Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-24@18:28:58 GMT

سریال‌های داغ در زمستان سرد

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۶۹۱۲۸

سریال‌های داغ در زمستان سرد

شبکه نمایش خانگی همچنان خبرساز است. از یک سو حرف و حدیث‌ها بر سر واسپاری مسئولیت این تولیدات به ساترا ادامه دارد.

  از سوی دیگر تنور حاشیه‌های آثار در حال پخش این شبکه هم داغ است. پس از سکانس جنجالی صیغه سریال «آقازاده»، سکانس خروج ناگهانی سعید راد از کما در سریال «دل» و اظهار پشیمانی‌اش از حضور در این اثر و اعتراض تند به کیفیت این سریال حاشیه‌ساز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
با وجود تمام حاشیه‌ها و البته نگرانی‌ها نسبت به سرنوشت شبکه نمایش خانگی اما بازار تولیدات این عرصه نمایشی داغ است. سریال‌هایی که پیش از این از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز ساخت دریافت کرده‌اند در مراحل مختلف تولید قرار دارند و حضور چهره‌های شناخته شده در این آثار، اخبار آن را در صدر توجه قرار داده است. گزارش پیش ‌رو اخباری از روند تولید سریال‌هایی است که منتظر پخش‌شان هستیم؛ از اولین تجربه‌ سریال‌سازی بهمن فرمان‌آرا و رضا عطاران در شبکه نمایش خانگی تا حضور چهره‌های سینمایی چون نوید محمدزاده، صابر ابر، بهرام رادان و... در این عرصه.  در انتظار اولین حضور نوید محمدزاده در شبکه نمایش خانگی با پایان سریال «همگناه» مصطفی کیایی مخاطبان شبکه نمایش خانگی منتظر «قورباغه» اولین تجربه سریال‌سازی هومن سیدی بودند. سریالی که به واسطه تجربه همکاری با هومن سیدی در «سیزده»، «خشم و هیاهو» و «مغزهای کوچک زنگ‌زده»، نوید محمدزاده را هم به اولین حضورش در شبکه نمایش خانگی راضی کرده است. علاوه بر محمدزاده، صابر ابر، فرشته حسینی و سحر دولتشاهی از دیگر بازیگران «قورباغه» هستند.  فعلاً تنها سریال کنجکاوی‌برانگیز و آماده پخش شبکه نمایش خانگی سریال 16 قسمتی قورباغه است؛ سریالی که طبق وعده سازندگانش احتمالاً از آبان ماه در یکی از پلتفرم‌های عرضه محتوای اینترنتی عرضه خواهد شد.  از باران کوثری تا گلزار و ساره بیات جلوی دوربین در گیر و دار دعوای ساترا و سازمان سینمایی و اینکه برخی سریال‌ها برای دریافت مجوز سراغ هر دو مرجع هم رفته‌اند، «ملکه گدایان» حسین سهیلی‌زاده و «گیسو» (عاشقانه۲) منوچهر هادی از جمله سریال‌های شبکه نمایش خانگی است که وارد مرحله تولید شده‌اند. تصویربرداری «ملکه گدایان» از دو ماه پیش آغاز شده و تا پایان سال ادامه دارد. باران کوثری، رؤیا نونهالی، پانته‌آ بهرام، آرمان درویش، محمدرضا غفاری، رضا بهبودی و الهام کردا از جمله بازیگران این سریال هستند. منوچهر هادی که رکورددار ساخت سریال شبکه نمایش خانگی است، بلافاصله بعد از پایان «دل» مشغول «گیسو» شد. «گیسو» فصل دوم «عاشقانه» است و به غیر از مهناز افشار، فرزاد فرزین، پانته‌آ بهرام و بهاره‌ کیان‌افشار، سایر بازیگران فصل اول از جمله محمدرضا گلزار، ساره بیات، حسین یاری و هومن سیدی در این سریال حضور دارند. پیش‌بینی می‌شود این سریال تا پایان امسال وارد بازار شود.  روایت سه سریال از دوران ناصرالدین شاه قاجار اگر بحث شیوع کرونا به میان نمی‌آمد و شرایط عادی بود این روزها حداقل دو سریال دیگر جلوی دوربین بود. «جیران» از جمله این سریال‌هاست که علاوه بر مشکلات کرونا گرفتار تنگ‌نظری مدیران تلویزیون هم شده است. حسن فتحی کارگردان این سریال است که با ساخت «شهرزاد» جان دوباره‌ای به این عرصه نمایشی بخشید؛ سریالی که بازیگرانش از نام بردن نام اثر در برنامه‌های تلویزیونی منع می‌شوند و سازنده‌اش برای کسب مجوز تصویربرداری سریال تازه‌اش در شهرک غزالی پشت درهای بسته سازمان صداوسیما مانده است. پریناز ایزدیار، بهرام رادان، بابک حمیدیان ، شبنم مقدمی و رعنا آزادی‌ور از جمله بازیگرانی هستند که حضورشان در «جیران» قطعی شده است. این سریال درباره زندگی ناصرالدین شاه قاجار (با