Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان مدعی دخالت ترکیه در منازعه قره باغ شد.

نخست وزیر ارمنستان در برنامه "۶۰ دقیقه" شبکه یک تلویزیون روسیه گفت: "ترکیه در واقع درگیر این روند است."

نخست وزیر ارمنستان ادعا کرد: "براساس اطلاعات موثق ما ، مربیان نظامی و پرسنل عالی رتبه نظامی (ترکیه) در حال حاضر در پست‌های فرماندهی جمهوری آذربایجان هستند و حتی در برخی نقاط عملیات نظامی را هدایت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

پاشینیان تاکید کرد: ملت ما حق تعیین سرنوشت خود را دارند و جامعه جهانی باید ترکیه را وادار کند از درگیری در منطقه ناگورنو- قره‌باغ عقب‌نشینی کند.

او اشاره کرد: جامعه جهانی باید خصومت جمهوری آذربایجان و ترکیه را محکوم کند چراکه موجودیت ملت ارمنستان در معرض تهدید است.

پاشینیان خاطرنشان کرد: فضا برای انجام مذاکرات باجمهوری آذربایجان در حالی‌که عملیات نظامی در منطقه ناگورنو- قره‌باغ در جریان است، مناسب نیست.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ارمنستان ترکیه قره باغ قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۰۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل غلط بود | گمان نمی‌کردیم ایران مستقیم وارد عمل شود

به گزارش جام جم آنلاین، روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت به ارزیابی نادرست رژیم اسرائیل از واکنش ایران و اشتباهات محاسباتی اذعان کرد که این رژیم مرتکب شده است.

این رسانه از شکست اطلاعاتی دیگری در رژیم صهیونیستی پرده برداشت و نوشت: ارزیابی نادرست اسرائیل درباره ترور محمدرضا زاهدی یکی از فرماندهان سپاه در دمشق، منطقه را در آستانه جنگ قرار داد.

طبق گزارش این رسانه رژیم صهیونیستی، بخش اطلاعات نظامی ارتش این رژیم برآورد غلطی به مقامات سیاسی داد، مبنی بر اینکه ایران به طور مستقیم و از داخل خاک خود به این ترور واکنشی نشان نخواهد داد.

یدیعوت آحارنوت افزود: بخش اطلاعات نظامی ارتش برآورد کرده بود که واکنش از طریق متحدان ایران و به شکل شدید است و این کشور به طور مستقیم وارد عمل نخواهد شد.

این منبع صهیونیستی مدعی شد: موساد نمی دانست که این ترور در مجاورت سفارت ایران در دمشق به این شکل علنی انجام خواهد شد.

«اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی روز گذشته در پاسخ به این سوال خبرنگار اسکای نیوز که آیا حمله به کنسولگری ایران در دمشق ارزش اقدام تلافی‌جویانه ایران را داشت؟، مدعی شد که ارتش رژیم صهیونیستی به ساختمان مجاور سفارت حمله کرده بود.

وی همچنین مدعی شد که تل آویو اتهام نقض کنوانسیون وین را نقض نکرد.

به گزارش ایرنا، ایران با بهره گیری از حق ذاتی دفاع از خود مبتنی بر ماده ۵۱ منشور ملل متحد و در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم اسرائیل، به ویژه حمله نظامی علیه مکان دیپلماتیک کشورمان که در روز اول آوریل ۲۰۲۴ در نقض آشکار حقوق بین الملل و بند ۲ منشور ملل متحد صورت گرفت و متعاقب آن ناتوانی شورای امنیت برای اتخاد تدابیر لازم برای محکوم و مسئولیت پذیر کردن متجاوز، مجموعه ای از حملات نظامی علیه اهداف نظامی در سرزمین های اشغالی را انجام داد.

دیگر خبرها

  • دیوید کامرون خطاب به اسرائیل: درگیری را تشدید نکنید
  • دیدار نخست‌وزیر قطر و وزیر خارجه ترکیه
  • اردوغان: نتانیاهو مسئول درگیری‌های منطقه است
  • بیانیه عجیب نخست وزیر انگلیس علیه ایران
  • بیانیه گستاخانه دفتر نخست وزیر انگلیس علیه ایران | گروه هفت به دنبال پاسخ به ایران است
  • بیاینه گستاخانه دفتر نخست وزیر انگلیس علیه ایران | گروه هفت به دنبال پاسخ به ایران است
  • در سفر نخست وزیر عراق به واشنگتن چه گذشت؟/ از قرارداد نظامی 140 میلیون دلاری تا سکوت رسمی درباره پاسخ نظامی ایران به اسرائیل
  • اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل غلط بود | گمان نمی‌کردیم ایران مستقیم وارد عمل شود
  • امتناع پاشینیان از واژه نسل کشیدرباره ارامنه خبرساز شد
  • عراق: خواهان گسترش درگیری‌ها در منطقه نیستیم