Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-18@16:18:27 GMT

آخرین آمار ابتلاء به کرونا در قزوین

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۷۰۳۲۸

آخرین آمار ابتلاء به کرونا در قزوین

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، رحمانی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۵۵ بیمار با علائم حاد تنفسی در مراکز درمانی استان بستری شدند و متاسفانه ۵ نفر بر اثر کرونا جان باختند.

رحمانی افزود: هم اکنون بیش از ۳۳۵ بیمار با علایم حاد تنفسی کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد؛ ۸۶ نفر تحت مراقبت ویژه و ۱۰ بیمار هم در انتظار آی سی یو هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحمانی در ادامه با اشاره به اولویت بند‌ها در توزیع واکسن آنفلونزا افزود: اولویت اول به صورت رایگان از سوی دانشگاه علوم پزشکی صورت می‌گیرد و کارکنان مراکز بهداشت با این دسته از افراد تماس خواهند گرفت و در این مرحله واکسن بین کادر درمانی، زنان باردار، بیماران خاص، مددجویان آسایشگاه‌های بهزیستی و زندانیان دارای بیماری زمینه‌ای توزیع خواهد شد.

وی اعلام کرد: در مرحله‌ی بعد کسانی که بیماری زمینه ای، دیابت و بیماری قلبی دارند می‌توانند با مراجعه به داروخانه‌ها با کدملی و نسخه پزشک واکسن دریافت کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی علایم کرونا ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۰۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵۵ بیمار هموفیلی در استان کرمانشاه وجود دارد

قائم مقام کانون هموفیلی استان کرمانشاه گفت: ۲۵۵ بیمار هموفیلی در استان کرمانشاه از خدمات درمانی و دارویی بهره‌مند می‌شوند. - اخبار استانها -

ارسلان مفردنصرآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با اشاره به اینکه در استان کرمانشاه به 255 بیمار مبتلا به هموفیلی خدمات درمانی ارائه می‌شود اظهار داشت: امروز روز جهانی حمایت از بیماران هموفیلی نامگذاری شده است. 

وی عنوان کرد: کارزاری با عنوان حمایت از بیماران هموفیلی در سراسر جهان برقرار شده و به صورت نمادین هر یک از آثار تاریخی و نمادهای شهری به نشانه قرمزی خون نورافشانی قرمز می‌‌شوند. این اقدام به این منظور است که توجه و آگاهی خیران و بخش خصوصی جلب شود و در جوامع شهری اطلاع‌رسانی شود.

قائم مقام کانون هموفیلی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه مرکز جامع بیماران خاص استان، خدمات ویژه‌ای را به بیماران خاص از جمله بیماران هموفیلی ارائه می‌کند افزود: همکاری خوب انجمن بیماران هموفیلی با واحد بیماری‌های خاص موجب هماهنگی و برنامه‌ریزی مناسب برای ارائه خدمات بهتر به این افراد شده است. 

یادآور می‌شود، بیماری هموفیلی یک اختلال ارثی نادر است که طی آن خون به‌طور طبیعی لخته نمی‌شود، زیرا در این بیماری خون فاقد پروتئین‌های کافی برای لخته شدن است. فاکتورهای انعقادی با کمک پلاکت‌ها باعث جلوگیری از خونریزی در محل آسیب می‌شوند. بیماران هموفیل پس از یک آسیب ممکن است برای مدت طولانی‌تری نسبت به حالت معمول خونریزی داشته باشند؛ در کشور بیش از 12 هزار نفر است. 

خونریزی غیرقابل توضیح و بیش‌ از حد در اثر بریدگی یا آسیب، یا بعد از عمل جراحی یا دندان‌پزشکی، کبودی‌های متعدد بزرگ یا عمیق، خونریزی غیرمعمول پس از واکسیناسیون مانند خون دماغ شدن ناگهانی، درد، تورم یا خشکی مفاصل و درد هنگام حرکت مفاصل، وجود خون در ادرار یا مدفوع، خونریزی از بینی بدون علت شناخته‌شده و تحریک‌پذیری غیرقابل توضیح در نوزادان از جمله علائم بیماری هموفیلی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون رایگان طیور بومی و روستایی در گنابادعلیه بیماری نیوکاسل
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • چرا دچار وسواس می شویم/ بارزترین نشانه‌های وسواس
  • هشدار دامپزشکی تربت حیدریه به دامداران در خصوص بیماری آنتروتوکسمی (قلوه نرمی)
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • ۲۵۵ بیمار هموفیلی در استان کرمانشاه وجود دارد
  • اجرای طرح ملی واکسیناسیون رایگان طیور بومی در خمینی‌شهر
  • عیادت بیمار، عیادت خداست
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم