Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهرداد جوادی روز سه‌شنبه در آیین تجلیل از چهار هنرمند دارای نشان مرغوبیت صنایع دستی که سال گذشته موفق به دریافت  این نشان شدند، افزود: از این تعداد رشته صنایع دستی در استان ۴۷ رشته دارای نشان ملی مرغوبیت و هفت رشته دارای نشان یونسکو شدند.

به گفته وی، در سال گذشته چهار هنرمند استان موفق به دریافت نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: هم اکنون ۵۲ رشته صنایع دستی شهری، روستایی و عشایری در استان وجود دارد که بافته‌های داری مانند فرش‌بافی، گلیم بافی، جاجیم بافی، قالی باقی، چوقابافی، نمدمالی، کلاه مالی، گیوه دوزی، سرمه دوزی، منبت کاری، سفالگری، خورجین بافی، بافت سیاه چادر، قفل سازی، حجاری، گره چینی، احجام فلزی، خاتم و مشتقات آنها از مهمترین صنایع دستی استان است.

جوادی افزود:  در این استان ۱۲ هزار هنرمند در حوزه صنایع دستی مجوز فعالیت دریافت کردند که از این تعداد پنج هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزا نفر در فصل‌های مختلف فعالیت دارند.

به گزارش ایرنا ، در این آیین که مناسبت روز گردشگری برگزار شد، از "لیلا خسروی" در رشته بافته‌های داری ،با نام اثر "گلیم"، "مریم شاکری چالشتری" در رشته نگارگری با نام اثر "آیینه جیبی" و "مسیب بهرامی چالشتری" در رشته قفل سنتی با نام انحصاری "قفل سنتی چالشتر" و "نرگس حسین پور" در رشته سبد بافی با نام اثر "توبره، سبد نان" که از شاخه‌های گندم و جو بافته شده است تجلیل شد.

روز هفتم مهرماه به عنوان روز گردشگری نامگذاری شده است.

برچسب‌ها چهارمحال وبختیاری وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی ایرانگردی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چهارمحال وبختیاری وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی ایرانگردی چهارمحال وبختیاری وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی ایرانگردی اخبار کنکور صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۰۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم در چهارمحال و بختیاری

احسان طاهری اظهار داشت: از مجموع هزار و ۳۵۱ دانش آموز سمپادی استان بیش از سی درصد از دانش آموزان در مرحله مدرسه‌ای کنگره قرآنی مدارس سمپاد چهارمحال و بختیاری شرکت کردند.

وی افزود: ۲۰۰ دانش آموز سمپادی در رشته قرآئت قرآن کریم، ۱۲۳ دانش آموز در رشته حفظ، ۳۵۰ دانش آموز در رشته مفاهیم شرکت کردند.

بیشتر بخوانید

برگزاری محفل انس با قرآن کریم در چهارمحال و بختیاری

طاهری اضافه کرد: ۵۰ نفر از دانش آموزان امتیاز لازم را برای شرکت در مرحله استانی کنگره قرآن کریم کسب کردند که امروز در مرحله استانی با هم به رقابت و برگزیدگان استانی برای معرفی به مرحله قطبی معرفی خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم در چهارمحال و بختیاری
  • حضور میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • 43 دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان برگزار شد
  • برگزاری دوره‌های رایگان آموزش صنایع دستی در لرستان
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر دژ کرد شهرستان اقلید
  • محوطه تاریخی نوشیجان در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • ضرغامی: هر دولتی بتواند مردم را بیشتر شاد کند موفق‌تر است / آمار‌ها نشان دهنده افزایش گردشگری است + فیلم
  • ارزش صادرات صنایع‌دستی از آذربایجان‌غربی ۲۲ درصد افزایش یافت
  • «نوشیجان» در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • ایجاد تشکل‌های تخصصی صنایع‌دستی در کردستان/ هنرمندان صنعتگر حمایت می‌شوند