Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان غذا و داروی آمریکا انجام نوعی آزمایش خون برای شناسایی ده‌ها نوع از جهش ژنتیکی انواع سرطان‌ها و همچنین نمونه ‌برداری خونی برای بررسی بیش از ۳۰۰ ژن مرتبط با بیماری سرطان را تائید کرده است.

به گزارش ایسنا، این نهاد همچنین اجازه انجام نوعی آزمایش دیگر را که به پزشکان در تشخیص نوعی سرطان ریه و تجویز داروی «اوسیمرتینیب» (osimertinib) کمک می‌کند، صادر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تائید استفاده از این آزمایش‌ها در حالی صورت گرفت که تحقیقات دانشمندان برای استفاده از آزمایش خون و نمونه‌ برداری خونی در راستای بهبود تشخیص نوع سرطان بیماران و تصمیم‌گیری بهتر برای درمان آنها طی سال‌های اخیر در جریان بود.

آزمایش‌های جدید به پزشکان امکان می‌دهد که با استفاده از نمونه‌برداری خونی، از نمونه ‌برداری از توده‌های سرطانی که اغلب دشواری‌های خاص خود را دارد، اجتناب کنند. پزشکان با کمک این آزمایش‌های جدید که از آنها به عنوان «نمونه برداری های مایع» (liquid biopsies) یاد شده است، می‌توانند ژن‌هایی را که از توده‌های سرطانی به داخل خون بیماران راه یافته است، شناسایی کنند.

این روش به ویژه در مواردی که توده‌های سرطانی در داخل یکی از اندام‌ها شکل گرفته است، کاربرد خواهد شد. پزشکان با کمک این نوع نمونه برداری‌ها خواهند توانست از نمونه برداری بافتی که هم اکنون صورت می گیرد خودداری کنند. دسترسی به توده های سرطانی برای نمونه برداری بافتی در برخی موارد می تواند دشوار باشد.

به گزارش یورونیوز، دانشمندان آمریکایی همچنین تاکید می‌کنند که هدف آزمایش‌های جدید تنها تشخیص بهترین نوع درمان و دارو برای بیمار نیست بلکه آنها امیدوارند که با کمک این آزمایش‌ها شمار بیمارانی که ابتلایشان به سرطان در مراحل اولیه بیماری مشخص می‌شود افزایش یابد. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سرطان آزمايش خون سازمان غذا و داروی آمریکا توده های سرطانی نمونه برداری آزمایش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۸۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاوروف شرط بازگشت به معاهده منع جامع آزمایش هسته‌ای را گفت

به گزارش خبرآنلاین رئیس مجلس سفلی پارلمان روسیه (دوما) سال گذشته از تصمیم کشورش برای لغو معاهده ممنوعیت جامع آزمایش هسته‌ای به دلیل نگرش غیرمسئولانه آمریکا در قبال امنیت جهانی، خبر داد.

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه خطاب به حاضران در کنفرانس مربوط عدم اشاعه تسلیحات هسته‌ای بیان کرد: «خروج روسیه از تصویب این معاهده، پاسخی منطقی به اقدامات مخرب ایالات متحده و سایر کشورهای غربی بود.»

به نقل از ایسنا وی افزود: «ما آماده‌ایم تا به موضوعات مربوط به تصویب معاهده منع جامع آزمایش‌های هسته‌ای بازگردیم البته به محض آنکه ایالات متحده اقدام مشابهی را انجام دهد.»

طبق اعلام سازمان ملل متحد، در مدت پنج دهه از سال ۱۹۴۵ تا زمان ارائه معاهده ممنوعیت جامع آزمایش‌های هسته‌ای در سال ۱۹۹۶، بیش از ۲۰۰۰ آزمایش هسته‌ای اتفاق افتاد که ۱۰۳۲ مورد آن توسط ایالات متحده آمریکا و ۷۱۵ مورد آن توسط شوروی انجام شد.

روسیه بعد از لغو این معاهده در وضعیتی مشابه با آمریکا همچنان به‌عنوان یکی از امضاکنندگان آن باقی مانده و به همکاری با سازمان مربوط به معاهده ممنوعیت آزمایش‌های هسته‌ای و نظام رصد جهانی که به جهان از بابت هرگونه آزمایش هسته‌ای هشدار می‌دهد، ادامه می‌دهد. روسیه از بعد از سقوط شوروی هرگز آزمایش هسته‌ای انجام نداد.

۳۱۱۳۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898254

دیگر خبرها

  • انجام بیش از ۳۰۰ آزمایش کلرسنجی از شبکه‌های توزیع آب
  • از کجا بفهمیم سرطان معده داریم یا نه؟
  • از کجا بفهمیم سرطان معده داریم؟ + راهنمای کامل
  • افزایش ابتلا به سرطان در افراد کمتر از پنجاه سال
  • کم‌تحرکی عامل بسیاری از بیماری‌ها
  • این آزمایش سرطان پروستات را بدون نمونه‌برداری تشخیص می‌دهد
  • مهمترین عامل مرگ و میر افراد بالای ۵۰ سال
  • اعلام شرط روسیه برای بازگشت به معاهده منع جامع آزمایش هسته‌ای
  • لاوروف شرط بازگشت به معاهده منع جامع آزمایش هسته‌ای را گفت
  • شرط روسیه برای بازگشت به معاهده منع جامع آزمایش هسته‌ای