Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  سردار علی فضلی جانشین معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران و از فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس در ویژه برنامه گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس که به همت اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا برگزار شد، گفت: حدود ۴۰ سال پیش دشمنان با محوریت صدام، مستکبرین، آمریکا، صهیونیست ها، غربی‌ها و برخی از کشور‌های منطقه جنگی را به ما تحمیل کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جنگ تحمیلی در شرایطی آغاز شد که تازه انقلاب اسلامی به پیروزی رسیده بود و همان زمان گروه‌های معاند و موافقین در استان‌های مختلف کشور برای مردم مزاحمت ایجاد می‌کردند و هر روز شاهد حوادث امنیتی بودیم. در این شرایط دیدیم و در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ ما در مقابل حمله زمینی و هوایی و دریایی رژیم بعثی قرار گرفتیم.

وی ادامه داد: آن زمان سپاه نهاد نوپا و تازه تاسیسی بود، در چنین شرایطی هجمه ناجوانمردانه دشمن علیه ما آغاز شد. دشمن بخشی از مرز‌های ما را اشغال کرد. اینجا بود که امام راحل فرمودند: «بیگانه‌ای آمده، سنگی زده و شیشه‌ای شکسته است» و اینگونه بود که هیمنه دشمن را فروریخت.

بنی‌صدر حاضر به وحدت نیرو‌های مسلح و دفاع از مرز‌های کشور نشد!

رئیس ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس اضافه کرد: فرمان امام این شد که هرکس می‌تواند در مقابل پیشروی دشمن بایستد به جبهه برود و با وجود اینکه شرایط ما برای آغاز دفاع مقدس چندان مهیا نبوده با این فرمان نورانی با سرعت نیرو‌های مسلح تجمیع شدند.

سردار فضلی تصریح کرد: همه نیرو‌ها با هم تجمیع شدند و همه ظرفیت‌ها در خدمت انقلاب اسلامی قرار گرفت. بنی صدر که آن زمان فرمانده کل قوا لود به دلایلی حاضر به وحدت نیرو‌های مسلح و دفاع از مرز‌های کشور نشد و اعتقادی به ترکیب نیرو‌های مردمی، سپاه با ارتش نداشت و از دادن اسلحه و مهمات به ما خودداری می‌کرد.

جانشین معاون هماهنگ کننده سپاه خاطرنشان کرد: بنی صدر ۴-۵ عملیات را فرماندهی کرد و، چون نیت او خالص نبود با شکست مواجه شد و بعد از آن هم با منافقین از کشور گریخت و تا امروز علیه کشور و مردم توطئه می‌کنند.

هویت تاریخی مردم ایران با دفاع مقدس گره خورده است

وی در ادامه با اشاره تدبیر امام (ره) گفت: هنر امام (ره) این بود که ظرفیت همه مردم در خدمت دفاع مقدس قرار گرفت. این هنر امام (ره) بود که از همه ظرفیت‌های مردمی استفاده کرد و مردم هم با تمام توان در دفاع مقدس مشارکت کردند و سهیم بودند.

جانشین معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران در پاسخ به این سوال که چرا باید دفاع مقدس را بازخوانی کنیم، افزود: هویت تاریخی مردم ایران با دفاع مقدس گره خورده است، این بازخوانی نیاز است تا آن‌هایی که در دوران دفاع مقدس حضور نداشته اند با فرهنگ این دوران آشنا شوند.

مشکلات اقتصادی ناشی از پیاده‌نشدن رویکرد دفاع مقدس در این حوزه است

وی با بیان اینکه رویکرد دفاع مقدس می‌تواند از مشکلات گره گشایی کند، اظهار داشت: اگر در عرصه اقتصادی با مشکل مواجه هستیم برای این است که در آن رویکرد دفاع مقدس پیاده نشده است. رویکرد دفاع مقدس امروز در عرصه‌های مختلف باعث پیشرفت ما شده و اگر فرهنگ در اقتصاد هم پیاده شود حتما مشکلات اقتصادی را پشت سر خواهیم گذاشت.

وی با اشاره به پیروز‌های جبهه مقاومت تاکید کرد: سردار سلیمانی فرهنگ دفاع مقدس را در جبهه مقاومت ساری و جاری کرد و برای همین بود که شاهد موفقیت و پیروزی جبهه مقاومت بودیم.

