Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، معاون مسکن شهری بنیاد مسکن استان فارس با بیان اینکه این بنیاد عملیات ارزیابی تقاضا‌های نام نویسی برای ساخت مسکن طرح اقدام ملی در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت را آغاز کرده است، گفت: تاکنون ۱۶ هزار و ۶۶۶ متقاضی برای مسکن اقدام ملی در حوزه مسوولیت بنیاد مسکن نام نویسی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد رسول پروری افزود: از این تعداد، تقاضای ۱۱ هزار و ۵۳۹ نفر در فرم موسوم به استعلام سبز در کل مناطق استان فارس بررسی و پاسخ داده شده است.

او اظهار داشت: یک هزار و ۸۴۸ نفر در استان فارس با احتساب شهر‌های جنوبی وجوه آورده متقاضیان را واریز کرده و در نوبت قرعه کشی قرار دارند، آورده متقاضیان طرح اقدام ملی در استان فارس تا کنون با احتساب منطقه لارستان و شهر‌های جنوب ۸۹۶ میلیارد و ۳۳۱ میلیون و ۸۴۰ هزار ریال بوده است.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن استان فارس از بررسی دقیق تقاضا‌های مسکن اقدام ملی در استان فارس خبر داد و افزود: این تقاضا‌ها زیر نظر کارشناسان با دقت بررسی می‌شود تا کنون تقاضای ۱۱ هزار و ۱۵۸ نفر تایید شده و ۲ هزار و ۵۱۰ تقاضا نیز در نوبت تایید قرار دارند.

پروری با بیان اینکه برای ۲ هزار و ۹۳ متقاضی تا کنون افتتاح حساب انجام شده است ادامه داد: طرح اقدام ملی مسکن پاسخی به تامین مسکن شهری در همه مناطق مشمول استان فارس برای اقشار مختلف و با سطوح درآمدی متفاوت است و می‌تواند شرایط عادلانه را برای برخورداری از مسکن مناسب برای اقشار جامعه فراهم کند.

او افزود: تا کنون در شهر‌های لارستان، اقلید صفا شهر، نورآباد، نی ریز، آباده، ارسنجان، بوانات، داراب، کازرون، اردکان، اوز، خنج، گله دار، لامرد و گراش مقدمات احداث مسکن اقدام ملی فراهم شده است.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن استان فارس جمع تقاضا‌های ثبت شده در حوزه لارستان شامل شهر‌های لار، اوز، خنج، گله دار، لامرد و گراش را نیز ۵ هزار و ۱۵۹ تقاضا اعلام کرد و افزود: دراین حوزه نیز تا کنون ۷۷۰ میلیارد و ۴۷۴ میلیون ریال آورده متقاضیان بوده است.

پروری با اشاره به اینکه از ۴۰۰ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن حدود ۱۰۰ هزار واحد آن در شهر‌های کمتر از ۱۰۰ هزار نفر ساخته می‌شود که مسئولیت اجرای آن با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است، گفت: تلاش می‌شود در سایر شهر‌های استان فارس نیز که شرایط ساخت مسکن ملی فراهم شود در گام‌های بعدی اقدامات ثبت نام و ساخت واحد‌ها آغاز شود.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن استان فارس ادامه داد: میانگین متراژ هر کدام از واحد‌های در تعهد بنیاد مسکن برای ساخت در قالب طرح اقدام ملی ۸۰ متر مربع است که با محاسبه مشاعات هر کدام از واحد‌ها حدود ۱۰۰ متر مربع خواهد بود. در بسیاری از موارد از ۳۵۰ تا۴۰۰ میلیون تومان برای هر واحد مسکونی با احتساب وام باید منابع تامین شود.

پروری بیان کرد: دراین طرح، آورده متقاضیان متفاوت است، برنامه ریزی‌های به گونه‌ای انجام شده که رقم آورده اولیه سپرده گذاران طرح اقدام ملی مسکن که در شهر‌های کمتر از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت حدود ۴۰ میلیون تومان شود که باید به نام خود فرد متقاضی در حساب بانکی سپرده گذاری شود.

او همچنین افزود: از سوی دیگر در خصوص نحوه تخصیص زمین به پروژه‌های اقدام ملی مسکن در شهر‌های با جمعیت کمتر از ۱۰۰ هزار نفر دو گروه واگذاری در نظر گرفته شده است. در واگذاری‌های ۹۹ ساله که به صورت اجاره در اختیار متقاضیان گذاشته می‌شود هزینه‌ای بابت قیمت زمین تحمیل نخواهد شد.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بنیاد مسکن فارس طرح اقدام ملی آورده متقاضیان اقدام ملی مسکن طرح اقدام ملی ۱۰۰ هزار نفر اقدام ملی تا کنون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۹۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل ۴۰۰ واحد مسکن نیمه‌کاره ۲۰ ساله در رزن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ علی‌اصغر غفاری‌آثار  در جلسه شورای تأمین مسکن شهرستان رزن، تصریح کرد: ۴۰۰ واحد مسکونی مربوط به سال ۸۱ در شهرستان رزن با اخذ تسهیلات به صورت نیمه کاره از همان سال باقی مانده بودند که در سال گذشته برای تکمیل این واحد‌ها اعتباری افزون بر دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از محل حساب ۱۰۰ امام (ره) و از محل اعتبارات خیرین به این واحد‌ها تسهیلات پرداخت شد تا مالکان نسبت به اتمام واحد خود اقدام کنند که خوشبختانه در حال حاضر این تعداد واحد تکمیل و قابل سکونت شده است.

