Web Analytics Made Easy - Statcounter

سه عضو هیات مدیره استقلال با امضای نامه برکناری احمد سعادتمند، منتظر تصمیم نهایی مجمع برای ابلاغ این حکم هستند. آنها هفت دلیل را به عنوان دلایل برکناری مدیرعامل مطرح کرده اند اما احمد سعادتمند دقایقی قبل گفت همچنان مدیرعامل استقلال هستم و بحث برکناری من دروغ است! 

 در حالی که احمد سعادتمند دقایقی پیش با اطمینان اعلام کرد همچنان مدیرعامل استقلال است و انتشار اخبار پیرامون برکناری اش را توطئه نامید، یک منبع آگاه به طرفداری گفت اعضای هیات مدیره بر مبنای گزارشی که در آن به هفت اشتباه بزرگ مدیرعامل استقلال طی چهل روز گذشته اشاره شده، خواهان برکناری احمد سعادتمند هستند اما مدیرعامل استقلال همچنان روی حمایت وزیر ورزش حساب می کند و می خواهد با قدرت به کار خود ادامه بدهد!

 سفر بی موقع به ایتالیا، درگیری با فرهاد مجیدی و از دست رفتن قهرمانی جام حذفی، پرداخت نکردن مطالبات شفر و بسته شدن پنجره نقل و انتقالات، هدر دادن زمان مفید جذب سرمربی و نیمه کاره رها کردن مذاکره با گزینه های سرمربیگری، بازداشت در فرودگاه به دلیل حمل غیر قانونی ارز، درگیری در فرودگاه دوحه و حواشی اردوی تیم در قطر در حضور مدیرعامل استقلال و پایین آوردن شان باشگاه در گزارش شب گذشته و برخی بیانیه های قبلی، هفت دلیل هیات مدیره برای برکناری احمد سعادتمند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیات مدیره علیه سعادتمند امضا جمع کرد، سعادتمند زیر بار برکناری نرفت!

 به گزارش طرفداری، از ساعت 19 امروز اسماعیل خلیل زاده، حجت نظری و زبده سه عضو هیات مدیره باشگاه استقلال که از تصمیم های اخیر مدیرعامل باشگاه گلایه دارند، در نشست ویژه ای به بررسی کارنامه احمد سعادتمند پرداختند و در نهایت حکم به عزل مدیرعامل باشگاه دادند اما آنها برای ابلاغ این حکم منتظر تایید وزارت ورزش هستند چرا که وزیر به عنوان رییس مجمع دو باشگاه استقلال و پرسپولیس فعالیت می کند و معمولا با وجود اختیار تام هیات مدیره در تصمیم گیری های مدیریتی، تصمیم های کلان اعضا با رییس مجمع هماهنگ می شود. اما از آن سو، گویا برخی افراد از داخل وزارت ورزش و جوانان به احمد سعادتمند خبر داده اند وزیر ورزش با انتخاب سرپرست به جای او در باشگاه استقلال مخالف است و همین موضوع باعث شده مدیرعامل استقلال با قدرت از ماندن در جایگاه خود حرف بزند و بگوید:

 نه استعفا کرده ام و نه برکنار شده ام. می خواهند با خبرهای برکناری من، هواداران استقلال را نگران کنند چون می دانند اتفاق های خوبی در راه است و هواداران از شنیدن خبرهای خوب طی روزهای آینده خوشحال می شوند!

