Web Analytics Made Easy - Statcounter

خودروهای مفهومی (کانسپت) معمولا در هنگام معرفی خود شور و هیجان زیاد به وجود می آورند و پیغام شرکت سازنده را به مخاطبان خود انتقال می دهند.

قدرت طراحی، مهندسی، تکنولوژی و استراتژی های آینده خودروساز با معرفی این مدلها معمولا تشریح می شود.معمولا خودروسازان یا به طور کامل این خودرو را می سازند یا از طرح مفهومی آن در نسل های آینده استفاده می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سالهای اخیر و بازار پر رقابت کنونی شاهد معرفی مدلهای بیشتری از این خودروهای مفهومی بوده ایم که نشان از قدرت سازندگان خودرو است.

در میان خودروهای تولیدی کشور برخی محصولات مدیران خودرو می توانند نمونه مناسبی باشند از تولید یک نمونه مفهومی به نمونه واقعی، چرا که طراحی اکثر محصولات مدیران خودرو در میان نمونه های تولیدی کاملا مدرن و به روز می باشد.

کانسپت تی ایکس در معتبرترین نمایشگاه خودرو جهان یعنی ژنو در سال 2012 توانست به عنوان خودروی برتر مفهومی شناخته شود.

طراحی بسیار مدرن و جذاب آن نقطه شروعی پر قدرت برای شرکت سازنده بود تا در نهایت بر اساس این مدل مفهومی خودروی تیگو7 در سال 2016 شکل بگیرد و به سرعت در فاصله زمانی کوتاه در بازار ایران معرفی شود و تا به امروز به عنوان یک شاسی بلند شیک و مدرن شناخته میشود.

جالب است که بدانید خودروی تیگو7 که برگرفته شده از کانسپت تی ایکس است در سال 2016 از مجله ژاپنی تخصصی استایل لقب زیباترین خودروی چینی را به تیگو7 داد.

از دیگر خودروهای معروف مفهومی که به تولید رسید مدل مفهومی آلفا بود که در نمایشگاه های گوناگون به نمایش گذاشته شد و یک طراحی پخته و به روز و اصیل بود که سر انجام این خودرو در سال 2017 معرفی شد و در سال 2019 در ایران با نام ایکس 55 معرفی شد.

شاسی بلند جمع و جوری که خیلی ها طالب آن هستند و کاملا سبکی خاص و منحصر به فرد دارد اما اگر از دنیای شاسی بلندهای مدیران خودرو بیرون بیائیم و وارد دنیای سدانها شویم در آنجا هم باز نمونه های جذابی خواهیم یافت.

کانسپت آلفا که بسیار زیبا و آینده نگر بود در سال 2015 سرانجام با نام آریزو5 رونمایی شد و با فاصله 1 سال در بازار ایران به عنوان یک سدان بسیار زیبا و مدرن عرضه گردید.

حال می توان دریافت که هرکدام از این خودروهای زیبا داستانی جذاب داشته اند و حال امروز به عنوان خودروهایی تاثیرگذار در بازار کشور شناخته می شود.

لینک کوتاه: asriran.com/0038sn

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: مدیران خودرو خودروی مفهومی مدیران خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۹۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت خودرو آخرین عامل تصادفات است

تحقیقات نشان می‌دهد خطای انسانی با سهم ۵۲ درصد بیش‌ترین سهم از تصادفات جاده‌ای در ایران را به خود اختصاص می‌دهد. ناایمن بودن جاده‌ها ۲۰ درصد، عامل مشترک ۱۶ درصد و خودرو ۱۲ درصد از عوامل ایجاد تصادفات را به خود اختصاص می‌دهند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تحقیقات نشان می‌دهد خطای انسانی با سهم 52 درصد بیش‌ترین سهم از تصادفات جاده‌ای در ایران را به خود اختصاص می‌دهد. ناایمن بودن جاده‌ها 20 درصد، عامل مشترک 16 درصد و خودرو 12 درصد از عوامل ایجاد تصادفات را به خود اختصاص می‌دهند.

نمودار زیر آمار و ارقام بهبود رتبه ایران در میزان تلفات رانندگی از سال 2010 تا 2019 را نشان می‌دهد که طبق تحقیقات یکی از عوامل اصلی آن به ارتقای کیفیت خودروهای داخلی مربوط می‌شود.

نسبت فوتی‌ها به یک میلیون دستگاه خودرو از حدود 4500 نفر در سال 1357 به 516 نفر در سال 1401 کاهش یافته است. رتبه ایران در تلفات رانندگی از جایگاه هشتم دنیا در سال 2010 به جایگاه شصت و یکم در سال 2019 رسیده است.