سردار فضلی با اشاره به نقش اردو‌های راهیان نور در انتقال فرهنگ دفاع مقدس گفت: قبل از شیوع کرونا سالانه تعداد زیادی از علاقمندان در قالب اردو‌های راهیان نور به مناطق جنگی سفر می‌کردند و امیدواریم هر چه زودتر ویروس کرونا از بین برود تا زودتر شاهد برگزاری اردو‌های راهیان نور باشیم.

رئیس ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در بخش دیگری از سخنانش گفت: صدام به بهانه قرداد الجزایر به کشور ما حمله کرد و شرایطی را فراهم کرد که عملیات‌های نظامی خودش را با حمایت غربی‌ها و برخی کشور‌های دیگر آغاز کند. عراق در ابتدای جنگ ۱۵ لشکر داشت و در ادامه به ۶۰ لشکر رسید که این بدون حمایت کشور‌های دیگر ممکن نبود.

جنگ علیه ما با هدف ساقط شدن نظام اسلامی شروع شد

سردار فضلی تصریح کرد: جنگ با هدف ساقط شدن نظام اسلامی علیه ما شروع شد، ساقط کردن نظام ما آرمان آمریکایی‌ها بود و برای همین جنگ با این هدف علیه ایران آغاز شد، ولی در این توطئه ناکام ماندند که البته این دشمنی و توطئه‌ها تا به امروز هم ادامه دارد.

وی ادامه داد: البته امروز هیمنه آمریکا ریخته است، روزی با اراده این‌ها شاید حاکمیت‌هایی سقوط می‌کرد، ولی امروز ما نقطه قوت آن‌ها را به نقطه ضعف تبدیل کردیم و هیچ رزمنده‌ای امروز ابایی از قدرت مستکبران ندارد. توطئه‌های مستکبران علیه ما تا کنون ناکام مانده و در آینده هم نیز به کمک خدا ناکام خواهد ماند.

سردار فضلی با اشاره به اقدامات جنایتکارانه منافقین گفت: در کشور ما ۱۷ هزار نفر توسط منافیق به شهادت رسیدند و آقای بنی صدر هم از این‌ها حمایت می‌کرد.

وی ادامه داد: فتنه در دوران جنگ هم بود، الان که دیگر بیش از ۴۰ سال از انقلاب گذشته است، آن زمان بنی صدر می‌خواست از رفتن یک گردان به آبادان جلوگیری کند و کار‌هایی می‌کرد که وحدت بین نیرو‌های مسلح ایجاد نشود. برای همین مسائل است بازسازی و پرداختن به دفاع مقدس اهمیت ویژه‌ای دارد.

بنی صدر از وحدت سپاه، بسیج و ارتش به شدت نگران بود

سردار فضلی با بیان اینکه وحدت نیرو‌های مسلح، دوران دفاع مقدس در میدان عمل کاملا مشهود و در عرصه‌های مختلف گره گشا بود، گفت: بنی صدر از وحدت سپاه و بسیج و ارتش به شدت نگران بود و به دلایل مختلف از این وحدت جلوگیری می‌کرد و نکته دوم اینکه بنی صدر اعتقادی به نیرو‌های مردمی نداشت و نیرو‌های مردمی را تضعیف می‌کرد و اگر دوستان ارتشی هم به ما کمکی می‌کردند خارج از دستور بنی صدر بود.

ما جنگ و مقابله با دشمن را در جنگ آموختیم

جانشین معاون هماهنگ کننده سپاه گفت: ما جنگ و مقابله با دشمن را در جنگ آموختیم و این بهترین میدان عمل برای ما بود. اعتماد امام به جوانان نکته مهمی است که اینجا باید به آن توجه کنیم. البته امروز شرایط تفاوت کرده و نیرو‌های ما بهترین آموزش‌ها را می‌بینند.

وی تصریح کرد: اینکه دشمن نتوانست به اهدافش برسد برای اینکه این ارتش جوان و لشکر مردمی و بسیجی و سپاهی ناشناخته بود. با وحدتی که میان گروه‌های مردمی، بسیج، سپاه و ارتش صورت گرفت توانستیم به موفقیت برسیم.

