Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه حادثه پلاسکو و کلینیک سینا، بر احساس ناایمنی شهروندان دامن زده است، گفت: مدیران شهرداری با بیانیه، تکذیب و اقدامات کلیشه‌ای در برابر حوادث برخورد نکنند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران در مراسم روز آتش‌نشان اظهار داشت: هفتم مهر در تقویم ایران، روز آتش نشان نامگذاری شده است، البته روز جهانی آتش نشان چهارم ماه می، یعنی نیمه اردیبهشت است، اما به‌دلیل حماسه آتش نشانان ایرانی در مهار آتش سوزی پالایشگاه آبادان، از ۲۰ سال قبل هفتم مهرماه بعنوان روز آتش نشانی و ایمنی در ایران نامگذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آتش نشانی به مفهوم مدرن آن در ایران از تبریز و حدود ۱۷۰ سال قبل یعنی در سال ۱۲۲۱ آغاز شد و در تهران نیز نخستین ایستگاه آتش نشانی در ابتدای قرن فعلی، در سال ۱۳۰۷ تاسیس شد و تهران کمتر از یک قرن است که با مفهوم ایمنی و آتش نشانی بصورت علمی و ساختاری آشنا شده است.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: البته باید به یک نکته ظریف نیز توجه داشت، ایمنی با احساس ایمنی متفاوت است، گاهی شهروندان در یک ساختمان و فضای ناایمن زندگی می‌کنند، ولی به‌علت ناآگاهی و رخ ندادن سانحه، احساس امنیت و ایمنی کنند و گاهی نیز در یک ساختمان نسبتا ایمن زندگی می‌کنند، اما بدلیل رخ دادن سوانح در اطراف خود، احساس ناایمنی و ترس دارند.

وی بیان داشت: فضایی که پس از سانحه پلاسکو و همچنین کلینیک سینا در شهر تهران ایجاد شده است، بر احساس ناایمنی شهروندان دامن زده است، در حالیکه شاید طی چندسال اخیر، گام‌های خوبی هم در استاندارد سازی ساخت و پیشگیری و هم در تامین وتقویت تجهیزات اطفا حریق در شهرتهران برداشته شده است، اما این بهبود هنوز به مردم منتقل نشده است.

هاشمی گفت: البته این احساس ناایمنی را می‌توان یک فرصت نیز تلقی کرد به‌شرط آنکه سازمان آتش نشانی و شهرداری در برابر آن منفعلانه عمل نکند و سعی نکند با بیانیه و تکذیب و اقدامات کلیشه‌ای با آن برخورد کند.

وی گفت: یکی از ضعف‌های سازمان آتش نشانی تهران، در بخش اطلاع رسانی است در حالیکه امروز با توسعه فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی یکی از موثرترین ابزار‌ها بر تحقق اهداف سازمان‌های مختلف اجتماعی استفاده از انتشار اطلاعات و تعامل با شهروندان است.

رئیس شورای شهر تهران گفت: روش‌های مختلفی برای این کار وجود دارد که باید در فرایند کارشناسی پخته و قابل اجرا شود که پیشنهاداتی از قبیل تعیین درجه ایمنی ساختمان‌ها در وضعیت‌های مختلف از ناایمن تا نسبتا ایمن و کاملا ایمن و نصب تابو درجه ایمنی در ورودی و نمای ساختمان‌ها تا انجام بازدید‌های الزامی در حین ساخت جهت جلوگیری از نقائص ایمنی و اطلاع دادن آن به ذینفعان وجود دارد.

هاشمی گفت: سازمان آتش نشانی می‌تواند از حساسیت بوجود آمده هم در جهت جذب وتقویت امکانات و نیروی انسانی و هم در جهت رفع موانع قانونی و موازی کاری استفاده شود و در این مسیر شاید بخوبی ریشه‌های سوانحی نظیر کلینک سینا در فرایند‌ها برای افکارعمومی شناخته نشده است.

