Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی گفت: بوئینگ ۷۳۷ آسمان مسیر مشهد به چابهار به شماره پرواز ۳۹۲۹ امروز دچار نقص فنی در موتور شماره یک شد و خلبان ساعت ۱۱:۲۸ به سلامت در فرودگاه زاهدان به‌صورت اضطراری فرود آمد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، امروز هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی آسمان در مسیر مشهد به چابهار، در فاصله ۱۰۰ مایلی زاهدان، به دلیل بروز نقص فنی در فرودگاه زاهدان زمین نشست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این‌باره مدیرکل بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشوری به فارس گفت: پرواز شماره ۳۹۲۹ شرکت هواپیمایی آسمان با هواپیمای بویینگ ۷۳۷ ثبت در مسیر مشهد به چابهار با ۸۷ مسافر و‌۱۰ خدمه پروازی دچار نقص فنی در یک سیستم نشان دهنده موتور شماره یک شد و خلبان طبق دستورالعمل‌های پروازی، موتور مربوطه را خاموش کرد.

حسن رضایی‌فر افزود: این هواپیما در ساعت ۱۱:۲۸ به سلامت در فرودگاه بین المللی شهدای زاهدان به‌صورت اضطراری فرود آمد.

به گفته مدیرکل بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت هواپیمایی آسمان با اعزام هواپیمای جایگزین از مشهد، مسافران را به مقصد انتقال داد.

وی اظهار داشت: پرسنل فنی شرکت به همراه خلبانان جدید جهت انجام تعمیرات و بازگرداندن هواپیما به زاهدان اعزام شدند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سانحه هوایی هواپیمای بوئینگ شرکت هواپیمایی آسمان نقص فنی نقص فنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۸۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واسطه‌های فروش بلیت هواپیما در شرکت هواپیمایی ایران حذف شده‌اند

حسام قربانعلی سخنگوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه  در سفر‌های نورزی امسال ما شاهد جا به جایی ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار مسافر بوده ایم که این خود یک دستاورد برای صنعت هوایی کشور به شمار می‌رود گفت: این میزان جابه جایی‌ها یک دستاورد برای صنعت هوایی کشور به شمار می‌رود چراکه این عدد دو برابر میزان سفر‌های ریلی در کشور است.

وی افزود: طبق بررسی‌های صورت گرفته با توجه به مطلوب و کم بودن تایم سفر میزان استفاده اقشار متوسط و ضعیف جامعه از بخش هوایی افزایش یافته است.

او  اظهار کرد: بخشی از کمبود بلیت هواپیما به دلیل افزایش تقاضا است و با توجه به شرایط مطلوبی که در این زمینه وجود دارد و به طور معمول گزینه متعالی برای سفر مردم محسوب شده است.

او بیان کرد:  هیچ گونه فروش واسطه‌ای  برای فروش بلیت پرواز‌ها نداریم و فروش بلیت تنها از طریق وب سایت و سایر آژانس‌های مسافرتی تحت پوشش شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود.

قربانعلی بیان کرد: در بازه زمانی یک ماه گذشته هزار و ۱۰۱ پرواز انجام شده و ۱۵۰ پرواز فوق العاده در این بخش صورت گرفته  است.

او بیان کرد: هیچ فروش چارتری انجام نمی‌شود  چراکه فروش چارتری به مردم آسیب وارد می‌کند و در حال حاضر ۳۵ درصد از پرواز‌های شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به نقاط دور افتاده از جمله سقز، پارس آباد و مغان انجام شده است.

وی همچنین به  عملیات اعزام زائران حج عمره  اشاره کرد و گفت: این عملیات حج پس از ۹ سال انتظار، با انجام  پرواز شماره  ۱۵۰۸ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در ساعت ۷ بامداد سوم اردیبهشت از فرودگاه حضرت امام (ره) رسما آغاز شد.

قربانعلی افزود: در عملیات اعزام عمره گزاران استان تهران، با توجه به تعداد زائران این استان  روزانه تعداد ۲۵۵ زائر (۳ کاروان) در قالب یک پرواز "هما " رهسپار فرودگاه مدینه منوره می‌شوند.

وی با بیان اینکه  برای اعزام عمره گزاران روزانه ۲ پرواز برنامه ریزی شده است که امروز علاوه بر تهران از فرودگاه مشهد مقدس نیز زائران به مدینه اعزام خواهند شد گفت: پرواز‌های حج عمره استان تهران به مدت ۱۱ روز ادامه دارد و از سایر ایستگاه‌های پروازی  در این عملیات صرفا یک پرواز برای انتقال زائران حج عمره انجام می‌شود.

او اظهار کرد: هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در این عملیات ۴۴  پرواز رفت و برگشت در مدت  ۲۱ روز  انجام خواهد داد و در مجموع عمره گزاران با ۶۶ کاروان به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • لحظه ترسناک کنده شدن چرخ هواپیمای مسافربری هنگام برخاستن از روی باند فرودگاه (فیلم)
  • جزئیات اعزام زائران عمره از فرودگاه زاهدان
  • قیمت جت شخصی چند؟
  • واسطه‌های فروش بلیت هواپیما در شرکت هواپیمایی ایران حذف شده‌اند
  • قیمت هواپیما‌های شخصی در ایران چقدر است؟
  • قیمت هواپیما‌های شخصی در ایران چقدر است ؟
  • ۲۲۰ فروند هواپیمای تفریحی-آموزشی داریم
  • حمایت وزارت صمت از تولیدکنندگان هواپیما‌های تفریحی آموزشی
  • آسمان در اختیار متمولین؛ از بلیت هواپیمای نجومی تا خرید جت شخصی
  • سفر به ایران قدیم؛ اولین هواپیمای ایران و سفر استانی احمدشاه (+عکس)