در هر عرصه‌ای در خط مقدم دفاع از مردم خواهیم بود

جانشین معاون هماهنگ کننده سپاه تاکید کرد: هر اتفاقی در جنگ می‌افتاد ما پیروز بودیم، چون ما به وظیفه دینی و تکلیف قرانی خود عمل کردیم. دشمن امروز بیشتر از اعتقاد و باور‌های ما وحشت دارد. البته حواس نیرو‌های ما کاملا جمع است و در هر عرصه‌ای ما در خط مقدم دفاع از مردم خواهیم بود.

وی تاکید کرد: امروز که ما مثل بسیاری از کشور‌های دنیا با کرونا مواجه هستیم می‌بینیم همه مردم مانند دوران دفاع مقدس به میدان آمدند و به کمک وزارت بهداشت، پزشکان، پرستاران و کادر درمانی رفتند و کار جهادی کردند و نمونه‌ای از دوران دفاع مقدس را بازسازی کردند، خصوصا در ادامه شما کمک‌های مومنانه و مواسات را دیدید، این کاری است که از مردم ما بر می‌آید و ما هم مفتخریم که خادم این مردم هستیم و با علم و با توانایی بیشتری در خدمت این مردم عزیز و مردمی که دین خودشان به اسلام ادا کردند، به مردم خدمت خواهیم کرد.

جانشین معاون هماهنگ کننده سپاه تاکید کرد: ما با امکاناتی که آن زمان داشتیم بهترین از این نمی‌توانستیم عمل کنیم و اگر کسی سوال کند که اگر به ۴۰ سال پیش برگردید چگونه عمل خواهید کرد می‌گویم همان کاری را که انجام دادیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هشت سال دفاع مقدس دفاع مقدس سپاه پاسداران جانشین معاون هماهنگ کننده سپاه رویکرد دفاع مقدس دوران دفاع مقدس نیرو های مسلح دفاع مقدس سردار فضلی آن زمان بنی صدر علیه ما نیرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۰۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه شیراز: اسرائیل دست از پا خطا کند، آن‌ها را سر جای خواهیم نشاند

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه شیراز، با اشاره به سیاست‌های کلی نظام، اظهارداشت: این مسئله بسیار در وضع فعلی کشور ما و اینکه در گام دوم انقلاب اسلامی قرار داریم لازم و واجب است تا چهارچوب اقدام و عمل تک تک مدیران، مسئولان، فعالان اجتماعی و مردم به حسب وظیفه شرعی، عقلی و سیاسی مشخص شود.

خطیب نمازجمعه امروز شیراز با اشاره به "جنگ ترکیبی" و "تقسیم کار اجتماعی"، بیان کرد: جنگ ترکیبی جنگی است که در ابعاد مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و نظامی به یک ملتی تحمیل می‌شود. نظریه پردازان اروپایی و آمریکایی، چون به نظرشان می‌رسید بعد از فروپاشی شوروی دیگر هیچ قدرتی در مقابل آنها نمی‌تواند بایستد این حالت فرعونیت و این ادعای "أَنَا رَبُّکُمُ الْأَعْلَی" که خودشان را از همه بالاتر می‌دیدند در آنها به وجود آمد.

وی افزود: آمریکا و اروپا به ما گفتند که شما را تحریم فلج کننده می‌کنیم و این همان حرفی است که فرعون می‌زد. نظریه پردازان آن‌ها در عرصه جنگ گفتند جنگ نظامی کافی نیست برای اینکه ملت‌ها را تحت فرمان آمریکا و ابرقدرت‌های مدعی ریاست دنیا در بیاورد، برای اینکه کدخدایی کنند گفتند باید در عرصه سیاسی، فرهنگی و اقتصادی هم فشار بر سر ملت‌ها بیاوریم.

آیت‌الله دژکام ادامه داد: شاید سازمان یافته‌ترین و قویترین جنگ ترکیبی را در طول این 15 سال گذشته برعلیه ملت ایران مشاهده کردید، شما می‌بینید که تحریم را به جایی رساندند و رسما اعلام کردند 10 تا 12 ماه بیشتر ایران نمی‌تواند دوام بیاورد. آن روزی که رهبر معظم انقلاب فرمودند که ترامپ خواهد مرد و در گور خواهد پوسید و مار و مور او را خواهد خورد و ملت عظیم الشأن ایران قوی و استوار ان‌شاءالله برپا خواهد ایستاد و بینی هر مستکبری را به خاک خواهد کشید. 