سعادتمند روی حمایت سلطانی فر حساب می کند؟

 اما یکی از مدیران باشگاه استقلال که این اواخر با سعادتمند دچار تنش هایی شده، مدعی است مدیرعامل استقلال روی حمایت های وزیر ورزش حساب می کند و به همین دلیل با وجود این که باخبر است امروز سه عضو هیات مدیره رای به برکناری اش داده اند، می گوید این خبر صحت ندارد! سعادتمند حتی دقایقی قبل از طریق کانال رسمی باشگاه استقلال که تولید محتوای آن برعهده کارمندان مدیرعامل باشگاه است، بیانیه ای منتشر کرد و به هواداران اطمینان داد استعفا نمی کند! شایعه استعفای سعادتمند از آن جا شکل گرفت که گفته شد وزیر ورزش از اعضای هیات مدیره استقلال خواسته به جای برکناری سعادتمند، از او بخواهند خودش استعفایش را بنویسد و داوطلبانه از مدیریت باشگاه کنار برود. یکی از مدیران استقلال مدعی است با این که نزدیکان سلطانی فر مدعی هستند وزیر اصلا ملاقاتی با اعضای هیات مدیره نداشته که چنین حرفی به آنها بزند، سعادتمند وقتی این شایعه را شنید بلافاصله از طریق کانال رسمی باشگاه استقلال به هواداران پیام داد: شایعه استعفای اینجانب موضوعیت ندارد!

سعادتمند هزینه برکناری اش را بالا برد؟

به گفته این شخص، سعادتمند از دیروز که فهمید اعضای هیات مدیره حاضر نیستند در جلسه اضطراری شرکت کنند، احساس خطر کرد و مصاحبه دیشب که با وعده های جدید به هواداران و خراب کردن بازیکنان استقلال همراه بود و تلاش های امروز مثل خبر توافق قطعی و انتخاب الکس نوری به عنوان سرمربی جدید استقلال که با واقعیت منافات دارد، تقریبا در این راستا انجام شد که هزینه برکناری مدیرعامل برای هیات مدیره بالا برود و هیات مدیره از ترس این که مبادا روبروی هواداران استقلال قرار بگیرد، پروژه برکناری سعادتمند را متوقف کند. سعادتمند امروز در موضع سکوت بود اما شب وقتی شنید وزیر ورزش با انتخاب سرپرست برای باشگاه به جای او مخالفت کرده، به پشتوانه حمایت احتمالی وزیر ورزش مصاحبه کرد و گفت خبر برکناری ام صحت ندارد. 

استفاده هوشمندانه از استراماچونی و الکس نوری!

گفته می شود سعادتمند مشابه این رفتار را ساعتی بعد از پایان فینال جام حذفی در مشهد انجام داد. آن جا که وقتی بعد از شکست استقلال مقابل تراکتور و از دست رفتن قهرمانی، احساس کرد احتمال دارد اسماعیل خلیل زاده در مکالمه خصوصی با سلطانی فر، رای وزیر را تغییر بدهد و با برکناری مدیرعامل، فرهاد مجیدی را در تیم حفظ کند، سریع در سی آی پی فرودگاه مشهد و تا قبل از این که وزیر و همراهانش به فرودگاه برسند، بیانیه ای منتشر کرد و خطاب به هواداران گفت از امروز بازگشت استراماچونی را جدی تر دنبال می کنیم. مخالفان مدیرعامل استقلال معتقدند آن روز احمد سعادتمند با نام استراماچونی مانع برکناری خود شد چون می دانست هیات مدیره از ترس این که طرفداران استقلال بگویند چون سعادتمند دنبال برگرداندن استراماچونی محبوب بود، او را کنار گذاشتند، دست به او نمی زند. مخالفان اعتقاد دارند سعادتمند حالا هم با نام الکس نوری دنبال آچمز کردن اعضای هیات مدیره است و امیدوار است با مطرح شدن نام الکس نوری، اعضای هیات مدیره با خودشان بگویند در این مقطع اگر او را برکنار کنیم هواداران تصور می کنند استخدام نوری قطعی شده بود و ما مانع این کار شدیم، پس بهتر است در این مقطع دست به مدیرعامل نزنیم! اما اعضای هیات مدیره این بار بدون توجه به شایعه الکس نوری، نه تنها برای برکناری سعادتمند رای جمع کردند که حتی در انتخاب جانشین موقت او، روی اسم مهدی نوروزی معاون اقتصادی باشگاه به توافق و تفاهم رسیدند! هیچ یک از اعضای هیات مدیره به دلیل منع قانونی نمی توانند مدیرعامل باشگاه شوند.