بازی بهرام رادان) است و به اتفاق‌ های بعد از مرگ امیرکبیر می‌پردازد. به جز این سریال، «آهوی من مارال» به کارگردانی مهرداد غفارزاده، هم دیگر سریالی است که در دو فصل ۱۵ و ۲۵ قسمتی قصه خود را در دوران ناصرالدین شاه قاجار روایت می‌کند. هنوز خبری رسمی منتشر نشده، اما زمزمه‌های قطعی از بازی حسن معجونی در نقش ناصرالدین شاه در این سریال شنیده می‌شود. سریال غفارزاده خردادماه امسال مجوز ساختش را دریافت کرد و همزمان با نگارش، انتخاب بازیگرانش ادامه دارد. «قبله عالم» به کارگردانی حامد محمدی دیگر سریالی است که با درون مایه طنز رخداد‌های تاریخی دوران ناصرالدین شاه را به جامعه امروز پیوند می‌زند. تولید این سریال هم به علت شیوع کرونا به تأخیر افتاده و جزئیات دیگری درباره این سریال منتشر نشده‌است.  کوچ طنزسازان به شبکه نمایش خانگی علاوه بر اخبار رسمی و پروژه‌هایی که دریافت مجوز ساخت‌شان به تصویب سازمان سینمایی رسیده است، لیست پر و پیمانی از فعالیت چهره‌های سینمایی در عرصه سریال‌سازی شبکه نمایش خانگی هم به صورت غیررسمی منتشر شده است. هنوز به طور رسمی خبرهایی از سوی پلتفرم‌های vod  و  روابط عمومی این آثار منتشر نشده و همه چیز در سکوت خبری پیش می‌رود و سریال‌سازان ترجیح می‌دهند با پنهانکاری روند پیش‌تولید را پی بگیرند. بر اساس شنیده‌ها، رضا عطاران سازنده تعداد زیادی از محبوب‌ترین سریال‌های تاریخ صدا و سیما  از جمله کارگردان‌هایی است که برای ساخت اولین سریالش در شبکه نمایش خانگی با تهیه‌کنندگی سعید ملکان با یکی از پلتفرم‌های Vod به توافق رسیده است.  قرار گرفتن نام چهره‌های شناخته شده عرصه طنز در این فهرست از نکات جالب توجه است. پیمان قاسم‌خانی یکی از همین چهره‌هاست. خبر ساخت سریال «خوب بد جلف» را خود پیمان قاسم‌خانی اعلام کرد. او در مصاحبه‌ای از حضور قطعی پژمان جمشیدی، سام درخشانی و حامد کمیلی خبر داد.  گمانه‌زنی‌هایی که رسمی می‌شوند ساخت سریال «هیلو» به تهیه‌کنندگی بهرام رادان و کارگردانی کریم امینی از دیگر گمانه‌زنی‌های مطرح شده درخصوص سریال‌های شبکه نمایش خانگی است. بهرام رادان و کریم امینی پیش از این در همکاری مشترک فیلم سینمایی «گربه سیاه» را آماده نمایش کرده‌اند که به دلیل شیوع ویروس کرونا، اکران آن به تأخیر افتاد. همچنین بر اساس اخباری که اواخر اسفندماه سال گذشته منتشر شد، علی سرابی کارگردان و بازیگرِ نام‌آشنای تئاترِ ایران که به تازگی رمان «خون خورده» به قلم مهدی یزدانی‌خُرّم را برای نشر چشمه کتابخوانی کرده، قرار است این رمان را به تهیه‌کنند‌گی علی سرتیپی تبدیل به سریال نمایش خانگی ‌کند.   بازار داغ سریال‌های تاریخی با بهمن فرمان‌آرا و تینا پاکروان از دیگر سریال‌های تاریخی شبکه نمایش خانگی که این روزها در مرحله پیش تولید و انتخاب بازیگر است «خاتون» به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی تینا پاکروان است. مهران مدیری، نگار جواهریان، حامد کمیلی و اشکان خطیبی بازیگرانی هستند که طبق شنیده‌ها در این سریال حضور دارند. همچنین بهمن فرمان آرا کارگردان گزیده‌کار سینما هم از دیگر کارگردانانی است که قرار است با یک سریال تاریخی به جمع سریال‌سازان شبکه نمایش خانگی بپیوندد. این فیلمساز از فاطمه معتمدآریا برای ایفای نقش اصلی دعوت به همکاری کرده است. «ناجور» به کارگردانی همایون اسعدیان و تهیه‌کنندگی ایرج محمدی، «پروانه» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی عباس رافعی و «سیاوش» نیما اقلیما از دیگر سریال‌های شبکه نمایش خانگی است که مجوز ساخت دریافت کرده‌اند. پیش از این خبرهایی از حضور رضا کیانیان، امیر جعفری و میلاد کیمرام در سریال «پروانه» منتشر شده بود اما اواخر شهریورماه، خسرو شهراز از بازیگران سریال در گفت‌وگویی عنوان کرد که با انصراف نیما اقلیما، سروش محمدی‌زاده ساخت این سریال را برعهده گرفته است. مشروح این گزارش را فردا(چهارشنبه 9 مهرماه) در روزنامه ایران بخوانید.  