نماینده، ولی فقیه در استان فارس اظهارکرد: دشمنان نظام و انقلاب مقارن جنگ اقتصادی، جنگ فرهنگی هم علیه ما خیلی قوی شروع کردند و سالیان دراز کار کرده بودند، اما اخیرا جلوه‌هایش را در کوچه و خیابان به رخ کشیدند. خیال می‌کردند که صبوری و تحمل مجموعه مردم و مدیران کشور از روی ناتوانی است؛ خیر، این صبر از روی این بود که ثابت شود با همه این کارها عموم بانوان کشور ما طرفدار حجاب و پایبند به حجاب هستند و این موضوع باید واضح می‌شد.

وی با بیان اینکه دوره قیافه گرفتن تمدن غربی در مقابل آیین پاک اسلام ناب محمدی به پایان رسیده است، گفت: آنها باید بدانند مردم عزیز ما و بانوان سربلند کشور ما آگاهانه و از روی اختیار دین، دیانت، حجاب و عفاف را انتخاب کردند و با این شبیخون و تهاجم سنگین فرهنگی و با این فشارهای عجیب و پول‌دادن‌ها و آدم خریدن‌های آمریکا و اروپا باز هم مردم ما محکم پای ارزش‌های خودشان ایستادند و از ارزش‌های خود دفاع می‌کنند.

آیت‌الله دژکام اذعان داشت: این عرصه جنگ فرهنگی علیه ما باز کردند و هنوز کار می‌کنند البته یک اشاره رهبر معظم انقلاب آنها را سرجای خود نشاند؛ اما این عرصه جنگ باز است و میدانی است که باید در آن کار انجام بگیرد.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در ادامه افزود: در عرصه نبرد سیاسی می‌بینید که هنوز ابزار کهنه و فرسوده خود را که به آن شورای امنیت می‌گویند به کار می‌گیرند و علیه ایران جلسه می‌گیرند؛ این سازمان را بعد از جنگ جهانی دوم راه انداختند که هر موقع نیاز داشتند کار خود را توجیه کنند و هیچ گاه به داد ملت‌های مظلوم و محروم نرسید، فلسطین در همین سال‌ها تکه و پاره شد و ایران در همین سال‌هایی که این سازمان بوده مظلوم واقع شد.

وی تصریح کرد: شورای امنیت نسبت به کشتن 34 هزار زن، بچه، بزرگ و کوچک مردم فلسطین که زیر بمب‌های فسفری صهیونیست‌ها جزغاله شدند هیچ کاری نکرد. این ناتوانی ابزار مدیریتی است که تمدن اروپایی و آمریکایی به نظرشان می‌رسد هنوز می‌تواند از آن استفاده کند.

آیت‌الله دژکام بیان کرد: جهان به فرموده رهبر معظم انقلاب در یک پیچ تاریخی است و همه شرایط عوض می‌شود و این بارهای کهنه و به درد نخور را آنها باید جمع کنند و بروند تا عدالتی که به دست مقدس مهدی آل محمد (ع) اجرا خواهد شد جهان را پر کند و به همه نشان دهد عدالت یعنی چه؟. 

نماینده، ولی فقیه در استان فارس گفت: در عرصه سیاسی گرچه ما نخواسته‌ایم که به طور کلی اگر حرف حسابی و منطقی زده می‌شود را رد کنیم و مستمر می‌گوییم شما داوری کنید ببینید حق با کیست، اما توان و عرضه این کارها را ندارند و قدرتمندی و عظمت آنها تمام شده است. می‌بینید که جلسه گرفتند و گفتند اسرائیل به غزه این ظلم را نکند، اما چه کسی حرف آنها را گوش داده است؟ این ناتوانی سازمان ملل و شورای امنیت است و نتانیاهو خبیث برعلیه ما حمله کرد و سفارت خانه ما را زد و ما گفتیم عدالت را برقرار کنید، اما نتوانستند.

وی اضافه کرد: در عرصه سیاسی شکست تمدن اروپایی و آمریکایی آشکار است، اما آنها خیلی فشار می‌آورند که همین را بر همه جهان مستولی کنند، اما نمی‌توانند.