با وجود ارتقای استانداردهای کیفی و ایمنی خودروهای داخلی طی سال‌های اخیر و خروج محصولات با پلتفرم‌های قدیمی از چرخه تولید، به دلیل عدم اسقاط خودروها و موتورسیکلت‌های فرسوده و غیرایمن (فرسودگی حدود 47درصد ناوگان وسایل نقلیه کشور)، عدم اجرای دقیق معاینه فنی خودرو در کشور و نیز افزایش تردد وسایل نقلیه در سال‌های اخیر شاهد افزایش تعداد تلفات جاده‌ای در کشور طی دو سال اخیر  بوده‌ایم.

البته در سال گذشته 35 میلیارد تردد در شهرها و هفت میلیارد در جاده‌ها داشتیم که میزان افزایش تردد در جاده‌های کشور حدود شش درصد بوده است.

همچنین تعداد وسایل نقلیه در ایران از سه میلیون دستگاه در سال 1375 به حدود 38 میلیون دستگاه در سال 1404 رسیده و کاهش حدود چهار هزار نفری تعداد کشته‌ها در یک میلیون نفر، روند کاهشی نسبت فوتی‌ها در مقایسه با روند افزایشی تعداد وسایل نقلیه را به تصویر می‌کشد.

هم‌چنین بررسی سهم عوامل مختلف در تصادفات حکایت  از آن دارد که خطای انسانی با 52 درصد بیش‌ترین سهم را به خود اختصاص می‌دهد. رتبه بعدی به ناایمن بودن جاده‌ها مربوط می‌شود که سهم 20 درصدی در تصادفات دارد. عامل مشترک 16 درصد از تصادفات را به خود اختصاص می‌دهد و وسیله نقلیه سهم 12 درصدی از تصادفات جاده‌ای دارد.

با این وجود برخی افراد بدون در نظر گرفتن 13 برابر شدن تعداد خودروها و کاهش تلفات جاده‌ای طی دو دهه اخیر، اصرار دارند خودروهای تولید داخل را که طی یک دهه اخیر برای ارتقای آنها تلاش‌های بسیاری صورت گرفته عامل اصلی تلفات جاده‌ای جلوه دهند.

به طور مثال بعضا عنوان می‌شود خودروهای داخلی با وجود سهم 88 درصدی از کل خودروهای شماره‌گذاری شده سهم 90 درصدی در تصادفات دارند. یعنی خودروهای داخلی دو درصد بیش‌تر از خودروهای خارجی در تصادفات جاده‌ای سهم دارند. این در حالی است که در این اظهارنظرها اشاره‌ای به لزوم از رده خارج کردن خودروهای فرسوده نشده است.

طی دو  دهه گذشته با وجود سیر صعودی تعداد وسایل نقلیه در حال تردد در کشور (شامل خودروهای سواری، تجاری و موتورسیکلت) با کاهش معنی‌دار میزان تلفات جاده‌ای روبه‌رو بوده‌ایم و این موضوع از اثربخشی نسبی عوامل بازدارنده تلفات از قبیل فرهنگ‌سازی (نظیر استفاده از کمربند ایمنی)، بهبود کنترل‌های جاده‌ای، ارتقای استانداردها و سطح کیفی خودروهای تولیدی، گسترش بزرگراه‌ها  و بهبود ایمنی راه‌ها در کشور حکایت دارد.

بر اساس یک تحقیق عامل 82 درصد تصادفات چهار عامل سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، توجه نکردن به جلو، خستگی و خواب‌آلودگی است.

از سوی دیگر نیمی از تلفات تصادفات رانندگی در ایران مربوط به راکبان موتورسیکلت و عابران پیاده است. اما به آن اندازه که بر عامل خودرو توجه می‌شود و حتی شاهد برجسته کردن نقش آن در کشور هستیم به سایر عوامل پرداخته نشده است.

بر اساس منطق ماتریس هادون که به بررسی مهم‌ترین عوامل بروز تصادفات می‌پردازد از 20 عامل مربوط به قبل از حادثه رانندگی 17 عامل به خطای انسانی، فیزیکی، اجتماعی و اقتصادی مربوط می‌شود و تنها سه عامل تصادفات به تجهیزات خودرو برمی‌گردد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • X۲۲ پرو چگونه توانست به یک میلیون فروش برسد؟
  • قیمت خودرو امروز ۲۱ فروردین +جدول
  • کیفیت خودرو آخرین عامل تصادفات است
  • خودروی مینی کوپر C مدل 2025 چه قابلیت‌هایی دارد؟
  • شمارش معکوس برای ورود لوکس‌ترین خودروی وارداتی به بازار / عکس
  • نقش استعاره‌های مفهومی قرآن در تغییر جهان‌بینی عرب جاهلی
  • HPE نمونه کارها را برای هوش مصنوعی مولد معرفی کرد
  • خودروی چینی تسلا را به دردسر انداخت
  • قیمت خودرو امروز ۱۸ فروردین +جدول
  • ایلان ماسک: خبر رویترز دروغ است؛خودروی برقی تولید می کنیم