وزیر مخالف اداره باشگاه با سرپرست است

این مدیر استقلالی، خبر مطرح شدن نام مهدی نوروزی به عنوان جایگزین سعادتمند البته در نقش سرپرست موقت باشگاه را تایید کرد و گفت:

 در نشستی که سه عضو هیات مدیره با هم داشتند، این موضوع مطرح شد که فعلا مهدی نوروزی معاون اقتصادی باشگاه بهترین گزینه برای اداره موقت استقلال است ولی گویا وزیر ورزش علاقه ای به انتخاب سرپرست موقت برای باشگاه استقلال ندارد. معلوم نیست وزیر و یک عضو هیات مدیره بر چه مبنایی از ادامه مدیرعاملی سعادتمند حمایت می کنند. یک مدیرعامل چند اشتباه باید انجام بدهد تا برکنار شود؟

هیات مدیره در تلاش برای اخذ امضای مهدی عبدیان

صد البته یک عضو هیات مدیره قرار است فردا با مهدی عبدیان جلسه ای داشته باشد و از او در مورد برکناری احمد سعادتمند امضا بگیرد. به گفته یک منبع آگاه اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال در نشست سه نفره شان که در غیاب مهدی عبدیان و احمد سعادتمند برگزار شد، دلایل برکناری سعادتمند را به شکل گزارش، مکتوب و آن را امضا کردند. گفته می شود آنها هفت دلیل را برای این تصمیم لیست کرده اند و قرار است فردا از عبدیان دیگر عضو هیات مدیره نیز امضا بگیرند و در نامه رسمی به وزیر ورزش به عنوان رییس مجمع خواهان برکناری احمد سعادتمند شوند.

دلایل هفت گانه هیات مدیره برای برکناری سعادتمند

برابر با گزارش های رسیده به خبرنگار طرفداری، هفت دلیل هیات مدیره برای برکناری احمد سعادتمند به شرح زیر است:

 یک / سفر بی موقع به ایتالیا و علنی کردن بحث مذاکره برای بازگشت استراماچونی به استقلال که باعث به هم خوردن تمرکز تیم و از دست رفتن قهرمانی جام حذفی شد.

 دو / درگیری با فرهاد مجیدی و حمایت نکردن از سرمربی وقت تیم که اندک شانس موفقیت استقلال در فینال جام حذفی را از بین برد.

 سه / پرداخت نکردن مطالبات وینفرد شفر که به بسته شدن پنجره نقل و انتقالات باشگاه منجر شد و فرصت اضافه کردن بازیکن و تقویت تیم را از استقلال گرفت و نقش غیر قابل انکاری در حذف تیم از لیگ قهرمانان آسیا داشت.

 چهار / هدر دادن زمان مفید جذب سرمربی با راه انداختن بحث استخدام مربی خارجی با وجود آگاهی از قوانین داخلی و نیمه کاره رها کردن مذاکره با استراماچونی و در ادامه الکس نوری که باعث شد استقلال از لحاظ فنی بلاتکلیف بماند.

 پنج / ماجراهای مربوط به حمل غیر قانونی ارز که منجر به بازداشت یکی از همراهان مدیرعامل استقلال در فرودگاه و توقیف دلارهای استقلال شد و گویا باز شدن پرونده در دادسرای مبارزه با جرائم اقتصادی را به همراه داشته است.

 شش / حواشی ایجاد شده در اردوی استقلال در قطر، در حضور مدیرعامل باشگاه، چه ماجراهای هتل محل اقامت آبی پوشان و چه درگیری در فرودگاه دوحه که منجر به دخالت پلیس قطر شد و به جایگاه و اعتبار استقلال در مجامع بین المللی لطمه زد.