آیت‌الله دژکام با اشاره به نبرد رسانه‌ای، اذعان داشت: باید ما در این مورد مقداری جمع و جور باشیم و رهبر معظم فرمودند جنگ رسانه‌ای را فراموش نکنید و در عرصه رسانه نباید آنها هرچه می‌خواهند تحویل ملت‌ها دهند و ما هیچ کاری نکرده باشیم. ان شاءالله یکی بعد از دیگری این عرصه‌های نبرد با هدایت، فرماندهی و سیاست‌گذاری نائب امام حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای فتح خواهد شد و پیروزی از آن شما خواهد بود و این وعده الهی است به شرط اینکه ما هم پای کار دین بایستیم.

امام جمعه شیراز به تمامی مدیران، مسئولان و مردم عزیز یادآور شد که آنچه را که می‌توانیم با جدیت دنبال کنیم، چرا که اولویت امسال هم رهبر معظم با بصیرت ویژه خود بحث اقتصادی و جهش تولید با مشارکت مردم معین کردند، در این راستا باید مجموعه کسانی که کارشان این است انجام دهند.

وی بیان کرد: برخی از مدیران و مسئولان کارشان چیز دیگری تعریف شده و کار تولیدی نیست و کار فرهنگی است و کار اصلی آنها فرهنگ است و رهبری ضمن اینکه اولویت جهش تولید را مطرح کردند باید تقسیم کار را بپذیریم لذا تقسیم کار اجتماعی یعنی آن مجموعه‌ای که کار فرهنگی می‌کند کار فرهنگی خود را درست انجام دهد؛ گویی کار را تعطیل می‌کنیم و فقط جهش تولید باید انجام گیرد.

آیت‌الله دژکام ادامه داد: رهبری فرمود اولویت اول این است و چند وزارتحانه مسئول تولید هستند و ما حمایت می‌کنیم، اما یک جاهایی است که کار مستقیم وزارت ارشاد، وزارت گردشگری، سازمان تبلیغات و دیگر مجموعه‌ها است که اینها باید کار خودشان را انجام دهند.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: چهارشنبه گذشته بزرگداشت روز ارتش جمهوری اسلامی بود و فردا هم اول اردیبهشت و روز بزرگداشت شیخ اجل سعدی شیرازی است.

وی ادامه داد: سعدی در طول هشت قرن همچنان ایستاده و از زمان خودش مشهور بود و تا امروز هم در چشم جهانیان بزرگ و مایه افتخار ما ایرانیان است صرفا به خاطر زیبا سخن گفتن نیست بلکه به خاطر سخن زیبا و ارزشمند گفتن هم هست.

آیت‌الله دژکام اضافه کرد: وقتی مجموعه آثار سعدی را بررسی می‌کنیم متوجه می‌شویم این شاعر برای زندگی سعادتمندانه بشر حرف‌های بسیاری دارد و عمده این نکاتی را که سعدی فرموده از قرآن و حکمت اصیل اسلامی سرچشمه گرفته است.

نماینده، ولی فقیه در استان فارس با یادآور اینکه بهره‌مندی سعدی از قرآن و حدیث نبوی آنقدر زیاد است که اگر کسی بخواهد انکار بکند انگار می‌خواهد بگوید آفتاب در میانه روز نیست، گفت: سعدی آنقدر تحت تأثیر قرآن است که در مجموعه دیوان او از 1200 آیه قرآن استفاده کرده و در سخنش آورده است.

وی بیان کرد: در باب ارتش، جنگ و صلح هم سعدی حرف دارد، در آغاز بوستان بیش از 100 بیت در رابطه با جنگ و صلح و چگونگی حمایت و نگه داشتن ارتش آمده است و در گلستان و سایر دیوان شریف این شاعر هم به این موضوع اشاره کرده است.

آیت الله دژکام با اشاره به این دو بیت سعدی « تو هم جنگ را باش چون کینه خاست که با کینه ور مهربانی خطاست، چو با سفله‌گویی به لطف و خوشی، فزون گرددش کبر و گردن‌کشی»گفت: اگر دعوا شروع نشود،شروع کننده بودن کار خوبی نیست.

وی اضافه کرد: در روز عاشورا هم امام حسین (ع) فرمود شروع کننده نیستیم. امیرالمومنین (ع) و پیامبر هم در جنگ‌ها همین رویکرد را داشتند؛ آنها کینه‌ورزی و جنگ را شروع نمی‌کردند، این نشانه انسان دوستی اسلام و پیروان اسلام است.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: اما یک موقعی جنگ را علیه ما شروع می‌کنند مگر ما سفارت آنها را زدیم؟ آنها سفارت ما را زدند. در چنین شرایطی باید چه کار کنیم؟ سعدی می‌گوید تو هم جنگ را باش.

