Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-03-28@17:38:57 GMT

موضع گیری آذربایجان درباره مذاکره با ارمنستان

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۷۰۴۴۶

موضع گیری آذربایجان درباره مذاکره با ارمنستان

 به گزارش فارس، رئیس جمهور آذربایجان سه شنبه شب هرگونه گفتو گو با ارمنستان  برای رفع تنش‌ها بر سر منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی را رد کرد.

خبرگزاری «رویترز» در این زمینه نوشت، الهام علی اف» رئیس جمهور آذربایجان هرگونه گفت‌گوی محتمل با ارمنستان بابت تنش در منطقه قره باغ  را رد کرد و گفت درخواست‌های ایروان غیر قابل قبول است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی‌اف افزود که ترکیه، متحد باکو دخالتی در درگیری این کشور با ارمنستان ندارد.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه روز دوشنبه با موضع‌گیری رسمی علیه ارمنستان و حمایت از آذربایجان در موضوع منطقه مورد مناقشه «قره‌باغ»، خواستار عقب‌نشینی نیروهای ارمنستان از این منطقه شد. پیش از این، «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه با تاکید مجدد بر حمایت این کشور از جمهوری آذربایجان در دور جدیدی از تنش‌های نظامی با ارمنستان، گفته بود که آنکارا برای ایجاد صلح در منطقه مورد مناقشه قره‌باغ هر کاری بتواند انجام می‌دهد.

جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان، دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال ۱۹۹۲ به دنبال تصرف منطقه قره‌باغ کوهستانی توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و تلاش‌ها برای حل مناقشه قره‌باغ در قالب گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۰۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شروط روسیه برای مذاکره با آمریکا درباره اوکراین/قرار گرفتن رئیس اطلاعات نظامی اوکراین در لیست ترور روسیه

 

بین الملل تابناک: هفتصد و چهل و هشتمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

قرار گرفتن رئیس اطلاعات نظامی اوکراین در لیست ترور روسیه ۱۴۰۳/۰۱/۰۸ - ۲۱:۳۲

رئیس سرویس فدرال روسیه می‌گوید مقام ارشد اطلاعات نظامی اوکراین یک هدف مشروع برای این کشور است.

«الکساندر بورتنیکوف» رئیس سرویس فدرال روسیه تهدید کرد «کریل بودانوف» رئیس اطلاعات نظامی اوکراین یک هدف مشروع برای نیروهای نظامی روسیه است.

یک دادگاه در مسکو در دسامبر ۲۰۲۳ بودانوف را به راهبری بیش از ۱۰۰ «حمله تروریستی» از جمله حملات پهپادی به زیرساخت‌های غیرنظامی روسیه متهم کرد.

راشاتوی نوشته بودانوف به صورت آشکار از حملات به خاک روسیه حمایت کرده، از جمله مناطقی که روسیه آن‌ها را تصرف کرده است.

بورتنیکوف روز سه‌شنبه و با اشاره به بودانوف و مقام‌های اطلاعاتی دیگر اوکراین گفت: «آن‌هایی که مرتکب جنایت علیه روسیه و مردم روسیه شده اند، یک هدف مشروع هستند».

این مقام روسیه در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره اینکه چرا تاکنون علیه آن‌ها اقدامی صورت نگرفته هم گفت این امکان «در پیش است».

یک دادگاه در مسکو روز سه‌شنبه نیز برای «واسیلی مالیوک» رئیس سرویس امنیتی اوکراین به اتهام راهبری حمله به پل کریمه دستور بازداشت صادر کرد.

شروط روسیه برای مذاکره با آمریکا درباره اوکراین 

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین با اشاره به استقبال روسیه از مذاکرات با آمریکا، تاکید کرد که این مذاکرات تنها زمانی صورت خواهد گرفت که درباره تمام مسائل مربوطه مباحث جامعی انجام شود.

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا دیروز گفت که سفارت مسکو از زمان حمله تروریستی جمعه هفته گذشته به مسکو، به تماس‌های «موقت» با دولت آمریکا بسنده کرده است اما هفته آینده درباره «روابط دوجانبه و اینکه آیا هیچ بختی برای از بین نرفتن تمام و کمال روابط روسیه-آمریکا وجود دارد یا خیر»، رایزنی خواهد کرد.

پسکوف دراین‌باره گفته است: مسکو برای مذاکره با واشنگتن، به حد کفایت «تمایل سیاسی» دارد اما فقط در صورتی که بحث و تبادل نظر به طور تمام و کمال درباره تمام مسائل دخیل صورت گیرد.

