌ای که در کشور وجود دارد، به سمت تولید حرکت کند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در سال گذشته نرخ مالیات واحدها و شرکت‌های تولیدی از ۲۵ درصد به ۱۸ درصد کاهش یافت که کاهش ۷ درصدی مالیات بخش تولید تأثیری زیادی بر افزایش تولید داشت و باید این روند ادامه پیدا کند. اگر واردات و صادرات در کشور حساب شده و با توجه به تولید داخلی باشد، قطعاً اتفاقات خوبی در بخش اقتصادی کشور خواهد افتاد.

کد خبر 6080795 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • باید از ظرفیت «بخش خصوصی» برای تحقق شعار سال بهره گرفت
  • ۵۰ میلیارد تومان تنها جریمه خانه‌های لوکس و خالی طی ۱۱ ماه گذشته 
  • کم اطلاعی ناشران و ممیزان مهمترین دلایل عدم معافیت مالیاتی است
  • طرح ممنوعیت تجارت با رژیم صهیونیستی در مجلس ترکیه
  • ۲ خانه بهداشت روستایی در گرمسار افتتاح شد
  • بازگشت به خانه در لنز دوربین عکاسان
  • دبیرخانه شهرهای زیارتی ایران با محوریت مشهد مقدس ایجاد شد
  • مجلس هیچ مصوبه ای برای اخذ مالیات از مهریه نداشته است
  • کاهش مالیات در کنار مشوق های مالیاتی باعث رقابت‌پذیری تولید و افزایش سرمایه گذاری خواهد شد
  • مالیات بر عایدی سرمایه ۱۲ سال در انتظار تصویب