Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌نظر من بازی با السد حساس‌ترین بازی پرسپولیس بود چون السد تیمی قطری و از مهره‌های باکیفیتی برخوردار بود. امکانات این تیم درکنار قیمت بازیکنان و مربیانش نجومی است. وقتی پرسپولیسی‌ها موفق شدند این تیم قدرتمند را در قطر شکست دهند یعنی قدم بلندی برای نزدیک‌شدن به قهرمانی آسیا برداشتند.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

تیم پرسپولیس بعد از پشت‌سر گذاشتن السد قدرتمند رخ تازه‌ای در آسیا به حریفان نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عملکرد خوب شاگردان یحیی گل‌محمدی و هماهنگی قابل ستایش بازیکنان جدید و قدیم تیم پرسپولیس نوید تیمی قدرتمند در ادامه مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را می‌دهد. به‌واقع می‌توان گفت پرسپولیس با بازی قابل ستایش درمقابل تیم السد گام بلندی برای رسیدن به فینال لیگ قهرمانان آسیا برداشت و چه‌بسا فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا فصل شانس شاگردان یحیی باشد و آنها با تکیه بر توانایی‌های ذاتی و تفکرات بلندپروازه سرمربی تیم‌شان بتوانند روزهای خوبی را برای دوستداران‌شان رقم بزنند. از این‌رو با یکی از مدافعان پیشین تیم‌ملی و باشگاه پرسپولیس عملکرد این تیم و مسائل روز فوتبال ایران را بررسی کردیم. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با محمد نصرتی را در ادامه می‌خوانید.

پرسپولیس شایسته پیروزی با یک‌گل بود یا توقع بازی پرگل‌تری داشتید؟

قبل از هر چیز به باشگاه پرسپولیس، کادرفنی و بازیکنان و هواداران این تیم تبریک می‌گویم. پیروزی ارزشمندی مقابل تیم السد به دست آوردند و از اعتبار و حیثیت فوتبال ایران دفاع کردند. با وجود دو ضربه‌ای که به تیر دروازه زدند مستحق برد بودند و با شایستگی پیروز شدند.

عملکرد پرسپولیس در ابتدای مسابقات این دوره لیگ قهرمانان آسیا کمی نگران‌کننده بود. چه چیز باعث شد در ادامه روند صعودی داشته باشند و به مرحله شکست السد برسند؟

پرسپولیس در این بازی‌ها به‌جهت اضافه‌شدن بازیکنان جدید تغییرات زیادی داشت. تا این بازیکنان به هماهنگی مطلوب برسند و با شرایط آب‌وهوایی قطر هماهنگ شوند، زمانبر است. از طرفی در دو بازی اول نتوانستند نتایج دلخواه را کسب کنند. در این دو بازی تحت‌فشار بودند و در ایجاد موقعیت بد عمل کردند. اما درایت کادرفنی باعث شد برنده از زمین خارج شوند، چراکه بازیکنان جدید به‌خوبی جای جداشده‌ها را پر کردند. میلاد سرلک برای پرسپولیس فوق‌العاده بازی کرد. عیسی آل‌کثیر، حامد لک، پهلوان و سعید آقایی همگی بازیکنانی بودند که فراتر از انتظار ظاهر شدند. از طرفی بازی‌ها بسیار فشرده بود و فرصتی برای تمرین وجود نداشت. در اینجا هنر مربی بدنساز خیلی به چشم می‌آید، چراکه بسیار موثر است. پرسپولیس در آمادگی جسمانی خوب کار کرد و بابرنامه بود از این‌رو بازیکنانش اصلا از نظر بدنی کم نیاوردند. درکل خیلی خوب کار کردند.

تقابل مدافعان تیم پرسپولیس دربرابر مهاجمان قدرتمند تیم السد را چطور ارزیابی می‌کنید؟

من فکر می‌کنم نه‌تنها ۴ مدافع اصلی و دروازه‌بان تیم بلکه ساختار دفاعی پرسپولیس خیلی خوب عمل کرد. تمام نفرات در فاز دفاعی تاثیرگذار بودند. تفاهم خوبی بین شجاع و کنعانی‌زادگان به‌وجود آمده که بسیار در این هماهنگی تاثیرگذار است. ازسوی دیگر با وجود اینکه سیامک نعمتی مدتی است دفاع راست بازی نکرده در این چند بازی دفاع راست بازی کرد و بسیار مسلط بود. اگر با بی‌انصافی داور اخراج نمی‌شد از او بسیار بیشتر می‌دیدیم. بدون‌شک عملکرد این تیم مقابل مهاجمان قدرتمندی چون بونجاح و کازورلا قابل تقدیر است.