وی ادامه داد: ولادیمیر پوتین به دفعات گفته است که ما از مذاکرات استقبال می‌کنیم و اعتقاد داریم که رایزنی جامع درباره تمام موضوعات ضروری است. البته نمی‌توان برخی مسائل که هم‌اکنون در اولویت روابط دوجانبه ما قرار دارد را جدا کرد و صرفاً به آنها پرداخت!

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه نیز در نوامبر ۲۰۲۳ گفته بود که مسکو در تلاش است تا به این موضوع پی ببرد که در شرایط موجود، آیا مذاکره با آمریکا هیچ معنایی دارد یا خیر.

کی‌یف: احتمال استقرار نظامیان اروپایی در اوکراین وجود دارد

وزیر خارجه اوکراین با اظهار نارضایتی از کاهش کمک‌های نظامی غرب به کی‌یف در ماه‌های اخیر، گفت: استفاده فزاینده مسکو از مهمات ارتقا یافته و هدایت شونده دلیل اصلی از دست دادن مواضع نیروهای اوکراین در ماه‌های اخیر بوده است.

کولبا با بیان اینکه اگر سامانه‌های دفاع هوایی بیشتری در اختیار اوکراین بود نه نیروهای این کشور در ماه‌های اخیر مواضع خود را از دست می‌دادند و نه زیرساخت‌های این کشور به شدت آسیب می‌دیدند، تاکید کرد: اگر سامانه‌های پاتریوت بیشتری در اختیار داشتیم، هواپیماهای روسی حامل آن بمب‌های ارتقا یافته و هدایت شونده را قبل از رسیدن به اهدافشان، ساقط می‌کردیم.

وی در ادامه با ابراز تاسف از مقاومت قانونگذاران جمهوری‌خواه آمریکا در برابر تلاش‌های جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده برای در نظر گرفتن یک کمک ۶۰ میلیارد دلاری جدید به اوکراین، در پاسخ به پرسشی درخصوص دلیل تمایل نداشتن برلین به ارائه موشک‌های دوربرد تاروس به اوکراین، گفت: بارها درباره این موضوع صحبت کرده‌ام و دیگر از پاسخ دادن به این پرسش خسته شده‌ام.

کولبا همچنین با استقبال از مواضع امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه درباره احتمال اعزام نیروهای نظامی به اوکراین، یادآور شد: ما هرگز درخواست اعزام نیروهای نظامی شرکای خود به اوکراین را نکرده‌ایم اما ممکن است شرایط جنگ به نحوی پیش برود که آنها برای جلوگیری از پیشروی نیروهای روسیه، چاره‌ای جز اعزام نظامیان خود به اوکراین در پیش نداشته باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه من کاملاً از این واقعیت آگاه هستم که اروپایی‌ها به ایده جنگ عادت ندارند اما این رویکرد آنها یک بی‌احتیاطی محض است که آثار منفی آن دامن‌گیر خود و فرزندانشان خواهد شد، ادعا کرد: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه تنها به شکست اوکراین بسنده نخواهد کرد.

اوکراین ۸۸۰ میلیون دلار از صندوق بین‌المللی پول دریافت کرد

دنیس شمیحال نخست‌وزیر اوکراین اعلام کرد که صندوق بین‌المللی پول در سومین مرحله از تسهیلات صندوق توسعه خود به اوکراین، ۸۸۰ میلیون دلار به کی‌یف پرداخت کرده است.

به گزارش اوکراین اینفو، شمیحال با بیان اینکه اوکراین در تلاش است تا تعهداتش به شرکای خود را به بهترین نحو ممکن به اجرا برساند، اظهار کرد: این کمک مالی به اوکراین برای پوشش هزینه‌های اولویت‌دار بودجه و حفظ ثبات مالی و اقتصاد کلان در این کشور کمک خواهد کرد.

نخست‌وزیر اوکراین در ادامه سخنان خود، تصریح کرد: ما از حمایت و همکاری صندوق بین‌المللی پول سپاسگزاریم.

دیگر خبرها

  • دیدار امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان
  • حمله اردوغان به ساکتان در برابر جنایات رژیم صهیونیستی
  • موضع گیری جدید پوتین درباره جنگ با ناتو
  • فلسفه سفرهای شهرستانی، رفع موانع اجرایی مصوبات سفرهای استانی رئیس‌جمهور است
  • شروط روسیه برای مذاکره با آمریکا درباره اوکراین/قرار گرفتن رئیس اطلاعات نظامی اوکراین در لیست ترور روسیه
  • عصبانیت آمریکا از دست ماکرون
  • آمریکا از دست ماکرون عصبانی است
  • اردوغان: باید به فرزند بی‌قانون غرب فشار بیشتری وارد کنیم
  • تهران-آنکارا در مسیر تجارت ۳۰ میلیارد دلاری
  • ترکیه باید گام های عملی برای دفاع از مردم غزه بردارد