Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه ترکیه گفت: تنها راه‌حل این مسئله عقب‌نشینی نیروهای ارمنستان از خاک آذربایجان است. در غیر این صورت، حل این مسئله امکان‌پذیر نیست.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، مولود چاوش‌اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه امروز در پی دیدار با خزر ابراهیم سفیر جمهوری آذربایجان در آنکارا اعلام کرد: بار دیگر تأکید می‌کنیم که حمایت قاطعانه ترکیه از آذربایجان ادامه خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در میز مذاکره و در میدان جنگ در کنار باکو خواهیم بود. به دنبال حل ریشه‌ای این مسئله هستیم.

وزیر امور خارجه ترکیه در ادامه اضافه کرد: تنها راه‌حل این مسئله عقب‌نشینی نیروهای ارمنستان از خاک آذربایجان است. در غیر این صورت، حل این مسئله امکان‌پذیر نیست. گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا هیچ اقدامی در راستای حل این بحران انجام نداده‌ است.

مولود چاوش‌اوغلو در این خصوص افزود: ترکیه در میدان جنگ و میز مذاکره در کنار کشور دوست و برادر آذربایجان است. باید برای حل این بحران از طریق مسالمت‌آمیز و دیپلماتیک تلاش کنیم تا صلح و ثبات به منطقه قفقاز بازگردد.

گفتنی است که نظامیان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در منطقه مورد مناقشه قره‌باغ در روزهای اخیر بار دیگر به‌سوی هم آتش گشودند.

انتهای پیام/4129/

منبع: آنا

کلیدواژه: ترکیه آذربایجان ارمنستان مولود چاوش اوغلو حل این مسئله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۸۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضویت فلسطین در سازمان ملل را به رسمیت می‌شناسیم

وزیر امور خارجه چین روز پنجشنبه گفت: از عضویت رسمی کشور فلسطین در سازمان ملل حمایت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از گلوبال تایمز، وانگ یی وزیر امور خارجه چین روز پنج‌شنبه پیش از جلسه شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد که از عضویت رسمی فلسطین در سازمان ملل به عنوان یک کشور مستقل حمایت خواهد کرد.

وی گفت: درگیری اسرائیل و فلسطین باعث یک فاجعه انسانی شده است و در این میان دولت چین خواستار آتش بس فوری و بدون قید و شرط و ایجاد مکانیسم کمک‌های بشردوستانه برای جلوگیری از تشدید بیشتر است.

هفته گذشته نیز مائو نینگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین این خبر را در نشستی خبری و در پاسخ به سوالی درباره موضع چین نسبت به عضویت فلسطین در سازمان ملل بیان کرد.

تشکیلات خودگردان فلسطین اخیراً به شکل رسمی از شورای امنیت سازمان ملل خواستار بررسی مجدد درخواست عضویت کامل خود در این سازمان شد. این درخواست اولین بار سال ۲۰۱۱ مطرح شده بود.

مائو نینگ گفت: حمله اسرائیل به غزه و بحران انسانی شدید ناشی از آن باری دیگر یادآوری می‌کند که تنها راه پایان دادن به دور باطل این درگیری‌ها، اجرای کامل راه‌حل دو ملتی، ایجاد کشور مستقل فلسطین و جبران این بی عدالتی تاریخی است که فلسطینیان مدت‌ها متحمل آن بوده‌اند.

کد خبر 745712

دیگر خبرها

  • دیدار نماینده پاکستان در سازمان ملل با وزیر خارجه ایران
  • عضویت فلسطین در سازمان ملل را به رسمیت می‌شناسیم
  • چین و اندونزی خواستار آتش‌بس فوری و پایدار در غزه شدند
  • نتانیاهو تلاش دارد برای بقا در قدرت منطقه را به جنگ بکشاند
  • ترکیه : نتانیاهو در صدد کشاندن منطقه به جنگ است
  • دیدار نخست‌وزیر قطر و وزیر خارجه ترکیه
  • بهترین راه توقف تنش در منطقه، پایان دادن به جنگ در غزه است
  • ترکیه: نتانیاهو در صدد کشاندن منطقه به جنگ است
  • آتش‌بس در غزه؛ محور رایزنی‌های وزیر خارجه ترکیه با هنیه در دوحه
  • دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران‌ در ترکیه با وزیر امور خارجه