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: شبکه نمایش خانگی شبکه نمایش خانگی ناصرالدین شاه بهرام رادان تهیه کنندگی دیگر سریال مجوز ساخت سریال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۹۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

می‌خواهند همان بلایی که سر تلویزیون آورند را، سر پلتفرم‌ها هم بیاورند/ آیینه شبکه نمایش خانگی را نشکنید

پرداختن به موضوعات و معضلات اجتماعی در تولیدات تصویری از مقوله‌های پراهمیت و البته حساسیت‌برانگیزی است که همیشه با نقد و اعمال نظرهای مختلفی روبه‌رو می‌شود. جریانی که البته گریزی از آن نیست و یکی از ملزومات خلق داستانی واقع‌گرایانه و برگرفته از دل جامعه محسوب می‌شود. با این حال هنوز که هنوز است برخی گسترش آمار این معضلات، مانند استعمال دخانیات یا موارد دیگر را بر گردن همین انعکاس‌‎ها انداخته و در آمار ارائه شده از فضایی مثل شبکه نمایش خانگی نام می‌برند. 

در این بین شکی در پرداخت عریان‌تر نمایش خانگی به موضوعات مختلف وجود ندارد اما نقش این جریان در تشدید معضلات اجتماعی و اینکه آیا واقعاً چنین جریانی وجود دارد از مواردی است که کم و کیف آن را از محمدعلی الستی، استاد دانشگاه و جامعه‌شناس ارتباطات جویا شدیم.