او در ادامه با بیان اینکه شهرستان رزن رتبه نخست مقاوم‌سازی و بهسازی مسکن را در سطح کشور داراست و شاخص بهسازی مسکن روستایی رزن در سامانه بهسازی بنیاد مسکن ۱۰۶ درصد ثبت شده است، مطرح کرد: در سال گذشته ۹۲ درصد تسهیلات بنیاد مسکن شهرستان در زمینه تسهیلات مسکن جذب شد این درحالی است که میانگین استانی در این رابطه ۶۲ درصد بوده است.

غفاری‌آثار افزود: سهمیه تسهیلات مسکن روستایی شهرستان رزن در سال گذشته ۵۳۴ فقره بود که از ۴۹۱ نفر موفق به اخذ و دریافت این تسهیلات شدند که بالاترین رقم در سطح شهرستان‌های استان بود.

او با بیان اینکه از ۴۹۱ مورد تسهیلات دریافت شده ۳۶۰ واحد آن تاکنون به بهره‌برداری رسیده است، خاطرنشان کرد: از ۳۶۰ واحد به بهره‌برداری رسیده فوق، ۱۰۳ واحد به مسکن محرومان اختصاص داشت.

فرماندار رزن گفت: از ۱۰۳ واحد مسکن محرومان، ۱۸ واحد مربوط به افراد تحت پوشش بهزیستی شامل بیماران پروانه‌ای و خانواده‌های دو معلولیتی و ۷۵ واحد مربوط به خانوار‌های تحت پوشش کمیته امداد شامل خانوار‌های بی‌سرپرست و بدسرپرست و فاقد مسکن و ۱۰ نفر نیز مربوط به خانوار‌های نیازمند فاقد مسکن غیرتحت پوشش نهاد‌های حمایتی بود.

او افزود: در خصوص با مسکن محرومان، علاوه بر تسهیلات قرض‌الحسنه ۲۰ ساله، مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان نیز با مشارکت کمیته امداد و بهزیستی طی تفاهم‌نامه با بنیاد مسکن تسهیلات بلاعوض پرداخت شده بود ضمن اینکه به برخی از این واحد‌ها دو تن میلگرد، ۱۰ تن سیمان و به برخی زمین رایگان داده شد.

فرماندار رزن تصریح کرد: در پرداخت تسهیلات مسکن روستایی سال گذشته بانک مسکن و بانک تجارت به ترتیب دارای بیشترین پرداختی بوده‌اند.

اوافزود: در سال گذشته در رابطه با ساختمان‌های نیمه‌کاره‌ای که تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی دریافت کرده و به علت تورم تکمیل واحد‌های آنها نیمه‌کاره باقی مانده بود، پرداخت ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات به صورت متمم توسط بنیاد مسکن در نظر گرفته شد تا با احتساب ۳۵۰ میلیون تومان مالکان این واحد‌ها بتوانند ساختمان خود را به بهره‌برداری برسانند.

مدیر بنیاد مسکن رزن هم گفت: دو میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ارزی به بانک مرکزی و بانک‌های عامل برای حمایت از نهضت ملی مسکن پرداخت اختصاص داده شده که این میزان اعتبار براساس پیش‌بینی ۲۹۷ هزار واحد را پوشش می‌دهد و در این ارتباط شهرستان رزن نیز به تبع سراسر کشور دارای سهمیه است

مصطفی مددی افزود: در شهرستان رزن ۳۳۵ فقره مسکن روستایی نیمه‌کاره به منظور استفاده از تسهیلات متمم به بانک معرفی شده‌اند و می‌توانند واحد‌های مسکونی نیمه‌تمام خود را تکمیل کرده و در خانه‌هایشان ساکن شوند.

دیگر خبرها

  • رویکرد حساب ۱۰۰ امام محرومیت زدایی از جامعه است
  • طرح هادی ۱۴۰ روستای استان مرکزی افتتاح شد
  • شتاب ساخت مسکن مازندران در دولت سیزدهم
  • تمدید مهلت نام‌نویسی مدارس استعداد‌های درخشان و نمونه دولتی
  • ساخت ۱۱هزارمین مسکن روستایی دراستان مازندران
  • مقاوم‌سازی واحد‌های روستایی استان اردبیل
  • تکمیل ۴۰۰ واحد مسکن نیمه‌کاره ۲۰ ساله در رزن
  • ۳۳۲ واحد نهضت ملی مسکن در خلخال در حال اجراست
  • تحویل هزار و ۴۰۰ واحد نهضت ملی مسکن تهران تا پایان سال
  • رشد ۳۰۰ درصدی تسهیلات مسکن در خوزستان