وی با تصریح بر اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند دوره بزن در رو گذشته یکی بزنی ده تا می‌خوری. این منطقی است که از قرن هفتم تا امروز در کشور ما حاکم است، افزود: برخی گمان می‌کنند با ابزار رسانه‌ای می‌توانند فرهنگ ما را تغییر دهند،این خیال خامی است‌.

آیت‌الله دژکام با اشاره به ابیات سعدی ادامه داد: وقتی کینه و دشمنی از طرف آنها شروع می شود باید پای جنگ باشیم اگر جواب ندادی گمان می‌کنند هر کاری کنند مهم نیست، این دو بیت سعدی باید پاسخ و منطق تمام ایرانیان مسلمان باشد، منطق قرآن کریم هم همین است و سعدی از قرآن و روش اهل بیت (ع) استفاده کرده و منطق ما هم به عنوان ادامه دهنده این مسیر همین است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: در رابطه با مسئله اسراییل و عملیات ارزشمند وعده صادق بحثمان این بود که حق دفاع مشروع داریم، (تو زدی باید بخوری) بیش‌از این در مورد عملیات وعده صادق ادعا و هدف‌گذاری نکردیم.

وی اضافه کرد: 6 ماه قبل از این عملیات جنگ بود و گفتیم بگذار خودشان با هم تسویه حساب کنند، ما در آن زمان اعلام کردیم که حامی مظلوم هستیم اما بنا بر جنگ نداشتیم، آنها جنگ را شروع کردند و باید بدانند در مقابل می خورند، غیر از این رفتار کنیم چیزی از عزت کشورمان باقی نمی‌ماند.

امام جمعه شیراز اعلام کرد: من می‌خواهم به آمریکا، به قدرت‌های حامی اسراییل در اروپا و به خود رژیم صهیونیستی اعلام کنم که شما تجربه جنگیدن با این ملت را در هشت سال دفاع مقدس دیده‌اید اگر بخواهید دست از پا خطا کنید و به میدان بیایید این ملت همان ملت است و شما را سر جای خود خواهند نشاند.

آیت‌الله دژکام با تصریح بر اینکه در پاسخِ بعضی از کسانی که دلشان زود می‌لرزد و می‌گویند آنها امکانات دارند و ما نداریم می‌گویم که در هشت سال دفاع مقدس هم آنها امکانات داشتند و ما نداشتیم، خطاب به مردم گفت: شما لشکر خدا هستید، شما تجاوز و ظلم را آغاز نکردید، آنها آغاز کردند، شما می‌خواهید از حق مسلم خود دفاع کنید و خدا حامی شماست و خدا از شما حمایت می‌کند.

نماینده ولی فقیه استان فارس افزود: آنها همه لشکر خود را جمع کنند ما هم به اتکا به لطف الهی و توکل بر قدرت الهی وارد می‌شویم و پیروز و آماده برای اینکه پرچم را به دست امام زمان (عج) بدهیم از این صحنه نبرد باز خواهیم گشت.

انتهای پیام/424

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • دستور مهم سردار سلامی به نیرو‌های سپاه
  • گرامیداشت فرزندان گلکون کفن ۲ شهرستان گیلان
  • دستور سرلشکر سلامی به یگان‌های امدادی سپاه برای کمک به سیل‌زدگان
  • امام جمعه شیراز: اسرائیل دست از پا خطا کند، آن‌ها را سر جای خواهیم نشاند
  • تداوم خدمت‌رسانی سپاه به سیل زدگان سیستان و بلوچستان
  • حضور یگان‌های امدادی سپاه در مناطق سیل زده تا پایان خدمت رسانی
  • حضور یگان‌های امدادی سپاه تا پایان عملیات خدمت رسانی در مناطق سیل زده
  • کمک به سیل‌زدگان در استان سیستان و بلوچستان ادامه دارد
  • سردار حسن‌زاده: جشن بزرگ پیروزی جبهه مقاومت و شکست رژیم صهیونیستی بیش از هر زمانی نزدیک است.
  • پیام تسلیت منتخب مردم استان در ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری به مناسبت عروج محمد کیانی