این تیم تیم برانکو است که از چنین هماهنگی‌ای برخوردار است یا تفکرات یحیی گل‌محمدی است که پرسپولیس را به این شکل و شمال درآورده است؟

شک نکنید این تیم ساخته و پرداخته ذهن یحیی گل‌محمدی است، چراکه نفرات جدیدی به این تیم اضافه شدند که با برانکو کار نکرده‌اند. شکل بازی اینها براساس تفکر گل‌محمدی شکل گرفته است. با این حال نباید از این موضوع غافل شد که یحیی شاگرد برانکو بوده است و یک‌سری اصول را همه شاگردان ازجمله من، دایی، نکونام، یحیی و دیگران از او یاد گرفتیم. من فکر می‌کنم پرسپولیس به یک بلوغ و تفاهم تاکتیکی رسیده است. وقتی بازیکنان و مربی به یک درک برسند دیگر حتی نیاز نیست سرمربی کنار خط بایستد. کنار خط ایستادن مربیانی چون یحیی برای بار روانی است که در چنین بازی‌هایی وجود دارد در غیر این صورت این تیم به هماهنگی و درک متقابل بین بازیکن و مربی رسیده است.

ثبات در این تیم چقدر تاثیر داشته است؟

ثبات نقطه کلیدی موفقیت تیم پرسپولیس است. ثبات مدیریت می‌تواند خیلی تاثیرگذار باشد ولی از آن مهم‌تر ثبات تیم است. کریم باقری نقش پررنگی در این ثبات دارد. از طرفی حضور ثابت سیدجلال در این چند سال نیز بسیار تاثیرگذار است. این افراد همواره عصای‌دست مربیان پرسپولیس در سال‌های اخیر بوده‌اند. در زمان برانکو در بحث اخراج رامین رضائیان این کریم باقری بود که مدیریت کرد. این افراد تیم را به‌معنی واقعی کلمه به تیم تبدیل می‌کنند و وجودشان غنیمت است.

اتفاقات بعد از قهرمانی پرسپولیس و گلایه‌های یحیی می‌توانست خطرناک باشد. چه شد که این ضعف مدیریتی به پرسپولیس لطمه نزد؟

صددرصد حق با یحیی بود. وقتی تیم نتیجه نگیرد نوک پیکان انتقادها به‌سوی سرمربی نشانه می‌رود. درنتیجه از مربی و کادرش انتقاد می‌شود. یحیی می‌دانست نباید زمان را از دست دهد. او می‌دانست رقابت سختی در جذب بازیکن است و رقبایی چون استقلال و سپاهان می‌خواهند این نفرات را جذب کنند. از این‌رو اگر این وسواس را به خرج نمی‌داد این بازیکنان جذب پرسپولیس نمی‌شدند. عیسی آل‌کثیر چندین‌بار مذاکره کرد ولی به توافق نمی‌رسید، این مشکلات را سرمربی درک می‌کرد. او حتی می‌خواست علی‌پور و ترابی را حفظ کند. یحیی این روزهای سخت پرسپولیس را می‌دید که آن روزها حساسیت به خرج داد و آن اتفاقات به‌وجود آمد.

 پرسپولیس برای برآورده کردن خواسته گل‌محمدی هزینه زیادی داد و بازیکنانی که جذب کرد، با مبالغ کلانی قرارداد بستند. به‌نظر شما این قیمت‌ها کاذب است یا باید به این تورم می‌رسیدیم؟

اگر این مبالغ را با فوتبال روز دنیا و مشکلات اقتصادی که در نتیجه باعث نزول ارزش پول ما می‌شود درنظر بگیریم از نظر من قیمت‌ها متعارف است ولی یک‌سری هم این وسط از آب گل‌آلود ماهی می‌گیرند که قیمت‌هایشان کاذب است. از برخی بازیکنان که ملی هستند و سطح بالایی دارند نمی‌شود خرده گرفت. اگر بازیکنان ملی کارایی لازم را داشته باشند و تاثیر خود را در تیم بگذارند طبیعی است که این قیمت‌ها واقعی است. همین عیسی اگر به لیگ قطر برود در بدترین حالت ۱۰۰هزار دلار به او می‌دهند. البته که من فکر می‎کنم به این بازیکن بیش از اینها پول می‌دهند. این نازل‌ترین پولی است که من گفتم. این مبلغ با پول ما حدود ۳میلیارد تومان می‌شود و مشکل اینجاست. مثال دیگر درمورد علی کریمی است. او می‌گوید من یک‌میلیون دلار پیشنهاد دارم. اگر حساب کنیم حدود بیست‌وهفت، هشت میلیارد می‌شود. در حوزه خلیج‌فارس که مالیات هم نمی‌دهند خب طبیعی است که قیمت بازیکنان درجه یک افزایش پیدا می‌کند.