 هفت / موضع گیری های اشتباه در بیانیه ها و گزارش های ارائه شده در کانال رسمی استقلال نظیر دفاع بی دلیل از بازیکنانی که در فرودگاه مهرآباد هواداران استقلال را کتک زدند و یا علنی کردن مسائل درون تیمی و داخل خانواده که به شان و منزلت استقلال آسیب وارد کرد.

سوال هواداران استقلال؛ چند اشتباه برای برکناری کافی است؟

 مشابه پرسش مدیر استقلال که حالا مخالف جدی سعادتمند است و چون به نوعی از وزارت به باشگاه آمده نمی خواهد علنی علیه وزیر حرف بزند را برخی هواداران استقلال هم مطرح می کنند. آنها هم می پرسند معلوم نیست وزیر ورزش با وجود این دلایل، که به گفته برخی هواداران استقلال هر کدام از این هفت دلیل برای اثبات ضعف یک مدیریت کفایت می کند، چرا همچنان معتقد است باید به احمد سعادتمند فرصت داد؟ شاید بتوان دلایل حمایت یک عضو هیات مدیره از سعادتمند را درک کرد. به هرحال طبیعی است دو عضو همسو، از یکدیگر حمایت کنند اما دلیل حمایت وزارت ورزش از احمد سعادتمند بر هواداران استقلال پوشیده است.

سعادتمند با استراماچونی محبوب هواداران استقلال بود

 در فضای مجازی، جدا از عده معدودی از طرفداران سعادتمند که با وجود این اشتباهات از مدیرعاملی او حمایت می کنند و احتمالا هنوز هم امید دارند لااقل الکس نوری برعکس آنچه در ماجرای استراماچونی رخ داد، فقط در حد وعده باقی نماند و از مرحله بازی تبلیغاتی برای خریدن زمان، فراتر برود، سایر طرفداران استقلال مخالف ادامه فعالیت احمد سعادتمند در جایگاه مدیرعامل هستند. البته در روزهایی که سعادتمند مدعی بود در حال برگرداندن استراماچونی به استقلال است، به خاطر علاقه طرفداران استقلال به مرد ایتالیایی از حمایت اغلب هواداران استقلال بهره می برد و فضای هواداری باشگاه را در شبکه های اجتماعی مختلف تحت کنترل داشت اما وقتی مشخص شد مذاکره با استراماچونی به آن شدت که سعادتمند ادعا می کرد جریان نداشت و مرد ایتالیایی ادعا کرد مدیران استقلال او و هواداران را بازی داده اند، همین فضا هم علیه سعادتمند شد و حالا اکثریت طرفداران استقلال خواهان برکناری اش هستند و آنها هم به این نتیجه رسیده اند که این اشتباه های متوالی برای برکناری سعادتمند کافی است. آیا وزارت ورزش هم به این نتیجه می رسد؟ 

درگیری موافقان و مخالفان در فضای مجازی

فعلا در فضای مجازی میان طرفداران احمد سعادتمند و مخالفان او که دست بالا را می گیرند و برتری عددی دارند، درگیری بالا گرفته است. طرفداران سعادتمند می کوشند با به راه انداختن شایعه توافق استقلال با الکس نوری، برای مدیرعامل باشگاه زمان بخرند و با دامن زدن به شایعه بازگشت فرهاد مجیدی و شایعه انتخاب اسماعیل خلیل زاده به عنوان جانشین سعادتمند، هواداران استقلال را از آینده باشگاه بترسانند و مخالفان سعادتمند هم تلاش می کنند وزیر ورزش تغییر موضع بدهد و با توجه به این لیست بلند بالایی که هیات مدیره استقلال به عنوان دلایل برکناری سعادتمند تهیه کرده، حذف این مدیر را بپذیرد. سرنوشت این جنگ و جدل مجازی حداکثر تا فردا روشن می شود. آیا نظر قطعی وزیر تا فردا مشخص می شود؟

ادعای وزارتخانه: وزیر دخالت نمی کند! تصمیم با خودشان است

یکی از مدیران وزارتخانه در این خصوص به طرفداری گفت:

 وزیر ورزش نه موافق برکناری سعادتمند است و نه مخالف صددرصد این کار، بحث وزارت این است که استقلال باید برای آینده اش گزینه و برنامه داشته باشد. نمی شود در این شرایط استقلال را با سرپرست موقت اداره کرد. کارهای این تیم روی زمین مانده و باید بلافاصله تکلیف مدیریت، سرمربی، شکایت های خارجی، پنجره نقل و انتقالات و ... روشن شود. سلطانی فر امروز نه جلسه ای با اعضای هیات مدیره باشگاه داشت و نه دیداری با احمد سعادتمند و تمام موارد را به هیات مدیره سپرده است و خودشان باید به یک تصمیم درست که به نفع استقلال باشد برسند.

 تصمیم درست به نفع استقلال، از نگاه سه عضو هیات مدیره چیزی جز برکناری احمد سعادتمند نیست! آیا سه امضا برای این کار کفایت می کند؟ آیا عبدیان هم با اعضای مخالف سعادتمند همراه می شود؟ یا فردا در جلسه رسمی هیات مدیره استقلال، تنش های ایجاد شده به یک تفاهم تازه منجر خواهد شد؟

 

منبع: طرفداری

کلیدواژه: برکناری احمد سعادتمند هیات مدیره استقلال سه عضو هیات مدیره مدیرعامل استقلال طرفداران استقلال هواداران استقلال برکناری سعادتمند اعضای هیات مدیره مدیرعامل باشگاه باشگاه استقلال هیات مدیره هیات مدیره برای برکناری هیات مدیره فرهاد مجیدی برکناری اش وزارت ورزش الکس نوری وزیر ورزش سلطانی فر جام حذفی هفت دلیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۰۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسبقیان: وزارت ورزش در انتخاب هیات مدیره سرخابی‌ها دخالت نمی‌کند

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم آئین واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی که امروز چهارشنبه (۵ اردیبهشت) در وزارت اقتصاد و دارایی برگزار شد.

محمد شروین اسبقیان، معاون توسعه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در حاشیه این مراسم در خصوص نحوه انتخاب مدیران سرخابی های اظهار داشت: جا دارد تشکر کنیم از وزارت اقتصاد و داریی، سازمان خصوصی سازیف فدراسیون فوتبال و هر دوباشگاه استقلال و پرسپولیس که همه پای کار بودند تا این اتفاق بیفتد.

وی افزود: با واگذاری این دو باشگاه به بخش خصوصی تکلیف هیات مدیره و مدیران هر دو باشگاه را قطعا شرکت ها مشخص خواهند کرد. البته که در این میان وزارت ورزش هم نقش حمایتی و نظارتی را خواهد داشت که این موضوع صرفا محدود به سرخابی ها نیست و نظارت بر فعالیت باشگاه ها از وظایف ماست.

کد خبر 6087519

دیگر خبرها

  • وزارت ورزش نقشی در انتخاب مدیران سرخابی نخواهد داشت
  • مدیرعامل پرسپولیس تا پایان فصل ماندنی شد
  • شش امضا برای واگذاری رسمی استقلال (عکس)
  • اسبقیان: وزارت ورزش در انتخاب هیات مدیره سرخابی‌ها دخالت نمی‌کند
  • احمد شهریاری مدیرعامل استقلال می‌شود؟! پتروشیمی خلیج فارس آماده جدال حقوقی با صدا و سیما بر سر حق پخش
  • مدیرعامل جدید استقلال ازسوی پتروشیمی خلیج‌فارس
  • آخرین خبر از تغییرات مدیریتی در استقلال بعد از واگذاری سهام
  • مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی (وبانک) معرفی شد
  • آخرین تحولات مدیریت استقلال پس از واگذاری
  • هیات مدیره استقلال را فورا تغییر بدهید | همه افراد را پس بفرستید