الستی، در خصوص شیوه پرداختن به معضلات و انعکاس آن در تولیدات تصویری بیان کرد: در تولیدات مختلف رسانه‌ای دو مسئله و یک مرز وجود دارد که باید آن‌ها را روشن نمود. از آنجایی که خیلی از موضوعات مطرح و نمایش داده‌شده، بخشی از واقعیت‌های اجتماعی هستند، باید در رسانه منعکس شوند و مورد بحث و  پردازش قرار بگیرند، در حالی که همواره این خطر مطرح است و وجود دارد که نحوه پرداختن به بعضی از آسیب‌ها و مسائل اجتماعی، خود می‌تواند ضمن از بین بردن قبح موضوع، سبب الگو سازی و تشدید معضل در سطح اجتماع شود. در سوی دیگر اما این مسئله، به قوت خود باقیست که اگر به بهانه تشدید یک معضل به آن نپردازیم، با خطر از دست دادن واقع‌گرایی مواجه می‌شویم. این همان مرزی است که در صورت زیاده‌روی در آن خطر ترویج وجود دارد و در نبود و سانسورش، بحث دوری از واقعیت مطرح می‌شود. بنابر این همان‌قدر که نگرانی دلسوزان از ترویج فساد به جا است، دغدغه مصلحان نسبت به تهدید پوشانده شدن و مخفی ماندن و نتیجتاً باقی ماندن انبوه مشکلات و مسائل اجتماعی، بر حق است. 

او با تأکید به لزوم در نظر گرفتن مرز این دو امر،  افزود: در مسیر تولید یک اثر و انعکاس موضوعات گوناگون باید دید که درجه واقع‌گرایی در نهاد تولید‌کننده آن چقدر است؟ با نگاهی اجمالی به شبکه نمایش خانگی نیز می‌توان گفت که این فضا اتفاقاً واقع‌گراست و افراطی که گاه برخی به آن اشاره می‌کنند، در آن وجود ندارد. بنابراین نباید با زدن برچسب سیاه‌نمایی، این رسانه را هم از واقع‌نمایی دور کرد و آن را به سمت قالب تلویزیونی سوق داد که خیلی وقت‌ها با فرم کلیشه‌ای سراغ موضوعات مختلف می‌رود. در واقع باید مرز بین نمایش واقعیت‌ها و ترویج و تشدید معضلات را در این برآوردها در نظر گرفت تا بتوان درست در مورد آن قضاوت کرد.

حضور عده‌ای غیر‌متخصص در ارائه آمار و اظهار‌نظر در خصوص جریان موجود در فضاهای مختلف مثل شبکه نمایش خانگی هم از موضوعاتی بود که این جامعه‌شناس با اشاره به آن تصریح کرد: همانطور که گفته شد، به عقیده من جریانی که شبکه نمایش خانگی در انعکاس معضلات پیش گرفته، عموماً و عمدتاً واقع‌گرا و نزدیک به جامعه‌ای است که در آن زندگی می‌کنیم.

او ادامه داد: در این میان عده‎‌ای هستند که صلاحیت و تخصص ندارند ولی خود را به کارشان متعهد می‌دانند، در صورتی که آن تعهد با تخصص معنا پیدا می‌کند و تا وقتی که شما در کاری متخصص نباشید، نمی‌‎توانید خود را به آن متعهد بدانید و یا به آن بپردازید. اساساً نخستین شرط و نشانه تعهد این است که اگر در کاری تخصص نداریم، آن را بر عهده نگیریم، در دنیای رسانه و تولیدات آن نیز همین قواعد حکمفرماست. گاهی افرادی خارج از این فضا اظهارنظرهای غیر‌اصولی می‌کنند و با تلاش برای عدم انعکاس واقعیت به دنبال آن هستند تا همان بلایی را که سر تلویزیون آوردند، برسر دیگر رسانه‌ها هم بیاورند. 

