Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

سید حسن نصرالله در ابتدای سخنان خود درگذشت شیخ صباح الاحمد جابر الصباح، امیر کویت را تسلیت گفت.

نصرالله گفت: کویت در سایه امیر فقید خود مقابل فشار کشورهای عرب خلیج فارس برای پیوستن به خیل عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی ایستاد.

آمریکا به دنبال احیای داعش است

وی افزود: از همه مردم لبنان می خواهم تا مقابل اتفاقاتی که طی هفته‌های گذشته در شهرک کفتون رخ داده و درگیری هایی که بین ارتش و گروه‌های مسلح روی داده، بایستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به فرماندهان ارتش و خانواده های شهدا تسلیت می گوییم و از صبر و استقامت و فداکاری‌هایشان در دفاع از وطن تشکر می کنم.

دبیر کل حزب الله لبنان گفت: پس از عملیات ترور شهیدان سلیمانی و ابومهدی مهندس واشنگتن شروع به احیاء داعش کرد؛ واشنگتن می‌کوشد تا بقای خود در منطقه را تحت عنوان ائتلاف بین‌المللی علیه داعش توجیه کند. از همگان می خواهم که نسبت به اقدامات آمریکا برای احیای دوباره داعش هوشیار باشند.

نصرالله در ادامه افزود: دشمن صهیونیستی همچنان در مرز‌های جنوبی در حالت آماده‌باش کامل، ترس و هوشیاری شدید قرار دارد. این طولانی‌ترین مدت از زمان اشغال فلسطین است که ارتش دشمن بدون آنکه جرئت انجام اقدامی را داشته باشد در حالت آماده‌باش است.

واکنش به ادعاهای بی اساس نتانیاهو در مجمع عمومی سازمان ملل

دبیر کل حزب‌الله لبنان در واکنش به ادعاهای بی اساس نتانیاهو در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: روابط عمومی حزب‌الله به زودی از رسانه‎ها می‌خواهد تا وارد تاسیساتی شوند که نتانیاهو از آن سخن می‌گوید؛ ساعت ده شب به رسانه‌ها اجازه می‌دهیم تا وارد تاسیساتی شوند که نتانیاهو گفته و دروغ او برای جهان برملا شود.

وی افزود: این کار از این جهت است که مردم لبنان با یقین در نبرد هوشیاری حضور داشته باشند و اینکه ثابت شود ما موشک هایمان را میان خانه‌های مردم قرار نمی‌دهیم.

تحولات داخلی و تشکیل کابینه

نصرالله درباره تحولات داخلی و تشکیل کابینه جدید در لبنان گفت: باشگاه نخست وزیران سابق اسامی ۳ نفر را برای نامزدی نخست وزیر معرفی کرد که از بین آن‌ها مصطفی ادیب را ترجیح داد و ما برای تسهیل امور شرطی را قرار ندادیم.

وی با تاکید بر این موضوع که ادیب با هیچ تشکل پارلمانی و رئیس جمهور صحبت و یا رایزنی نکرد، افزود: فرانسوی‌ها فرآیندی سیاسی را پوشش می‌دادند که منجر به از بین رفتن مهمترین اختیارات رئیس جمهور می‌شد.

دبیر کل حزب‌الله لبنان در ادامه یادآور شد: کسی که با ما برای تشکیل دولت گفتگو می‌کرد مصطفی ادیب نبود، بلکه سعد حریری بود. آنچه به ما پیشنهاد شد به مثابه دریافت اطلاعات در مورد تعداد وزرا، چرخش و توزیع پست‌ها و اسامی وزرا بود.

وی افزود: آنچه پیشنهاد شد را رد کردیم، زیرا بسیار برای کشور خطرناک و غیرقابل بررسی بود. از سال ۲۰۰۵ تا امروز عرف این بوده است که در مورد پست‌ها با نخست وزیر رایزنی شود نه اینکه چه کسی در کدام پست باشد. در رایزنی‌ها قبول کردیم که وزرا وابستگی حزبی نداشته باشند تا فرآیند تشکیل دولت تسهیل شود.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: سید حسن نصرالله درگذشت صباح الاحمد جابر الصباح امیر کویت صراط حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۹۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدل بر سر قطعنامه شورای امنیت؛ امریکا وتو نکرد نتانیاهو برافروخت!

در پی عدم وتوی پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت برای آتش‌بس در غزه توسط آمریکا، نتانیاهو سفر هیات اسرائیلی به واشنگتن را لغو کرد.

دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه و در بیانیه‌ای اعلام کرد که در پی امتناع آمریکا از وتوی قطعنامه شورای امنیت در مورد آتش‌بس غزه، او سفر هیات اسرائیلی به واشنگتن را لغو کرده است.

شورای امنیت سازمان ملل روز دوشنبه پیش‌نویس قطعنامه‌ای را که خواستار «آتش‌بس فوری در غزه در طول ماه رمضان، آزادی فوری و بی‌قیدوشرط تمام گروگان‌ها و تضمین دسترسی بشردوستانه» می‌شود، تصویب کرد.

۱۴ کشور به این قطعنامه رأی مثبت دادند و آمریکا هم برخلاف دفعات پیشین، آن را وتو نکرد و رأی ممتنع داد.

به گزارش ایسنا، بر اساس گزارش الجزیره، در این بیانیه آمده است: «تغییر موضع آمریکا به تلاش‌های جنگ و تلاش برای آزادی اسرا آسیب می‌زند. شکست آمریکا در وتوی قطعنامه شورای امنیت عقب‌نشینی آشکار نسبت به موضع قبلی است».

از سوی دیگر، «جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در اظهاراتی گفت از تصمیم نتانیاهو برای لغو اعزام هیأت اسرائیلی ناامید شده است.

کربی همچنین گفت عدم مخالفت آمریکا با قطعنامه آتش‌بس در غزه به معنای تغییر سیاست واشنگتن در قبال تل‌آویو نیست بلکه آتش‌بس باید با آزادی اسرای اسرائیلی از غزه همراه شود.

او گفت آمریکا به این دلیل که قطعنامه از «محکومیت حماس» خودداری می کرد، به آن رأی مثبت نداد.

پنتاگون اما از انجام سفر برنامه‌ریزی‌شده «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به واشنگتن خبر داد و گفت این سفر جدای از سفر هیأت اسرائیلی است.

این هیأت قرار بود درباره حمله به منطقه رفح در جنوب غزه با مقام‌های آمریکایی رایزنی کند.

دیگر خبرها

  • فرمان داعش به گرگ‌های تنها برای عملیات در خاک اروپا، آمریکا و اسرائیل
  • معاریو: نتانیاهو همانند یک کودک پرخاشگر رفتار می‌کند
  • نتانیاهو به دنبال چراغ سبز آمریکا برای حمله به رفح
  • آمریکا: مبارزه با گروه‌های تروریستی به نفع حکومت طالبان است
  • آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!
  • الهندی: مقاومت زیر بار آتش‌بس موقت نخواهد رفت
  • حمدان: نتانیاهو به دنبال پایان جنگ نیست
  • نتانیاهو به دنبال پایان جنگ نیست/آمریکا در نسل‌کشی غزه شریک است
  • جدل بر سر قطعنامه شورای امنیت؛ امریکا وتو نکرد نتانیاهو برافروخت!
  • مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