Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان-هافبک پیشین سرخابی‌های پایتخت گفت: بشار رسن بازیکن فوق‌العاده‌ای است و می‌تواند در اروپا بازی کند.

هوار ملامحمد در گفت‌وگو با میزان، در ارتباط با عملکرد تیم فوتبال پرسپولیس، در لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: هواداران پرسپولیس احترام زیادی برای بازیکنان قائل هستند و و زمانی هم که من در این تیم بازی می‌کردم، به من احترام زیادی می‌گذاشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بشار رسن محبوب است و بازیکن فوق‌العاده‌ای است که می‌تواند در اروپا بازی کند. عیسی آل‌کثیر هم روی زمین و هم روی هوا عملکرد خوبی دارد و من را یاد هالک، بازیکن سابق برزیل می‌اندازد.

هافبک عراقی پیشین سرخابی‌های پایتخت پیرامون شکست تیم فوتبال الشرطه عراق مقابل استقلال، خاطرنشان کرد: الشرطه تیم جوان و هماهنگی بود و حیف شد که حذف شد، چون می‌توانست تا مراحل بالاتر هم برود. الشرطه با بدشانسی به استقلال باخت و باید این تیم را شکست می‌داد.

بیشتر بخوانید: مربی پاختاکور: اثری از نفرات صعود کرده به فینال آسیا در تیم فعلی پرسپولیس نیست

انتهای پیام/

برچسب ها: هوار ملامحمد پرسپولیس

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پرسپولیس پرسپولیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۸۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهدوی‌کیا: چیزی که استقلال به آن می‌نازید خراب شد

به گزارش ورزش سه هادی مهدوی کیا مدافع – هافبک راست سابق پرسپولیس می گوید با توجه به بازی‌های هفته اخیر لیگ برتر احتمال اینکه استقلال در دیدارهای باقیمانده گاف بدهد وجود دارد و پرسپولیس می تواند به قهرمانی امیدوار باشد.

مصاحبه مهدوی کیا با ورزش سه را بخوانید:

با توجه به نتایج هفته های اخیر، کیفیت دو تیم استقلال و پرسپولیس و اختلاف امتیازی که وجود دارد تصور می کنید پرسپولیس قادر به ادامه این رقابت و در نهایت قهرمانی در لیگ برتر هست؟
ببینید با روندی که وجود دارد تیم پرسپولیس نسبت به تیم آقای گل محمدی گل‌های بیشتری می‌زند و همین مساله امیدوارکننده است. پرسپولیس هم در دوران برانکو هم دوران آقا یحیی که افتخارات زیادی هم آوردند و لازم نیست از آنها تعریف کنیم در بازی‌های زیادی تنها با یک گل برنده می شد   تعداد بردهای یک هیچ زیاد بود که شاید ریشه در ذهنیت‌شان داشت اما اوسمار با تغییرات تاکتیکی که در تیم به وجود آورده تنوع تاکتیکی بیشتری در امور تهاجمی دیده می‌شود و گل‌های بیشتری هم به ثمر می‌رسد که این خیلی کمک کرده تا راه برای قهرمانی هموار شود.استقلال هم در نقطه مقابل سبکی بازی می‌کند که درست برعکس پرسپولیس است و به فوتبال دفاع – ضدحمله  روی آورده اما هر وقت احساس نیاز به حمله می کند جانانه حمله می‌کند.هر دو تیم دارند با تمرکز خیلی بالایی کار می کنند و همین باعث شده فصل خیلی جذابی رقم بخورد.هر دو تیم خیلی هوشیارانه جلو می‌روند و باید دید کجا اشتباه می کنند اما امیدورام با توجه به روندی که پرسپولیس دارد و فرمی که بازی می‌کند و شانسی به حریفانش نمی دهد در پایان فصل این تیم قهرمان لیگ شود.