هاشمی گفت: لازم می‌دانم که از همه آتش نشانان به‌خصوص همکاران عملیاتی سازمان قدردانی کنم، هفته دفاع مقدس را پشت سرگذاشتیم و باید توجه کنیم که دفاع فقط مختص نظامیان نیست

وی گفت: نظامیان مدافعین امنیت جامعه هستند و پزشکان وپرستاران مدافعین سلامت، محیط بانان مدافعین محیط زیست و آتش نشانان مدافعین ایمنی جامعه، باید ارزش زحمات وخطراتی که همه این عزیزان برای صیانت از هموطنان خود به جان می‌خرند، تبیین ومورد تقدیر واقع شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: محسن هاشمی احساس ایمنی شهروندان تهرانی شهرداری تهران شورای شهر تهران رئیس شورای شهر تهران آتش نشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۸۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد ویژه «ایمنی و حمل و نقل» در پایتخت 

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، براساس دستورالعمل ابلاغی از سوی شهرداری تهران، اهداف اصلی این رویداد که به‌صورت هماهنگ و یکپارچه در مناطق مختلف پایتخت برگزار می‌شود، ترغیب شهروندان به استفاده از حمل و نقل همگانی، رعایت ایمنی در سفرهای درون‌شهری، مشارکت سازمان‌های مرتبط و نهادهای مردمی و نیز توجه ویژه به موتورسیکلت‌سواران، عابرین پیاده و... اعلام شده است.   

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران در این باره گفت: این رویداد، اقدامی نمادین است تا با عزم و اراده مشترک، توجه افکار عمومی را به موضوع ایمنی و رعایت مقررات مربوط به حمل و نقل شهری معطوف کنیم.  

شهریار افندی‎زاده تاکید کرد: راهبرد ایمنی، نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها و نهادهای متولی و البته همراهی شهروندان است؛ بنابراین، تمام دستگاه‌های مرتبط از جمله پلیس راهور، شهرداری‌ها، شرکت‌های سازنده خودرو، آموزش و پرورش، مسئولان اجرایی و سایر ارگان‌ها و سازمان‌ها، حتی رسانه‌ها  نیاز است در کنار هم  برای مقابله با تلفات ناشی از حوادث ترافیکی چاره‌اندیشی کنند. 

به گفته مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران، رویداد "ایمنی حمل و نقل" درنظر دارد توجه شهروندان تهرانی به‌خصوص اقشار در معرض خطر تصادفات مانند کودکان، افراد مسن، دوچرخه‌سواران، موتورسواران و...، همچنین مدیران شهری، متولیان حوزه حمل و نقل و ایمنی، کاربران و فعالان فضای مجازی و سازمان‌های مردم ‎نهاد را به موضوع مهم رعایت مقررات ایمنی در خیابان‌ها و معابر پایتخت جلب کند. 

افندی‌زاده با اشاره به اینکه این برنامه از چهارم اردیبهشت ماه آغاز و تا دهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت، تاکید کرد: تمرکز بر برنامه‌های آموزشی، ایمنی تردد در خیابان ویژه دانش‌آموزان، اجرای برنامه‌های مشارکتی با سازمان‌های مردم‌نهاد و تولید و انتشار محتوای رسانه‌ای از جمله: اکران پوستر رویداد در ساختمان‌های شهرداری‌های مناطق، نواحی، پارک‌های آموزش ترافیک، همچنین روی انواع سازه‌های تبلیغاتی، پرتابل، بیلبورد، استرابورد و عرشه پل یا نمایش در تلویزیون‌های شهری و تولید و انتشار اخبار از رویدادهای مربوط، از جمله فعالیت‌هایی است که طی یک هفته انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آتشنشانان شیرازی ۱۲۹ عملیات در بارندگی انجام دادند
  • ادامه تلاش تیم آتش‌نشانی برای یافتن کودک غرق شده در رود «خرسان»
  • کمک رسانی آتش نشانان تهرانی در مناطق سیل زده بلوچستان ادامه دارد | باز شدن مسیر ۸ روستا بعد از یک هفته
  • پیگیری مهم‌ترین خواسته تهرانی ها | آن ۷۹۲ واگن چینی کی به متروی تهران می رسد؟
  • امدادرسانی آتش نشانان در حادثه تصادف در منظریه
  • رویداد ویژه «ایمنی و حمل و نقل» در پایتخت 
  • اطفای حریق در یک کارگاه آهنگری در محله پامنار تهران
  • مصدوم شدن آتش‌نشان تهرانی در حریق کارگاه آهنگری + عکس
  • آتش‌سوزی در یک کارگاه آهنگری در پامنار تهران
  • کمک تهران به بلوچستان | چگونه آتش نشانان تهرانی به سیل زدگان چابهار کمک می‌کنند؟