الستی ادامه داد: دوری از حقیقت و ارائه تصویر غیر‌ واقعی از یک جامعه که می‌خواهیم آن را در ساحت نمایش، به صورت آرمانی نزدیک و منعکس کنیم (که انصافاً شعبه‌ای از شعبات کفر به معنای پوشاندن حق و حقیقت است)، همان بلایی است که تلویزیون را درگیر کرده و به گمانم همان‌گونه که در میان موحدان و یکتاپرستان، آفت و انحراف «شرک خفی» در برابر «شرک جلی» مشرکان مطرح است، بدین گونه می‌توان از عارضه «کفر خفی» در اجتماعات و جوامع مسلمان سخن گفت که با گسترش روزافزون بساط  انکیزیسیون و تفتیش عقاید قرون وسطایی، به نام ترویج دین، روز به‌روز از محبوبیت و اقبال آن می‌کاهند؛ چرا که اگر امر مقدس را امر بی‌عیب و بدون نقص یا به عبارتی نقد‌ناپذیر بدانیم، اعتقاد توحیدی ما ایجاب می‌کند که فقط ذات اقدس الهی را  مقدس بدانیم و هرگاه هرکس یا هرچیز غیر از خدا را مقدس یعنی مصون از نقد به شمار آوریم، برای خداوند، شریک قائل شده و در عین ادعای توحید، مرتکب شرک خفی شده‌ایم. 

هر نظامی برای استمرار حیات، نیازمند نقد مستمر و اصلاحات دائم است، در حالی که ما نظام خود را نظام مقدس می‌خوانیم و می‌نامیم، نتیجه آن است که نمی‌خواهیم و پس از مدتی اصلاً نمی‌توانیم آن را نقد و اصلاح کنیم. پس به ناچار مرتکب کفر خفی می‌شویم و واقعیات منعکس شده دررسانه‌ها، از عوارض، آسیب‌ها و بحران‌ها را، نشر اکاذیب، سیاه‌نمایی و تشویش افکار عمومی می‌نامیم.

این جامعه‌شناس در پایان با یادآوری اینکه نباید از انعکاس حقایق هراس داشت، خاطرنشان کرد: خلاصه عرض کنم، از انعکاس واقعیت‌ها در رسانه‌ها نهراسیم، اخلاقیات و نظام اخلاقی بسیار عزیز و مهم است و باید جلوی ترویج فساد و فحشا را از هر دست که باشد گرفت ولی اشاره به گسترش سرسام‌آور استعمال دخانیات در سطح جامعه و یا فساد بعضی از مدیران و مسئولان، نه دروغ و نشر اکاذیب است، نه بدآموزی محسوب می‌شود.

وی افزود: اما در مورد اصطلاح «تشویش اذهان عمومی»،  باید گفت، ذره‌ای تشویش برای بیداری وجدان‌ها و بیداری افکار عمومی، نه تنها بد نیست که بسیار هم لازم و ضروری است. راضی نباشیم تا گردانندگان رسانه‌ها با لالایی «شهر در امن و امان است»، مردم را به خواب خرگوشی فرو ببرند و در آن نگاه دارند. «آینه چون نقش تو بنمود راست، خود شکن، آیینه شکستن خطاست»، اگر آنچه امروز در شبکه نمایش خانگی می‌بینیم به واقعیتی که آن را زندگی می‌کنیم، نزدیک‌تر است، به خود بیاییم و با هم در اصلاح واقعیت‌های تلخ بکوشیم. آیینه شبکه نمایش خانگی را نشکنیم، پاک کردن صورت مسئله و ندیدن آن، فقط حل آن را به تعویق و ما را از چاله به چاه خواهد انداخت.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ورود جدی ساترا به فرایندهای اقتصادی شبکه نمایش خانگی
  • (ویدئو) این سکانس جنگل آسفالت، کپی از آب درآمد!
  • ساترا در حال بررسی وضعیت اقتصادی در شبکه نمایش خانگی است
  • ساترا در حال بررسی وضعیت اقتصادی در شبکه نمایش خانگی
  • جبلی خبر داد: وضعیت اقتصادی در شبکه نمایش‌خانگی در حال بررسی
  • پرده جدیدی از شبکه نمایش‌های خانگی؛ آیا حرف اول و آخر را پول می‌زند؟
  • بازیگران شبکه نمایش خانگی را ستاره‌باران کردند
  • انتقادها به «گناه فرشته» و ماجرای سخنان جنجالی یک مدیر!
  • می‌خواهند همان بلایی که سر تلویزیون آورند را، سر پلتفرم‌ها هم بیاورند/ آیینه شبکه نمایش خانگی را نشکنید
  • دستورالعمل ساترا برای تبلیغات بازرگانی در شبکه نمایش خانگی