با توجه به شرایط پرسپولیس  و تغییراتی که به لحاظ فرم بازی در این تیم رخ داده چه ویژگی یا چه اتفاقی در این تیم به نظرتان نسبت به گذشته محسوس است و جالب به نظر می‌رسد؟
من خودم به شخصه با مساله مهاجم هدف مشکل داشتم که با آمدن عیسی آل کثیر تنوع تاکتیکی  و طراحی حمله خیلی بهتر شده چون این بازیکن هم روی زمین قوی است هم روی هوا ضمن اینکه اهل اضافه کاری نیست  و در باکس حریف خیلی زهردار است و برای گل کردن توپ آخر تکنیک لازم را دارد.  عیسی یک مهاجم شش دانگ در حد پرسپولیس بوده که در زمان آقایحیی وجود نداشت و این می تواند خیلی تاثیرگذار باشد .از طرفی زوج سازی‌هایی که که در کناره‌ها می شود مخصوصا با اورونوف نکته مهمی است.من کمتر بازیکتی دیدم که از خارج به ایران بیاید و این کیفیت را داشته باشد.حتی در سطح آسیا هم این بازیکن با سطح فنی که دارد می تواند برجسته باشد.از سوی دیگر آزادی عمل ترابی هم یکی دیگر از نکته‌هایی است که باید به آن اشاره کنم.در سال‌های قبل بیشتر بار تهاجمی تیم روی دوش ترابی بود .حتی بعضا او گل‌های از راه دور به ثمر می‌رساند چون همه امید گلزنی روی دوش او بود و باید گره را باز می‌کرد.یعنی ترابی یا باید گل می‌زد یا پاس گل می داد اما الان با حضور اورونوف او راحت‌تر و آزادانه‌تر بازی می‌کند.البته یک موضوع دیگر را هم نباید فراموش کنیم که عالیشاه هم بهترین فرم سال‌های اخیرش را ارائه می‌دهد و در مجموع تیم پرسپولیس بازیکنان خلاق بسیار خوبی دارد .نفراتی هم که اضافه شدند به تیم با هوشمندی زیادی آمدند و کاملا تاثیرگذار بوده اند،مثل محمد خدابنده لو .نفرات باتجربه و باکیفیت قبلی مثل سروش رفیعی هم باعث شده‌اند کیفیت تیمی پرسپولیس بالا باشد.

اما برخی معتقدند پرسپولیس در دو سه بازی اخیر کمی افت کرده و با جود اینکه نتیجه می‌گیرد و برنده می شود به لحاظ خلق موقعیت و امید گل مثل هفته‌های ابتدایی حضور اوسمار وبازیکنان جدید عمل نمی کند.آیا این افت طبیعی است یا تیم‌های حریف ستاره‌هایی مثل اورونوف را آنالیز کرده‌اند و کار سخت تر شده؟
بله ، من مطمئنم این بازیکنان را بهتر شناخته‌اند .ببینید ،در نیم فصل دوم تغییراتی ایجاد شد چون قبل از آن غالبا ترابی سمت چپ بازی می کرد و سعید صادقی راست اما بعد از آن با حضور اورونوف در چپ و رفتن ترابی به سمت راست تیم شکل خیلی بهتری در حمله گرفت .الان شرایط به گونه‌ای شده که تیم‌های حریف در جناح راست شان با نفرات بیشتری کار می‌کنند  و آن جناح را می‌بندند .یعنی یک بازیکن یارگیر برای اورونوف می گذارند و یک بازیکن پوششی چون پرسپولیس خیلی علاقه دارد که از آن سمت جلو برود.اما همین مساله باعث شده موقعیت تیم ما در سمت راست بهتر شود.ببینید وقتی آن تعداد بازیکن برای مهار اورونوف در جناح چپ تجمع می کنند در سمت مخالف فضا برای بازیکن سمت راست ما باز می شود و دیده‌اید که دانیال اسماعیلی فر خیلی خوب اضافه می شود چون بازی در آن پست را بلد است و وقتی فضا را خالی می‌بیند، می‌تواند کارهای ترکیبی را انجام دهد.اگر دقت کنید گل آل کثیر مقابل نفت هم به خاطر خالی بودن آن فضا به دست آمد و حریف در آن منطقه یک بازیکن هم نداشت.طبیعتا همین آنالیز اورونوف و تجمع بازیکنان در جناح چپ پرسپولیس باعث شده بود آن فضا خالی شود و شاید در یک بازی لیگ برتری بعید بود که  تیمی مثل صنعت نفت در یک فضای حدودا چهل متری هچ بازیکنی نداشته باشد. خب این نشان می دهد در آنالیزها ، تیم‌های مقابل فکر و ذکرشان مهار اورونوف و از کار انداختن اوست که همین موضوع باعث شده تا فضا در جناح مقابل باز شود اما به صورت کلی من همان مساله آنالیز را در کمتر شدن موقعیت‌های گل پرسپولیس موثر می دانم.

باشگاه پرسپولیس بحث تمدید قرارداد با اوسمار را کلید زده.این اتفاق با توجه به نتایج اخیر و فرم بازی پرسپولیس قابل قبول است یا در شرایطی که هنوز مشخص نیست این مربی جامی به دست بیاورد عجولانه و غیرمنطقی به نظر می رسد؟
نمی دانم، واقعا اینکه استقلال نمی‌بازد مقصرش پرسپولیس و اوسمار نیست و شاید این انتظار که هر مربی جام بیاورد مربی خوبی است درست نباشد.شاید استقلال تا آخر فصل شکست نخورد و در این سو پرسپولیس هم خوب کار کند.یعنی هر دو تیم دارند برنده می‌شوند و روند خوب و رو به جلویی دارند و ممکن است یک گاف در روز آخر تیم دیگر را قهرمان کند و این معیار درستی برای ادامه همکاری با اوسمار نیست.حالا می‌توانیم نقطه مقابل آن را هم ببینیم.مثلا اگر استقلال خیلی ضعیفتر بود و سه تا باخت می داد و پرسپولیس هم  خوب کار نمی‌کرد و سه  تا بازی را می‌باخت اما در نهایت پرسپولیس قهرمان می‌شد و جام می‌آورد خوب بود؟به نظرم معیار نباید حتما جام باشد.