مشکل اینجاست که با این قیمت‌ها در لیگ شکاف رخ می‌دهد. به جدول لیگ فصل قبل نگاه کنید از رده دهم به پایین برای سقوط‌نکردن می‌جنگیدند و نیمه بالای جدول رقابت قهرمانی داشتند. چه کنیم این شکافی که بین تیم‌های غنی و فقیر در لیگ رخ می‌دهد از کیفیت مسابقات نکاهد؟

فوتبال ما مثل جامعه ماست. صنعتی‌ها و دولتی‌ها بودجه ۱۵۰میلیاردی می‌گیرند و ازسوی دیگر تیم‌هایی هستند که بودجه‌های ۱۵میلیاردی باید با همین تیم‌هایی که ۱۰ برابر آنها بودجه دارند مقابله کنند. این رقابت مثل رقابت بنز و پیکان جوانان است. قطعا پیکان یاتاقان می‌زند. ما یک راه بیشتر نداریم و باید ایده‌ای بدهیم. در انگلیس هم همین‌طور است. می‌دانیم که تیم‌های فوتبال ما دولتی و غیردولتی بالاخره یک‌جورهایی زیرنظر دولت هستند. درنتیجه یک نموداری مشخص کنند که چند تیم فقط برای قهرانی بجنگند، چند تیم هم برای پرورش استعداد بجنگند و چند تیم هم برای هیجان فوتبال و هواداران‌شان تلاش کنند!

گذشته از این حرف‌ها ادامه لیگ قهرمانان آسیا را برای تیم پرسپولیس چطور می‌بینید؟ در مرحله بعدی باید با پاختاکور بازی کند.

به‌نظر من بازی با السد حساس‌ترین بازی پرسپولیس بود چون السد تیمی قطری و از مهره‌های باکیفیتی برخوردار بود. امکانات این تیم درکنار قیمت بازیکنان و مربیانش نجومی است. وقتی پرسپولیسی‌ها موفق شدند این تیم قدرتمند را در قطر شکست دهند یعنی قدم بلندی برای نزدیک‌شدن به قهرمانی آسیا برداشتند. از طرفی پاختاکور هم حریف بدی نیست هرچند نمی‌تواند برای پرسپولیس دردسر ایجاد کند. بازی این تیم مقابل استقلال و شهرخودرو را دیدم. تیم خوبی است که در گردش خوب بسیار عالی عمل می‌کرد و فوتبال مالکانه‌ای انجام می‌داد. این تیم نسبت به قبل رشد کرده و بسیار سازمان‌یافته است. آنها حریف خوبی هستند ولی کار پرسپولیس سخت نیست و نماینده کشورمان با همین روند می‌تواند برنده از زمین خارج شود.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: پرسپولیس لیگ قهرمانان آسیا محمد نصرتی السد قطر برانکو ایوانکوویچ پاختاکور ازبکستان پرسپولیس لیگ قهرمانان آسیا محمد نصرتی یحیی گل محمدی لیگ قهرمانان آسیا تیم پرسپولیس گل محمدی قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۰۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستیار یحیی و حضور ویژه در تمرین تراکتور

به گزارش "ورزش سه"، بعد از جدایی یحیی گل‌محمدی از پرسپولیس، محمد عسگری نیز از کادرفنی سرخپوشان پایتخت جدا شد و در حالی به تبریز رسید که پاکو خمس نیز با خواکین آلبرتو، آنالیزور اسپانیایی خود وداع کرده بود و جایگاه خوبی برای محمد عسگری وجود داشت.

البته در این دوران نسبتا کوتاه همکاری، عسگری تفاوت‌های خمس با گل‌محمدی را به خصوص در مسئله مشورت‌پذیری در یافت و تجربه متفاوتی را پشت سر گذاشت که روز گذشته به پایان رسید.

امروز عسگری به همراه محمد نصرتی تمرینات تراکتور را هدایت کرد و موقعیتی مشابه دوران بعد از جدایی یحیی را تجربه کرد که همراه مهرداد خانبان و اوسمار ویه‌را همین وضعیت را داشت.

عسگری از آنالیزورهای خوشنام و بادانش فوتبال ایران است که بیشتر بازیکنان هم از کیفیت کاری او تمجید می‌کنند و حالا به عنوان مربی موقت در کادرفنی تراکتور حضور خواهد داشت. نکته جالب اینکه بسیاری تصور می‌کنند حضور عسگری، استخدام یحیی را به عنوان سرمربی تراکتور تسهیل خواهد کرد اما در نهایت گل‌محمدی با تراکتور به توافق نرسید و عطای کار در تبریز را به لقایش بخشید.

باید دید در نهایت چه کسی سرمربی تراکتور خواهد شد و بعد از انتصاب سرمربی جدید، اعضای کادرفنی فعلی چه تصمیمی برای آینده خود خواهند گرفت.

دیگر خبرها

  • ترکش‌های باخت سنگین نفت آبادان برابر پرسپولیس؛ کسر ۱۰ درصد از قرارداد!
  • نصرتی: برای کسب سهمیه آسیا باید تمام امتیازات را بگیریم
  • السد 9-1 الاهلی؛ حزباوی 74 دقیقه بازی کرد
  • نصرتی و عسگری جانشین موقت خمس
  • دستیار یحیی و حضور ویژه در تمرین تراکتور
  • برگزاری تمرینات تراکتور زیر نظر نصرتی
  • فوری: نصرتی و عسگری جانشین موقت خمس
  • بازگشت نصرتی به تمرینات تراکتور
  • ماموریتی بزرگ در پرسپولیس که یحیی از پس آن بر نیامد اما اوسمار انجام داد
  • با جدایی خمس؛ نصرتی به تراکتور بازگشت