Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، پروژه مسقف‌سازی گلزار شهدای وادی رحمت در راستای ساماندهی قبور مطهر شهدای هشت سال جنگ تحمیلی و تکریم آنها صورت گرفته است که فاز دوم این پروژه با اتمام عملیات‌اجرائی و عمرانی آماده بهره‌برداری و افتتاح است. این پروژه فرامنطقه‌ای توسط شهرداری منطقه ۲ تبریز اجرا و تکمیل شده است. با پایان مسقف سازی فاز ۲ بلوک شهدای وادی رحمت، عملیات گلکاری، ساماندهی و تزئین فضای سبز به همراه تعویض ۱۱۰۰ پرچم قبور مطهر شهیدان اجرایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار منطقه ۲ درباره روند اجرایی پروژه مسقف‌سازی گلزار شهدای وادی رحمت گفت: نمای سنگی محوطه بیرونی و عملیات نورپردازی محوطه داخلی به منظور جلوه بخشیدن به این پروژه فرامنطقه ای و تأمین روشنائی آن و همچنین احداث پیاده رو و جدول گذاری پروژه نیز خاتمه یافته است.

باقر خوشنواز ادامه داد: لوله گذاری برای هدایت و جمع آوری آب‌های حاصل از بارندگی، احداث پله‌های دسترسی و تکمیل کف سازی پیاده روها نیز پایان یافته است؛ که این پروژه در ۱۰ هزار مترمربع مساحت و صرف اعتبار اولیه ۸۰ میلیارد ریالی از پروژه‌های ماندگار در راستای تکریم خانواده‌های شهدا توسط شهرداری منطقه ۲ اجرایی شده و آماده افتتاح است.

در طول مدت اجرای پروژه مسقف سازی فاز دو گلزار شهدای وادی رحمت، برخی از سنگ‌های قبور مطهر شهدا آسیب دیده بودند که با همان شکل و شمایل قبلی در محل نصب شده‌اند.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز در این باره گفت: ۳۰ مورد از سنگ‌های قبور مطهر شهدا آسیب دیده در فاز دو شهیدان شناسایی شده بودند که کار تعویض آنها نیز به اتمام رسیده است

به گفته فرخ جلالی، تمام سنگ‌های بازسازی و تعویض شده همان شکل و شمایل پیشین را داشته و هیچ‌گونه تغییری در آنها داده نشده است.

او همچنین از ساماندهی قبور مطهر شهدا و تنظیف محل خبر داد و اضافه کرد: همزمان با پایان فعالیت‌های عمرانی نسبت به جمع آوری نخاله، حذف علف‌های هرز، نظافت، پاکسازی، ساماندهی فضای سبز، تعویض شیشه معجرهای آسیب دیده و بازنویسی نوشته‌های پاک شده بر روی قبور نیز اقدام شده است.

کد خبر 5036422

منبع: مهر

کلیدواژه: تبریز گلزار شهدا شهرداری تبریز ویروس کرونا چهل سالگی دفاع مقدس هفته دفاع مقدس شیراز آمار کرونا بوشهر شیوع کرونا دفاع مقدس کرمانشاه دفاع مقدس جنگ تحمیلی گرگان شهرکرد خطبه های نماز جمعه زلزله شهدای وادی رحمت قبور مطهر شهدا گلزار شهدای مسقف سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۸۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از فاز اول پایانه شرق تا پایان خرداد ۱۴۰۳

تین نیوز

مدیر اجرایی پروژه پایانه جدید شرق از افتتاح و بهره برداری از فاز اول پایانه شرق تا پایان خرداد ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، یاشار لطفی درمورد آخرین وضعیت راه اندازی پایانه جدید شرق گفت: از میانه سال گذشته راهبری عملیات اجرایی پروژه تکمیل و راه اندازی پایانه جدید شرق به شرکت متروی تهران واگذار شد و این در حالی بود که این پروژه از سال ۹۷ رها شده بود و به همین علت شاهد آسیب دیدگی پروژه بودیم.

لطفی با بیان اینکه ساخت پایانه جدید شرق در ۳ فاز پیش بینی شده که فاز اول آن مربوط به سالن های مسافربری و... است، افزود: فاز اول این پایانه در ۳ ماه نخست سال و قطعا پیش از تابستان ۱۴۰۳ بهره برداری می شود. پس از آن به مرور سایر فازها وارد مدار بهره برداری می شود.

وی در مورد ویژگی های فاز یک پایانه جدید شرق با اشاره به اینکه فاز اول این پایانه شامل سالن اصلی است که حدود ۲۵ هزارمتر مربع مساحت دارد، ادامه داد: با افتتاح فاز اول پایانه جدید شرق، زمینه انتقال تعاونی های پایانه قدیمی فراهم می شود که خدمت رسانی به مسافران برون شهری در این پایانه مطلوب تر خواهد بود.

مدیر اجرایی پروژه پایانه جدید شرق با تأکید بر اینکه پایانه جدید شرق هوشمند خواهد بود، اظهار کرد: پایانه شرق به عنوان پایانه دوستدار خانواده نامیده خواهد شد؛ چراکه علاوه بر هوشمندسازی پایانه، فضای استراحت و اقامت مسافران، ارتباط بصری و محیطی با مجموعه سرخه حصار و همچنین یکی از بزرگ ترین فروشگاه های شهروند به عنوان مجموعه مکمل پیش بینی شده است. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • فاز توسعه ۶۰ هکتاری شهرک صنعتی اردبیل آماده بهره‌برداری است
  • سد ایالو آماده بهره‌برداری است
  • پروژه خط ۱۴ اینچ تبریز _ ارومیه در آستانه بهره‌برداری
  • خط لوله فرآورده تبریز - خوی - ارومیه به بهره‌برداری می‌رسد
  • بهره برداری از فاز اول پایانه شرق تا پایان خرداد ۱۴۰۳
  • فاز نخست جاده دسترسی مجتمع بندری نگین آماده بهره برداری است
  • روشنایی گردنه زاغه ملایر به طول ۵ کیلومتر آماده بهره برداری است
  • بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی محله خلجان تا پایان نیمه نخست ۱۴۰۳
  • روشنایی گردنه زاغه ملایر به طول ۵ کیلومتر آماده بهره برداری است 
  • اجرای ۷۰ طرح بهداشتی و درمانی در آذربایجان شرقی