یعنی همین که سبک بازی پرسپولیس سبک پسندیده‌ای است و این تیم خوب بازی می‌کند می‌تواند ملاک مناسبی برای ادامه همکاری با این مربی باشد؟
بله ،به نظر من وقتی مربی خوب کار می‌کند معیار است.البته مسائل دیگری هم هست.مثلا اینکه می‌بینیم فرم بازیکنان تغییر کرده  و شکل و فرم بازی تیم در نهایت بهتر شده.مثلا در دفاع ببینید، ماه‌هاست این تیم مرتضی پورعلی‌گنجی را ندارد یا در مقطعی گولسیانی نبود اما خیلی خوب بازیکن دیگری را جایگزین می‌کند و همه را به کار می‌گیرد.من از این کار اوسمار خیلی خوشم می‌آید که تمام دارایی تیمش را به کار می گیرد. اگر یادتان باشد بعضی مواقع تیم پرسپولیس یک تیم 14-13 نفره بود که معمولا همین‌ها بازی می‌کردند اما الان اوسمار این حس را به ما می‌‎دهد که از همه نفراتش یعنی چه آنهایی که در نیم فصل خریده چه نفرات قبلی به بهترین شکل استفاده می‌کند و همه بازیکنان در چرخه مسابقات هستند.این مساله باعث می‌شود وقتی بازیکنی محروم یا مصدوم می‌شود بازیکن دیگری که آماده است و شرایط لازم را دارد به ترکیب می‌رسد و کیفیت تیم تغییر نمی‌کند که این مساله بسیار مهمی است.

حالا با وجود این ویژگی‌های مثبت و تغییرات تاکتیکی محسوسی که شما به آن اشاره داشتید آیا پرسپولیس می‌تواند روند مثبت خود در شش هفته باقیمانده را حفظ کند و با توجه به کیفیت حریفان در بازی‌های باقیمانده و دیدارهای خانگی و خارج از خانه شانس قهرمانی دارد؟
ببینید ، من در صحبت هایم گفتم با توجه به کیفیتی که پرسپولیس دارد ریسک بالاتر برای استقلال است چون این تیم دنبال دفاع کردن و ضدحمله است تا از گل زده‌اش محافظت کند اما در بازی اخیر آن حس ریخت و تیمی که کمترین گل خورده را داشت دو گل دریافت کرد تا شرایط قبلی اش بهم بخورد و آن وضعیت تغییر کند. فوتبال همین است.تا این اشتباهات و ترس‌ها وجود نداشته باشد همه چیز خوب پیش می رود اما در نهایت اشتباهات باعث تغییر نتایج می شود.الان پرسپولیس هم آمار کمترین گل خورده را از استقلال گرفت هم تفاضل گلش بهتر شد.در واقع  آنچه استقلال قبل از این بازی آخرش به آن می‌نازیدزیر سوال رفت  و این می‌تواند استقلال را در هفته‌های باقیمانده با چالش بیشتری مواجه کند و به سود پرسپولیس باشد.

دیگر خبرها

  • پاسخ تمسخرآمیز سرمربی پرسپولیس به مهم‌ترین سوال تاریخ فوتبال
  • احمدزاده به بازی با پرسپولیس می‌رسد/ وضعیت نامشخص اسدی
  • پایان دوران کابوس‌وار استقلال و پرسپولیس
  • برزگر: امیر حسین صادقی فرافکنی و مغلطه کاری می کند/ واگذاری پرسپولیس به نفع فوتبالمان است
  • خداداد عزیزی: استقلالی ها به خاطر سوءظن به پرسپولیس ناراحت و نگرانند | با احترام به یحیی، تیم اوسمار واقعا بهتر است
  • رضاییان مقابل پرسپولیس بازی می‌کند (+سند)
  • مهدوی‌کیا: چیزی که استقلال به آن می‌نازید خراب شد
  • مهدوی کیا: اوسمار که مقصر نباختن استقلال نیست!
  • جعفرپور: بدشانس بودم و سه گل از استقلال خوردم
  • بیانی: شانس قهرمانی استقلال بیشتر نیست